חמאס הביע תמיכה בג'יהאד האסלאמי, אך רק יפסיד מהסלמה • פרשנות

הארגון אומנם מסר כי אסור לשתוק על "הפשע הישראלי", אך יש לו הרבה מה להפסיד במקרה של מתיחות ממושכת, ומקורות פלסטינים אף אמרו כי הוא מרוצה מחיסול אבו אל-עטא – שאיגף אותו מימין

זמן צפייה: 01:49

ברקע מטחי הרקטות של הג'יהאד האסלאמי לעבר שטחי ישראל, חמאס כרגע עוסק בהצהרות תמיכה בפעולת הג'יהאד - אך מסתפק בדיבורים בלבד. הוא אומר שאסור לשתוק על ה"פשע הישראלי", אך מצד שני - לא משתתף בירי.

זאת, כיוון שלחמאס יש מה להפסיד. הם רוצים להמשיך עם הפרוייקטים ברצועה, שכוללים בית חולים חדש. בנוסף, מקורות פלסטינים סיפרו שיש בחמאס מי שדווקא מרוצה מ"הסרת הבעיה" של בהאא אבו אל-עטא, שמאגף את חמאס מימין ומיישם אג'נדה איראנית ברצועת עזה - גם כשזה עומד נגד רצון חמאס בהסדרה.

לחמאס לא נוח שמאגפים אותם מימין, ולכן יש להניח שהארגון ינסה להכיל את הסבב הזה ויניח לג'יהאד להגיב. חמאס הם אמנם לא אוהבי ישראל, אך מחזיקים באג'נדה אחרת מזו של אבו אל-אטע.

לכתבות נוספות בנושא >> 

צה"ל תוקף מטרות הג'יהאד ברצועה; כ-150 רקטות שוגרו לישראל

חוסל בכיר בג'יהאד האסלאמי; רקטות לדרום ולמרכז, לימודים בוטלו

מוסדות חינוך ומקומות עבודה רבים נסגרו עד גוש דן • כל ההנחיות

הפילה בצומת שתולים סמוך ליבנה
הפילה בצומת שתולים סמוך ליבנה | צילום: נתיבי ישראל

כזכור, ראש הלשכה המדינית של חמאס, עיסמאיל הנייה, התייחס לתקיפות צה"ל ברצועה ואמר כי: "מדיניות החיסולים לא תצליח - היא רק תדחוף את עמנו יותר לדבוק בזכויותיו ותחזק את אופציית המאבק המזויין".

חמאס וג'יהאד הוציאו הודעה משותפת ואמרו כי "מה שקרה הוא חצייה של כל הקווים האדומים. האויב יישא בכל ההשלכות של הפשעים הללו וישלם מחיר גבוה. אנו נמצאים במצב כוננות וכינוס מתמשך על מנת לדון בדרכים נוספות לתגובה המתאימה לפשע הזה. דם השהידים לא נשפך לשווא. אנו בטוחים כי אחדות השורות של ההתנגדות היא הערובה להרתעת הכיבוש וללימודו לקח קשה והיא ערובה לגרום לו להתחרט על הפשע הבוגדני הזה".