טרם הירי: לפיד ובנט רצו להודיע לנשיא שעלה בידם להרכיב ממשלה

ההסלמה הביטחונית מנעה מיו"ר ימינה ויו"ר יש עתיד לבקש מהנשיא להשביע ממשלה כבר בשבוע הבא • התקדמות משמעותית במשא ומתן מול העבודה: תקבל את המשרד לביטחון הפנים ואת תיק התחבורה

זמן צפייה: 06:19

הירי הרקטי שהחל היום (שני) משטח רצועת עזה לעבר ישראל השפיע באופן דרמטי על המהלכים הפוליטיים ועל המגעים להקמת "ממשלת השינוי", כאשר יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד התכוונו להודיע היום לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין כי עלה בידם להרכיב ממשלה, אך לא עשו זאת עקב ההסלמה ואירועי האלימות.

זאת, כשברקע התקדמות משמעותית במשא ומתן מול מפלגת העבודה, שעשויה לקבל לידיה את המשרד לביטחון הפנים ואת תיק התחבורה. גם מול מרצ נרשמה התקדמות במגעים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

7 רקטות נורו לאזור י-ם, עשרות לעוטף; פצוע קל מירי נ"ט לישראל

פרשת הצוללות: נסגרו התיקים נגד אליעזר צ'ייני מרום ודוד שמרון

הנהג מתקרב, הטיל משוגר – והרכב עולה באש: תיעוד ירי הנ"ט

יאיר לפיד ונפתלי בנט בכנסת
יאיר לפיד ונפתלי בנט בכנסת | צילום: רויטרס

במקביל, בנט ולפיד תכננו להיפגש עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס ב-16:30, אך הוא דחה את הפגישה לאור המהומות בבירה. כמו כן, עבאס הודיע ללפיד ובנט כי כל עוד נמשך סבב הלחימה מול רצועת עזה, אין בכוונתו לחדש את המשא ומתן ולכן הוא הקפיא אותו עד שתיגמר הלחימה.

על פי המשא ומתן עד כה בנושא חלוקת התיקים, עולה כי בנט יכהן כראש הממשלה, לפיד כשר החוץ וכראש הממשלה החליפי, יו"ר כחול לבן בני גנץ כשר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כשר האוצר. יו"ר תקווה חדשה גדעון סער יהיה ככל הנראה שר המשפטים, מספר שתיים בימינה איילת שקד שרת הפנים ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ שר הבריאות. חילי טרופר עשוי להישאר בתפקידו כשר התרבות, יואב סגלוביץ או עומר בר לב יכהנו במשרד לביטחון פנים, יפעת שאשא ביטון תהיה שרת החינוך.

מנסור עבאס
מנסור עבאס | צילום: רויטרס

על רקע האירועים הביטחוניים החמורים, מבחינתו של ראש הממשלה נתניהו, סבב הלחימה הנוכחי יכול למנוע את הקמת ממשלת "השינוי", כאשר ללפיד נותרו 24 ימים למנדט, ולכן באפשרותה של מערכה ארוכה להשביע את הממשלה.

בד בבד, הערב פורסם בחדשות 13 כי ביום רביעי שבוע שעבר, בעת שיו"ר יש עתיד קיבל את המנדט להרכבת הממשלה, ראש הממשלה נתניהו נועד באופן סודי במשרדו עם עבאס, וביקש ממנו שלא לחבור לגוש לפיד-בנט, אלא להישאר בבלוק נתניהו. ראש הממשלה טען בפני עבאס כי "גוש השינוי" לא יחזיק מעמד, וכי בסופו של דבר הוא יצליח להרכיב ממשלה ימנית.

בעקבות התקדמות משמעותית במו"מ מול מפלגות העבודה ומרצ, השניים תכננו להשביע את הממשלה כבר בשבוע הבא, אך מנסור עבאס הקפיא את השיחות עמם עקב ההסלמה בדרום והמהומות האחרונות בהר הבית