נתניהו: נגיב בעוצמה רבה - מי שבחר להסלים ירגיש את נחת זרוענו

ראש הממשלה התייחס להסלמה הביטחונית, אמר כי העימות יכול להימשך "זמן מה" והוסיף כי ישראל בוחרת בקפידה את תזמון התגובה שלה: "לא נסבול פגיעה בשטחנו - מי שתוקף אותנו ישלם מחיר כבד"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) להסלמה בדרום, שבמהלכה נורו שבע רקטות לעבר ירושלים ועשרות נוספות לעוטף עזה ואמר כי "ישראל תגיב בעוצמה רבה. לא נסבול פגיעה בשטחנו, בבירתנו, באזרחינו ובחיילינו. מי שתוקף אותנו ישלם מחיר כבד". את הדברים אמר בטקס המרכזי לציון יום ירושלים בגבעת התחמושת.

"אנחנו במאבק שמתפרס על פני כמה חזיתות: בירושלים, בעזה ובמקומות אחרים בארץ. ארגוני הטרור בעזה חצו לפנות ערב ביום ירושלים קו אדום ותקפו אותנו בטילים במבואות ירושלים", הוסיף ראש הממשלה. "העימות הנוכחי יכול להימשך זמן מה. לא חפצנו בהסלמה אבל מי שבחר להסלים ירגיש את נחת זרוענו".

לעוד כתבות בנושא:

7 רקטות נורו לאזור י-ם, עשרות לעוטף; פצוע קל מירי נ"ט לישראל

הנהג מתקרב, הטיל משוגר – והרכב עולה באש: תיעוד ירי הנ"ט

צה"ל: "נגבה מחמאס מחיר כבד"; דיווח: 9 הרוגים בתקיפות ברצועה

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון/ לע''מ

"זהו מאבק עיקש שנגזר מראיית התמונה הכוללת. אנו מנהלים אותו בנחישות, באחריות ובתבונה", המשיך נתניהו. "איננו נופלים למלכודות אויבים ואיננו כפופים למקלדות צייצנים. מבחן המנהיגות מחייב לקבל החלטות נכונות גם כשהן אינן מובנות לכל ברגע נתון, וצדקתן מתבררת בהמשך. אנחנו בוחרים בקפידה את תזמון התגובה שלנו ואת עוצמת העימות עם אויבינו וזה לא דבר חדש".

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס להסלמה ואמר כי "ארגון חמאס הפר בשבועות האחרונים את הריבונות הישראלית, וחצה את הקווים האדומים. הוא יישא בתוצאות. אישרנו היום פעולות התקפיות במספר מתווים, שיפגעו קשות בחמאס ובשאר ארגוני הטרור".

הערב, כאמור, מיד בתום האולטימטום של חמאס לפנות את כוחות המשטרה מהר הבית עד השעה 18:00, אזעקות צבע אדום נשמעו בירושלים, בית שמש, קריית גת, אשקלון ועוטף עזה. עד כה נורו כ-50 רקטות לעבר ישראל, מהן כאמור שבע לעבר הבירה. במקביל, הג'יהאד האסלאמי איים בפעולה נוספת בשעה 21:00.

בתגובה, צה"ל החל לתקוף ברצועת עזה, כאשר מרבית התקיפות האוויריות בוצעו לעבר חוליות השיגור. שלושה פעילי חמאס חוסלו, ולפי משרד הבריאות הפלסטיני נהרגו שישה בני נוספים בתקיפות.