מעצרה של כרמל מעודה הוארך: הורים קיללו - השופט יצא מהאולם

עשרות הורים שילדיהם נפגעו ע"י הגננת מראש העין, שנאשמת ב-18 מקרי התעללות בתינוקות ופעוטות, הפגינו מחוץ לבית המשפט המחוזי בלוד. "נמשיך להגיע לכל הדיונים בעניינה"

זמן צפייה: 01:49

מעצרה של כרמל מעודה, הגננת מראש העין המואשמת ב-18 מקרים של התעללות בתינוקות ופעוטות, הוארך היום (רביעי) עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה. עשרות הורים שילדיהם נפגעו על ידי מעודה הגיעו לדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בלוד.

תחילה, הפגינו ההורים הפגינו מחוץ לבית המשפט בקריאה למערכת אכיפת החוק לתבוע את מחיר ההתעללות. בהמשך, נכנסו לדיון, צעקו וקיללו - והשופט יצא מהאולם לזמן קצר עד שנרגעו הרוחות. ההורים אמרו שימשיכו להגיע לכל הדיונים בעניינה של מעודה.

כרמל מעודה מובאת לדיון בהארכת מעצרה | צילום: מור בידר, חדשות 13

לכתבות נוספות בנושא: 

"תסתכלי לנו בעיניים": עימות בביהמ"ש בין הורי הילדים למעודה

"לקח את החוק לידיו": אישום נגד הצעיר שהצית את בית כרמל מעודה

"תקפה 11 תינוקות ופעוטות": אישום נגד הגננת המתעללת מראש העין

הורים בדיון כרמל מעודה
הורים בדיון כרמל מעודה | צילום: ניר מזקי, חדשות 13

לפני כחודש, במהלך דיון בענייה של מעודה, צעקו הורים על הנאשמת והטיחו בה קללות. "תרימי את הראש, תרימי את השיער, תסתכלי לנו בעיניים - כמו בדיון הראשון שחייכת לנו. איפה החיוך? כרמל מעודה את זבל", צעקו. פרקליטה של מעודה אמר בדיון: "היא כשירה לעמוד לדין, אבל בזמן ביצוע המעשים לא הייתה מודעת למעשיה".

עו"ד בנימין מלכא, המייצג את משפחות הילדים, אמר מוקדם אז כי "מעודה טווה בעזרת סניגוריה על גבי העיתונים, נרטיב לפיו לא הייתה יציבה נפשית. מדובר, לצערי, בניסיון של ניצול ציני ומזעזע של טענת ה'יסוד הנפשי', כלי התקשורת חייבים להפסיק לשתף פעולה עם הספין הזה. 18 פעוטות שעברו התעללות מחרידה, מגובה בסרטונים - אסור לתת למעודה לחמוק מעונש מירבי".

הורים מפגינים נגד כרמל מעודה
הורים מפגינים נגד כרמל מעודה | צילום: החדשות 13

שבועיים לפני כן הגישה מעודה בקשה לבית המשפט המחוזי להיפגש עם פסיכיאטר. זאת, לאחר שמסרה גרסה לפיה אינה זוכרת את האירועים. מעודה החליפה עורך דין, ופרקליטה החדש, אפרים דמרי, הודיע לאחר שנפגש עמה כי גרסתה מחייבת הערכה של גורם מקצועי.

מספר ימים קודם לכן הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד אדיר רצון, תושב קרני שומרון בן 18, בגין הצתת ביתה של מעודה. מכתב האישום עולה כי רצון תועד במצלמת המונית שהסיעה אותו אל כתובת הגן. עוד עולה כי רצון אמר לבת זוגו: "מה שקרה לגננת הגיע לה", וכן דיבר על פרשיית ההתעללות בילדים ועל כך שילד של מקורב לו טופל בגן המדובר. לדברי התביעה, מעשיו של רצון זרעו "בהלה וכן הרס רב", ולהם מימד חומרה נוסף של "נטילת החוק לידיים".

כרמל מעודה
הגננת כרמל מעודה

בתחילת יולי הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום חמור נגד מעודה בגין 18 מקרים הכוללים עבירות של תקיפה והתעללות גופנית ונפשית בקטין או חסר ישע. לפי כתב האישום, בין התאריכים 27 במאי ל-16 ביוני 2019, בהם ניהלה את גן משפחתון "בייבי לאב" בראש העין, תקפה מעודה 11 תינוקות ופעוטות. בין היתר, כיסתה מעודה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה ידיים של תינוק באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה פעוטות באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והטיחה ברצפה.

אדיר רצון בבית המשפט
אדיר רצון בבית המשפט | צילום: איוון אלכסביץ' - חדשות 13

כמו כן, עולה כי מעודה טלטלה את התינוקות והפעוטות, העמידה אותם עם הפנים אל הקיר, לעיתים למשך מספר שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה בראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם - עד שהתגלעו אצלם קשיי נשימה. באחד המקרים אף הכריחה פעוט לאכול תכולת צלחת שלתוכה הקיא.