המהלך שיעכב את משפט נתניהו? בקשתו של יריב לוין מיועמ"ש הכנסת

לוין פנה ליועצת המשפטית וביקש לקבל חוות דעת אם תיקון כתב האישום נגד רה"מ מצריך הגשה מחודשת שלו גם ליו"ר הכנסת. גורמים בכנסת ביקרו בחריפות את מעורבותו: "מטרת נתניהו - לעכב ההליכים"

זמן צפייה: 01:08

ברקע דחיית הדיון במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפני כמה ימים פנה יו"ר הכנסת יריב לוין ליועצת המשפטית של הכנסת. זאת, בבקשה לקבל חוות דעת, אם תיקון כתב האישום נגד נתניהו מחייב הגשה מחודשת של כתב האישום ליו"ר הכנסת.

גורמים בכנסת מתחו ביקורת חריפה על מהלך זה של לוין, וטענו שלא ייתכן כי יתערב בכך מאחר שאינו קשור לעניין, חרף היותו יו"ר הכנסת. עוד הוסיפו: מטרת העל של נתניהו – גם אם לא יבקש חסינות, הוא מנסה למשוך זמן ולעכב את חידוש התהליכים.

על פי הנהלים, ברגע שמוגש כתב אישום נגד חבר כנסת - עומדים לרשותו 30 יום להודיע אם ברצונו לבקש חסינות מיו"ר הכנסת. כזכור, לנתניהו אין חסינות בכנסת הזאת לאחר שהוא ביקש חסינות ומשך את הבקשה.

עוד בחדשות 13:

משרד הבריאות בוחן: חיסונים לבני 40 ומעלה – כבר מהשבוע הבא

טרגדיה בדרום: צעיר הרים כבל חשמלי שנפל, התחשמל – ומת

דקר את שכנו – וניסה להימלט: תיעוד מנוסתו של הנאשם ברצח בי-ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו''ר הכנסת יריב לוין
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו''ר הכנסת יריב לוין | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע הודיע בית המשפט המחוזי כי דיון התשובה לכתב האישום של ראש הממשלה יתקיים ב-8 בפברואר. זאת, לאחר שהיה אמור להתקיים ביום רביעי הקרוב - אך נדחה בשל הידוק הסגר. הדיון, כזכור, ייערך בנוכחותו של ראש הממשלה ושל הנאשמים הנוספים - ארנון מוזס ושאול ואיריס אלוביץ'.

זאת לאחר שבתחילת החודש, לבקשת בית המשפט, הפרקליטות הגישה כתב אישום מתוקן נגד נתניהו בתיק 4000. בכתב האישום המתוקן מפורטים המקרים הכוללים דרישות מאתר "וואלה" להיטיב את הסיקור של נתניהו ושל בני משפחתו: "כ-230 דרישות, מתוכן אינדיקציות למעורבות נתניהו ב-150 מקרים".