מטח כבד לאשקלון: פגיעות ישירות בשני מבנים - 6 נפצעו

כ-250 רקטות נורו לשטח ישראל • ארבעה בני משפחה פונו לביה"ח עם דרגות פציעה שונות • צה"ל: תקפנו 130 מטרות בעזה וחוליית משגרי נ"ט של חמאס • שם המבצע: "שומר החומות"

זמן צפייה: 01:36

ההסלמה בדרום: הירי הכבד לעבר יישובי הדרום נמשך גם הבוקר (שלישי), זאת לאחר לילה קשה שבו נורו כ-250 רקטות לשטח ישראל, כאשר שליש מהן נפלו ברצועה. צה"ל, שתקף הלילה מספר יעדים ברצועה, עדכן כי שם המבצע הוא "שומר החומות".

הבוקר, שני בניינים באשקלון ניזוקו כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטות. שישה בני אדם נפצעו בזירה זו, בהם ארבעה בני משפחה אחת. האב, גבר כבן 40, נפצע בינוני-קשה. האם נפצעה בינוני ושני הילדים - קל. בני המשפחה, יחד עם שני שכנים נוספים כבני 80 שנפצעו קל, הועברו לקבלת טיפול בבית החולים ברזילי.

בד בבד, רקטה שהתפוצצה סמוך לחממות של אחד היישובים בעוטף גרמה לשריפה במקום. צוותי כיבוי הוקפצו לטפל באירוע.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

כ-150 רקטות לעבר ישראל; דיווחים בעזה: 20 הרוגים בתקיפות צה"ל

נתניהו: נגיב בעוצמה רבה – מי שבחר להסלים ירגיש את נחת זרוענו

טרם הירי: לפיד ובנט רצו להודיע לנשיא שעלה בידם להרכיב ממשלה

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2105110813 ' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_26ngq5kl' duration='96']

דובר צה"ל עדכן הבוקר כי במהלך הלילה הותקפו 130 מטרות ברחבי הרצועה, כתוצאה מהן נהרגו 15 פעילי ארגון הטרור חמאס. עוד נמסר כי מטוסי חיל האוויר תקפו חוליות משגרים ואתרי יצור ואיחסון אמצעי לחימה של חמאס וג'יהאד האסלאמי. צה"ל תקף את חמ"ל המודיעין של חמאס בדרום הרצועה, שתי מנהרות הסמוכות לגדר וכן בית רב הקומות של מג"ד בחמאס.

זמן קצר לאחר מכן, כוח צה"ל תקף חוליית משגרי נ"ט של חמאס בעזה. בהמשך, תושבים בעזה דיווחו כי צה"ל התקשר אליהם וביקש לפנות בתים מסוימים כי בכוונתו להפציץ שם. לפי הדיווחים, צה"ל מחפש אנשי חמאס וההתנגדות הפלסטינית.

עד כה ברצועה ישנם 24 הרוגים ו-103 פצועים. גדודי עז א-דין אל-קסאם איימו כי "אם האויב הישראלי החליט לתקוף מבנים אזרחיים נהפוך את אשקלון לגיהנום".

תקיפה אווירית בעזה
תקיפות צה''ל ברצועה

רקטה מעזה לישראל
שיגור רקטה לעבר הארץ משטח רצועת עזה

בתיעוד שפורסם בטוויטר נראה ההרס שנגרם לבנין מגורים במחנה הפליטים שאטי שבמערב עזה. לטענת הפלסטינים, בתקיפה זו שנערכה בלילה נהרגה אשה בת 57 ובנה הנכה.

 

טמיר, כיפת ברזל, הסלמה
טיל טמיר ששוגר ממערכת כיפת ברזל לעבר רקטה מרצועת עזה

בעזה דווח הבוקר כי חמאס ויתר ארגוני הטרור הציגו למצרים דרישות להפסקת אש עם ישראל בתמורה לרגיעה. חלק מהדרישות כללו יציאה ממסגד אל אקצא והתחייבות שלא לפרוץ אליו. מקורות פלסטיניים מסרו הבוקר לחדשות 13 כי ישראל הודיעה למצרים שאינה מעוניינת בהצעה של ארגוני הטרור, וכי בשלב זה אין מה לדבר על הפסקת אש.

בד בדד, במצרים דווח הבוקר כי מתקיימים מגעים מתקדמים וקדחתניים להפסקת אש בין ישראל לחמאס וכי הושגו הבנות ראשוניות, אך עדיין אין סיכום.

תקיפה אווירית בעזה
תקיפות צה''ל ברצועה

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2105110830' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='' poster='' kid='1_x6feg4m2' duration='16']

זאת ועוד, במהלך הלילה צה"ל תגבר את אזור הדרום וגוש דן בסוללות כיפת ברזל נוספות. עד כה, המערכת רשמה מעל ל-90% הצלחה ביירוטים. "חמאס פועל מתוך אזרחים. זה מקשה אבל לא מונע מאיתנו. אנחנו לפני יממה עצימה. אנחנו רוצים להשיג פגיעה קשה בחמאס. זה עניין של ימים. לא עניין של שעות. הכל על הפרק. גם סיכולים. אנחנו לפני שעות של העלאת מדרגה", מסר תת-אלוף הדי זילברמן.

אמש, בעקבות ירי הרקטות לעבר ישראל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע במהלך הלילה כי בתום התייעצויות ביטחוניות, הוחלט על סגירת מעבר הסחורות כרם שלום בין ישראל לרצועת עזה, באופן מיידי ועד להודעה חדשה.

חיילים במעבר כרם שלום (GettyImages/אימג'בנק )
חיילים במעבר כרם שלום (gettyimages/אימג'בנק ) | צילום: GettyImages/אימג'בנק

עקב ההסלמה הביטחונית, בעמותת ער"ן, המעניקה עזרה ראשונה נפשית בטלפון ובאינטרנט, דיווחו כי מאז אמש חל זינוק חד במספר הפניות. בער"ן מציינים כי מסבב הטילים הראשון אתמול בערב, המתנדבים ואנשי המקצוע של העמותה העניקו טיפול ל-1,100 פניות מצוקה, והעומס נמשך גם בשעה זו.

נשיא המדינה ערך שיחת טלפון בהולה עם מודר יונס, יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות והעביר מסר חריף מול האלימות הערבית שהשתוללה ברחובות חלק מהערים המעורבות בישראל