"נתניהו היה מעורב ב-150 דרישות מ'וואלה' להיטיב את הסיקור"

לבקשת ביהמ"ש, הפרקליטות הגישה כתב אישום מתוקן בתיק 4000 בו פירטה את המקרים שבהם התערב לכאורה רה"מ. "230 דרישות, מתוכן אינדיקציות למעורבות נתניהו ב-150 מקרים עבורו ועבור בני משפחתו"

זמן צפייה: 03:05

לבקשת בית המשפט, הפרקליטות הגישה היום (ראשון) כתב אישום מתוקן נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000. בכתב האישום המתוקן מפורטים המקרים הכוללים דרישות מאתר "וואלה" להיטיב את הסיקור של נתניהו ושל בני משפחתו: "כ-230 דרישות, מתוכן אינדיקציות למעורבות נתניהו ב-150 מקרים".

על פי הפירוט בכתב האישום, "הפניות כוללות דרישות להטיב את הסיקור התקשורתי של נתניהו ובני משפחתו, להגדלת זמן החשיפה של ידיעות חיוביות או מחיקה, דרדור או שינוי כותרות של ידיעות שליליות על נתניהו או בני משפחתו, דרישות לסיקור שלילי של יריבים פוליטיים, דרישה למנוע שידור ראיון שנערך עם נתניהו וכיוצא בזאת".

עוד בחדשות 13:

סיבת המוות הנפוצה ביותר בצה"ל ב-2020 – חיילים ששמו קץ לחייהם

ישראלית כבת 40 נפצעה קשה מאבנים שנזרקו לעבר רכבה בבנימין

זעם על הכוונה לסגור את מערכת החינוך: "פארסה של משרד הבריאות"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בנוסף, הודגש בכתב האישום המתוקן כי נתניהו היה מודע לכך שבני משפחתו פונים לבני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' - בעל השליטה בקבוצת בזק ורעייתו - בדרישות לסיקור, "בהיקף ניכר ובאופן שיטתי".

עוד נכתב: "דרישות אלה, כמו גם אירועי 'צנזורה עצמית' שבוצעו על רקע הדרישות האמורות, פורטו גם הן בנספח האמור, בסך הכל 315 דרישות, המהוות את רכיב ה'מתת' במערכת היחסים השוחדית כאמור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: חדשות 13

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "התפוצץ הבלון של תיק 4000. הפרלקיטות בקושי הצליחה למצוא 10 פניות תקשורתיות של רה"מ לוואלה ב-4 שנים, ממוצע של פנייה אחת בחצי שנה, בשעה שבתקופה זו נכתבו על רה"מ בוואלה כ-10,000 כתבות. זה חלקיק מזערי ממספר הפניות של פוליטיקאים אחרים למו"לים, עורכים וכתבים. כל שאר הפניות התקשורתיות שהפרקליטות מציינת הן פניות שגרתיות מטעם הדוברות, כגון דברור נאומו של רה"מ בקונגרס נגד הגרעין האיראני או דברור ביקוריו המדיניים ביפן".

"באופן אבסורדי הפרלקיטות מגדירה פעולות דוברות שגרתיות אלה כפעולות פליליות", נכתב. "נחשף הבלוף והתברר שלא היו פניות חריגות מצד רה"מ ולא הייתה היענות חריגה מטעם וואלה. מעניין לראות כמה פעמים פנו היועמ"ש והפרקליטות לכתבי משפט מסויימים, עורכים ומו"לים ב-4 השנים האחרונות. ושיא האבסורד - בשום מקום בעולם לא הוגש כתב אישום נגד איש ציבור בגלל סיקור תקשורתי. זה מה שקורה כשמנסים בכל דרך לתפור תיק לראש ממשלה חזק מהימין".

שאול ואיריס אלוביץ' בפתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו
שאול ואיריס אלוביץ' בפתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

כתב האישום המתוקן הוגש כאמור בעקבות הכרעת שופטי בית המשפט המחוזי כי על הפרקליטות לתקן כמה סעיפים בכתב האישום. לצד זאת, דחו השופטים את טענת ראש הממשלה לפיה כתב האישום הוגש בניגוד להוראות חוק החסינות, וקבעו כי אין עילה לביטולו.

השופטים הנחו לתקן את האישום כך שיפורט מתי ידע נתניהו על הדרישות שהופנו לוואלה, וכן לבצע הבחנה בין נתניהו ובין בני משפחתו - בפירוט הדרישות המיוחסות לכל אחד מהם, והן בפירוט ה"מתן" שנטען שניתן לכל אחד מהם. במידה שטוענת הפרקליטות כי דרישות של בני המשפחה וקבלת טובות הנאה על ידיהם נעשו בידיעת נתניהו - יש לציין זאת מפורשות בכתב האישום.

בנוסף, הוטל על המדינה למסור פירוט של טובות ההנאה שעל פי הנטען ניתנו ונלקחו כשוחד, וכן פירוט של זמנים ובאמצעות מי פעלו הצדדים - אם הנתונים הללו ידועים.