בשל ההסלמה בדרום: בוטלו אירועים ומופעי תרבות ברחבי הארץ

לפי הוראות פיקוד העורף, בוטלו התכנסויות שהיו צפויות להכיל יותר מ-300 בני אדם, בהם פסטיבל הפסנתר וכמה הצגות. בארגנטינה ובאורוגוואי חוששים מקיום משחק הכדורגל ביניהן בארץ בעוד כשבוע

זמן צפייה: 02:59

בשל המצב הביטחוני, ועל פי הוראות פיקוד העורף: בוטלו הצגות, מופעי מוזיקה ואירועי תרבות שהיו אמורים להתקיים היום (שלישי) ולהכיל יותר מ-300 בני אדם בתל אביב, סביבתה ובדרום, שם גם בוטלו אירועים כמו חתונות ואירועי שמח אחרים.

בין האירועים שבוטלו נמנים גם אירוע הפתיחה של פסטיבל הפסנתר והמופעים "צלילי קסם" ו"מנון" שהיו אמורים להיערך באופרה הישראלית. נוסף על כך, תיאטרון בית ליסין ביטל את ההצגות "אפס ביחסי אנוש", "מר גרין" בתל אביב, את "קופסה שחורה" בראשון לציון ו"עבדאללה שוורץ" באשדוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

צה"ל תוקף מטרות הג'יהאד ברצועה; כ-160 רקטות שוגרו לישראל

ליברמן: "נתניהו מנע את חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי לפני שנה"

חמאס הביע תמיכה בג'יהאד האסלאמי, אך רק יפסיד מהסלמה • פרשנות

צבע אדום בצומת ראשון
צבע אדום בצומת ראשון | צילום: חשיפה בית ספר לצילום

בתוך כך, בארגנטינה ובאורגוואי חוששים מקיום משחק הכדורגל ביניהן בעוד כשבוע באיצטדיון בלומפילד ביפו. גם בפולין עוקבים בדאגה אחר המצב לקראת ההתמודדות נגד נבחרת ישראל במסגרת מוקדמות יורו 2020 שמתוכננת ליום שבת הקרוב. משחק הכדורסל בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע, שתוכנן להתקיים הערב בהיכל מנורה בתל אביב בוטל.

צה"ל תוקף ברצועה, מצב מיוחד בעורף:

צה"ל תוקף בשעות האחרונות מטרות טרור של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה בכמה גלי תקיפות. זאת, בתגובה לירי הרקטות לעבר שטחי ישראל החל משעות הבוקר, שנמשך גם בשעות אלו. בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ נפגשו לעדכון ביטחוני, בפגישה נכח גם המזכיר הצבאי תא"ל אבי בלוט.

בשל המצב, שר הביטחון הנכנס, נפתלי בנט, הכריז על מצב מיוחד בעורף - ביישובים שנמצאים בטווח שבין 80-0 ק"מ מרצועת עזה. ההכרזה תקפה ל-48 שעות, אלא אם תבוטל לפני כן על ידי הממשלה או על ידי השר, שאף יכול להאריך את תוקפה של ההכרזה באישור הממשלה על ידי משאל טלפוני בין השרים. בנוסף על כך, גוייסו מאות חיילי מילואים מאז הבוקר. החיילים משתייכים לפיקוד העורף, חיל המודיעין ומערך כיפת ברזל.

כאמור, למעלה מ-170 רקטות נורו משעות הבוקר לעברי שטחי ישראל בכמה מטחים שונים בעקבות חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהא אבו אל-עטא, הלילה על ידי צה"ל. מתוכן, לוחמי כיפת ברזל יירטו כ-60 שיגורים, ורבים נפלו בשטחים פתוחים. רקטות נורו לעבר תל אביב, מודיעין, חולון, ראשון לציון, אשדוד, גדרה, אשקלון, שדרות, ויישובים רבים נוספים במרכז ובדרום.