בעקבות ההסלמה, הלימודים בוטלו בכל היישובים הנמצאים במרחק של 40 קילומטרים מרצועת עזה, וגם ביישובים רבים במרכז - חולון, ראשון לציון, תל אביב, רמת גן וגבעתיים. צה"ל תגבר את כוחותיו בדרום. תושבים בדרום, בגוש דן ובירקון הונחו לא להגיע לעבודה שאינה חיונית. ברעננה ובהרצליה פתחו מקלטים ככוננות, אך כרגע הלימודים מתקיימים כרגיל ואין הנחיות מיוחדות לתושבים.

לפנות בוקר נמסר מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הלילה סוכל המפקד הבכיר של הג'יהאד האיסלמי בעזה בהאא' אבו-אלעטא, שהיה אחראי לפיגועים רבים ולירי רקטות נגד מדינת ישראל בחודשים האחרונים והתכוון להוציא פיגועים מיידיים. פעולת צה"ל הומלצה ע"י הרמטכ"ל וראש השב"כ ואושרה ע"י רה"מ ושר הביטחון, לאחר הצגה ואישור הקבינט".

זירת החיסול של בכיר הג'יהאד האסלאמי בהא אבו אל-עטא
זירת החיסול של בכיר הג'יהאד האסלאמי בהא אבו אל-עטא | צילום: חדשות 13

נשיא המדינה, ראובן ריבלין התייחס לחיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה הלילה ולירי לעבר ישראל, ואמר: "תחזקנה ידי כוחות הביטחון כולם, העמלים למען הצלחת הפעולה הבוקר כבר תקופה ארוכה. אני יודע כי לנגד עיניהם, ולעיני ממשלת ישראל שאישרה את הפעולה, בטחון ישראל ורק הוא בלבד".

"זהו לא זמן התנגחויות פוליטיות ואלה אינן מוסיפות כבוד לכל העוסק בהן – זאת השעה לחדול מהתבטאויות שכאלה מיד", המשיך. "אזרחי ישראל, אנא, היו קשובים להנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף והישמרו לנפשותיכם מאוד".

מפקד החטיבה הצפונית בג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל עטא
מפקד החטיבה הצפונית בג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחוסל בעזה | צילום: חדשות 13