לאחר שנדחה: הדיון במשפט נתניהו בנוכחותו ייערך ב-8 בפברואר

בית המשפט קבע מועד חדש לדיון התשובה לכתב האישום, שהיה אמור להתקיים השבוע אך נדחה בשל הידוק הסגר. בהליך המשפטי ינכחו הנאשמים - ראש הממשלה, ארנון מוזס ושאול ואיריס אלוביץ'

זמן צפייה: 00:27

בית המשפט המחוזי הודיע היום (שני) כי דיון התשובה לכתב האישום של ראש הממשלה בנימין נתניהו יתקיים ב-8 בפברואר. זאת, לאחר שהיה אמור להתקיים ביום רביעי הקרוב - אך נדחה בשל הידוק הסגר. הדיון, כזכור, ייערך בנוכחותו של ראש הממשלה ושל הנאשמים הנוספים - ארנון מוזס ושאול ואיריס אלוביץ'.

עוד בחדשות 13:

לא מאמינים לממשלה – סומכים על צה"ל: מדד אמון הציבור ל-2020

סבא וסבתא נעצרו בחשד למעורבות בהמתה של נכדתם בת השנה בנגב

מבצע החיסונים מתרחב: ממחר – בני 55 ומעלה יוכלו לקבוע תורים

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: רויטרס

ביום שישי הוחלט, כאמור, על דחיית ההליך: "בעקבות החמרת ההגבלות ובהתחשב בריבוי הנוכחים המגיעים לבית המשפט", לשון ההודעה. שר המשפטים בני גנץ התייחס אז להחלטת בית המשפט, ומסר: "למען הסר ספק - בתי המשפט פתוחים ומתפקדים. בשל הסגר, נעתר מנהל בתי המשפט לבקשות השופטים, עורכי הדין והציבור, ואיפשר לשופטים להפעיל שיקול דעת בדחיית דיונים. השופטים במשפט נתניהו בחרו להפעיל אותו ולדחות את המשפט".

מנגד, השר הקודם אבי ניסנקורן יצא נגד הדחייה, ותקף: "‏כשר משפטים לא התקפלתי והוצאתי נהלים ששמרו על בתי המשפט פתוחים גם בימי סגר. דמוקרטיות לא נעצרות בשעת חירום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט | צילום: רויטרס

הודעת הדחייה של הדיון הגיעה ימים ספורים לאחר שדחו השופטים את פניית פרקליטו של נתניהו, אשר ביקשו לדחות את אותו הדיון בשל תיקון כתב האישום - אולם, כאמור, סורבו.

בבקשתם טענו הפרקליטים כי עליהם ללמוד מחדש את התיקון והזמן שנותר לא מספיק עבורם, שכן ארבעה מהם היו לאחרונה בבידוד. בנוסף, עורכי הדין כתבו כי לאחר שקיבלו את כתב האישום החדש, החל נתניהו לשקול בקשת חסינות.

"כתב האישום המקורי נמצא בידי הנאשמים מזה כשנה", הסבירו השופטים את הסיבה לסירובם. "ניתן להניח כי הגשת כתב האישום המתוקן מחייבת התאמות בתשובה לאישום - אך אין בה כדי להצדיק דחיית הדיון".