בשל הידוק הסגר: נדחה הדיון במשפט נתניהו שתוכנן ליום רביעי

בית המשפט המחוזי בירושלים הודיע על דחיית הדיון שבו היו אמורים לקחת חלק גם ארנון מוזס ושאול ואיריס אלוביץ', זאת עקב "ריבוי הנוכחים המגיעים לאולם הדיונים". לא נמסר על מועד חדש

זמן צפייה: 01:10

בית המשפט המחוזי בירושלים הודיע הבוקר (שישי) על דחיית משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שתוכנן ליום רביעי הקרוב, זאת בעקבות הידוק הסגר, החמרת ההגבלות ו"בהתחשב בריבוי הנוכחים המגיעים לבית המשפט", לשון ההודעה. בדיון היו אמורים לקחת חלק גם ארנון מוזס וכן בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ'. בשלב זה, טרם נמסר מועד חדש.

שר המשפטים בני גנץ התייחס להחלטת בית המשפט, ומסר: "למען הסר ספק - בתי המשפט פתוחים ומתפקדים. בשל הסגר, נעתר מנהל בתי המשפט לבקשות השופטים, עורכי הדין והציבור, ואיפשר לשופטים להפעיל שיקול דעת בדחיית דיונים. השופטים במשפט נתניהו בחרו להפעיל אותו ולדחות את המשפט".

מנגד, השר הקודם אבי ניסנקורן יצא נגד הדחייה, ותקף: "‏כשר משפטים לא התקפלתי והוצאתי נהלים ששמרו על בתי המשפט פתוחים גם בימי סגר. דמוקרטיות לא נעצרות בשעת חירום".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסיבה בווילה בראשל"צ, חתונה בטייבה: ההפרות הראשונות של הסגר

טראמפ: המפגינים שפרצו לקפיטול לא מייצגים את אמריקה – וייענשו

ברקע הידוק הסגר: 7,597 נדבקים חדשים – 6.2% מהבדיקות חיוביות

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: רויטרס

ההודעה הבוקר של בית המשפט באה לאחר שרק לפני יומיים דחו השופטים את פניית פרקליטו של נתניהו, אשר ביקשו לדחות את אותו הדיון בשל תיקון כתב האישום - אולם, כאמור, סורבו.

בבקשתם טענו הפרקליטים כי עליהם ללמוד מחדש את התיקון והזמן שנותר לא מספיק עבורם, שכן ארבעה מהם היו לאחרונה בבידוד. בנוסף, עורכי הדין כתבו כי לאחר שקיבלו את כתב האישום החדש, החל נתניהו לשקול בקשת חסינות.

"כתב האישום המקורי נמצא בידי הנאשמים מזה כשנה", הסבירו השופטים את הסיבה לסירובם. "ניתן להניח כי הגשת כתב האישום המתוקן מחייבת התאמות בתשובה לאישום - אך אין בה כדי להצדיק דחיית הדיון".