הנשיא טראמפ ורעייתו מלניה נדבקו בקורונה: "נעבור את זה יחד"

לאחר שהיועצת הבכירה של הנשיא בן ה-74 אובחנה חיובית לנגיף, הזוג הנשיאותי נכנס לבידוד ועבר בדיקה - שבסופה התגלה כי השניים חלו בקורונה. רופא הבית הלבן: "טראמפ ומלניה מרגישים טוב"

זמן צפייה: 05:21

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורעייתו מלניה אובחנו הבוקר (שישי) כחיוביים לנגיף הקורונה. השניים נכנסו לבידוד לפני שעות אחדות לאחר שנודע כי הופ היקס, יועצת בכירה של הנשיא, נדבקה בקורונה. "נעבור את זה יחד", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו, ואילו מלניה הוסיפה: "כמו אמריקנים רבים מדי השנה - הנשיא ואני בבידוד בביתנו לאחר שנדבקנו בקורונה. אנחנו מרגישים טוב".

הרופא של הבית הלבן שון קונלי שחרר הצהרה רשמית, שבה הרגיע כי "הנשיא ורעייתו מרגישים טוב ומתכננים להעביר את ימי הבידוד בבית הלבן". קונלי הוסיף כי "הצוות הרפואי ואני נישאר דרוכים ונשגיח על מצבם. אעדכן בכל התפתחות". בבית הלבן עדכנו כי שר החוץ מייק פומפאו וכן ראש הסגל מארק מדוז נבדקו גם כן - ויצאו שליליים. עיתון "הניו יורק טיימס" אף דיווח כי הנשיא האמריקני מציג סימפטומים קלים "כמו של צינון".

רק השבוע, שהה טראמפ עם המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן באותו החלל בשל העימות שהתקיים ביניהם. בין השניים נשמר מרחק, וטרם ברור אם ביידן נדבק גם כן. בשלב זה, לא ידוע מה יעלה בגורל העימות הבא שנקבע ל-15 באוקטובר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל אספקת הנשק לאזרבייג'ן: ארמניה מחזירה את השגריר מישראל

ועדת החוקה אישרה את הגבלת המחאות; מפגינים חסמו כבישים בת"א

נתניהו: "אם נראה שהסגר לא עובד מספיק טוב – נהדק אותו"

היקס שהתה במטוס של טראמפ כשעשה את דרכו לעימות הנשיאותי שנערך לפני יומיים, ומייד לאחר שאובחנה כחיובית טראמפ ורעייתו, כאמור, נבדקו ונכנסו לבידוד. עוד לפני שהתגלה כי נדבק בנגיף, כתב הנשיא כי "הופ, שעבדה כל כך קשה מבלי שאפילו לקחה הפסקה קטנה, אובחנה כחיובית לקוביד 19. נורא! הגברת הראשונה ואני מחכים לתוצאות הבדיקה שלנו. בינתיים, נתחיל בהליך הבידוד".

כזכור, עוד בתחילת המגפה - לפני שזו הגיעה לארצות הברית, היה נראה כי טראמפ לא נבהל מהתפשטות הנגיף. בתדרוך שעשה לעיתונאים בחודש מארס, אמר: "אם הנגיף יתפרץ באזור - ארה"ב מוכנה לעשות כל מה שנדרש. אנחנו מוכנים מאוד בכל הנוגע להתפרצות".

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ ורעייתו מלניה צופים בליקוי החמה הנדיר
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ ורעייתו מלניה צופים בליקוי החמה הנדיר | צילום: רויטרס

בזמנו טען כי הסיכוי שאזרח אמריקני יידבק בנגיף הינו "נמוך מאוד" - זאת, לדבריו, הודות לפעולות שנקט הממשל האמריקני כאשר הטיל מגבלות על נוסעים מסין. כעת, כמעט שמונה חודשים אחרי, ארצות הברית היא המדינה עם הכי הרבה נדבקים - יותר מ-7 מיליון מקרים, ולמעלה מ-200 אלף מתים.