טראמפ הודיע שישתחרר הלילה מביה"ח: "אל תפחדו מהקורונה"

שלושה ימים לאחר שאושפז כשהוא סובל מקשיי נשימה, נשיא ארה"ב צפוי לשוב לבית הלבן כבר בשעות הקרובות: "אל תתנו לנגיף לשלוט בחייכם". רופאיו: "הוא לא יצא מכלל סכנה, אבל יכול להשתחרר"

זמן צפייה: 05:48

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הערב (שני) כי הוא צפוי להשתחרר מבית החולים הצבאי "וולטר ריד" כבר בשעות הקרובות, 18:30 (שעון ארצות הברית), זאת שלושה ימים לאחר שאושפז שם כשהוא סובל מקשיי נשימה. "אני מרגיש ממש טוב", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו, "אל תפחדו מהקורונה, ואל תתנו לה לשלוט בחייכם. אני מרגיש טוב יותר מאשר לפני 20 שנה", סיכם.

בתוך כך, הצוות הרפואי של הנשיא עדכן בנוגע למצבו, ומסר: "הנשיא לא יצא מכלל סכנה, אבל הוא יכול להשתחרר". לדברי הרופאים, מזה 72 שעות שהנשיא לא סובל מחום גבוה וגם רמות החמצן שלו "נורמליות", כך שהחליטו להשיב אותו לבית הלבן. "נשגיח עליו 24/7", הוסיפו.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי טראמפ ידע שנדבק בקורונה, אך הסתיר את המידע ואף בחר להשתתף בריאיון טלוויזיוני. בהקשר לכך, רופאו של טראמפ ד"ר קונלי סירב לענות כשנשאל מתי הייתה הבדיקה השלילית האחרונה של הנשיא לפני שנמצא חיובי לנגיף. קונלי גם סירב לענות גם על השאלה האם הוא מסכים עם הציוץ של טראמפ, שקורא לא לפחד מהנגיף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו על סערת גמליאל: מציע לחכות עם המסקנות עד לאחר הבדיקה

נתניהו בקבינט הקורונה: לא יהיו הקלות בסגר עד יום שני

גמליאל מגיבה לסערה: "טעיתי בשיקול דעתי – אשלם את הקנס"

כאמור, טראמפ פונה בלילה שבין שישי לשבת לבית החולים הסמוך לוושינגטון הבירה, פחות מיממה לאחר שחשף כי הוא ורעייתו מלניה נדבקו בקורונה. בבית הלבן אמרו כי הסיבה לפינויו היא "כאמצעי זהירות", וכי הוא ישהה במתקן הרפואי כמה ימים להשגחה. רופאו עדכן באותו היום כי הוא "תשוש" כהגדרתו, אך מצב רוחו טוב.

גורמים המעורים במצבו אמרו כי הוא סובל גם מחום "במדרג הנמוך", בנוסף לשיעול, גודש ותסמינים נוספים. בהצהרת רופאו נמסר עוד כי הוא החל לקבל טיפול תרופתי, כולל בקוקטייל נוגדנים ניסיוני בשם "רנגרון". הפינוי לבית החולים בוצע באמצעות המסוק הנשיאותי "מארין 1" מעט אחרי חצות (שעון ישראל), אליו הגיע הנשיא טראמפ על רגליו וללא עזרה, אך בניגוד למנהגו - ללא ששוחח עם העיתונאים.

לצד הטענות על מצבו הטוב יחסית, יועץ בכיר בסביבתו אמר אז כי יש סיבות לדאגה. "המצב רציני", הוא אמר ל-CNN, "הוא מאוד עייף ותשוש, ויש לו קשיי נשימה". אדם אחר שמתואר כמעורה במצב הוסיף כי "בקרב הגורמים הרשמיים בבית הלבן יש דאגה משמעותית מכך שדברים עלולים להשתנות במהירות". גורם אחר טען כי "מצבו פחות טוב מזה של מלניה".

טראמפ בעת פינויו לבית החולים
טראמפ בעת פינויו לבית החולים | צילום: רויטרס