ליברמן: "נתניהו מנע את חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי לפני שנה"

יו"ר ישראל ביתנו טען בריאיון לוואלה כי רה"מ התנגד בעבר לסיכול אבו אל-עטא, אך סירב לפרט את שיקוליו. "עדיף מאוחר מאשר אף פעם". גנץ: "החיסול לא ישפיע על התהליכים הפוליטיים המתקיימים"

זמן צפייה: 04:19

הסלמה בדרום: יו"ר ישראל ביתנו טען היום (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עיכב בשנה את חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא, שחוסל הלילה ברצועת עזה. "באמת הגיע הזמן להיפטר מאותו אבו אל-עטא ולשלוח אותו לעולם אחר", אמר בריאיון לאולפן וואלה. "אני סברתי עוד לפני שנה שהיה צורך להגיע לחיסול ממוקד של אותו מחבל".

"מי שמנע את זה לפני שנה, עמד על הרגליים האחוריות ומנע את הסיכול הממוקד היה ראש הממשלה ולא אחר", טען ליברמן. "אני סברתי עוד לפני שנה שהגיע זמנו, אז ראש הממשלה בכוח מנע את זה".

יו"ר ישראל ביתנו סירב לפרט את שיקולי נתניהו לדחיית החיסול, והוסיף: "לא משנה מה הוא הסביר, אז הוא מנע. עדיף מאוחר מאשר אף פעם".

עוד בחדשות 13:

נתניהו: "לא רוצים הסלמה, נגן על עצמנו – וזה עלול לקחת זמן"

צה"ל החל בתקיפת מטרות הג'יהאד ברצועה; 70 רקטות שוגרו לישראל

הרקטה פוגעת בכביש – רגע לאחר שמכונית עוברת • תיעוד

בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחוסל ברצועת עזה
בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחוסל ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

בד בבד, יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב להתרחשויות ומסר כי "לחיסול לא תהיה השפעה על התהליכים הפוליטיים המתקיימים".  "אבו אל-עטא היה בן מוות. בדיוק כמו אחמד ג'עברי רמטכ"ל חמאס, בדיוק כמו כל טרוריסט שמוציא לפועל פעולות רצחניות נגד אזרחי ישראל", המשיך גנץ. "למען ביטחון ישראל, הדרג המדיני והביטחוני צריכים לעיתים לקבל הכרעות קשות, תוך הערכת המחיר שיהיה להן. כזו הייתה ההחלטה על המבצע הלילה עליה עודכנתי מבעוד מועד. מדובר בהחלטה נכונה מבצעית ומדינית"

בתום ישיבת הקבינט המדיני-בטחוני אמר נתניהו כי "בשנה האחרונה רב המחבלים היה מחולל הטרור הראשי ברצועה. יזם, תכנן וביצע פיגועים רבים. הוא היה פצצה מתקתקת". לדבריו, "מי שחושב שיוכל לפגוע באזרחינו ולחמוק מידנו הארוכה טועה. מי שיפגע בנו - אנחנו נפגע בו". נתניהו הוסיף כי "ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, אבל נעשה כל מה שיידרש כדי להגן על עצמנו. אני אומר מראש - זה יכול לקחת זמן".

בשעות הצהריים החל צה"ל לתקוף מטרות טרור של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות לעבר שטחי ישראל. מוקדם יותר, כלי טיס בלתי מאוייש תקף בבית לאהיא אופנוע שעליו נסעו שני פעילים ממערך השיגורים של הארגון, שהתכוונו לבצע שיגור מצפון רצועת עזה, וחיסל אותם. ולפי דיווחים פלסטיניים כמה אנשים נוספים נפצעו. מצה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה לטובת הסרת איום מיידי, זוהתה פגיעה".

סמוך לשעה 12:00 זוהתה נפילה במפעל באזור תעשייה בשדרות, כאשר מוקדם יותר היום נפלו שתי רקטות בחצרות בתים בעיר - אין נפגעים אך נגרם נזק. באשקלון, ביישוב במועצה האזורית שדות נגב, באשדוד ובנתיבות זוהו גם כן פגיעות ישירות ללא נפגעים בגוף. כמו כן, הבוקר עד כה 29 בני אדם קיבלו טיפול רפואי, בהם גבר כבן 35 שנפגע מרסיסים בצומת שתולים. 15 בני אדם נפצעו מחבלות בדרך למרחב המוגן - 13 בני אדם נפגעי חרדה. ילדה בת 8 מחולון שהתמוטטה בביתה במהלך אזעקה שנשמעה הבוקר ומצבה קשה. מתבצעות בה פעולות החייאה מתקדמות.

בית בנתיבות בנפגע מפגיעת רקטה
בית בנתיבות בנפגע מפגיעת רקטה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מהג’יהאד האסלאמי נמסר כי "לא מעוניינים לדבר עם אי אלו מתווכים כדי לעצור ההסלמה". הרשות הפלסטינית גינתה את ישראל: "מגנים את ההסלמה הישראלית ברצועת עזה ורואים בישראל אחראית להידרדרות הביטחונית ברצועה".

למעלה מ-70 רקטות נורו משעות הבוקר לעברי שטחי ישראל בכמה מטחים שונים בעקבות חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי הלילה על ידי צה"ל. מתוכן, לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות שיגורים ורבים נפלו בשטחים פתוחים. רקטות נורו לעבר תל אביב, מודיעין, חולון, ראשון לציון, אשדוד, גדרה, אשקלון, שדרות, ויישובים רבים נוספים במרכז ובדרום.