בשל אספקת הנשק לאזרבייג'ן: ארמניה מחזירה את השגריר מישראל

ירוואן הודיעה כי היא מחזירה את הנציג הדיפלומטי שלה להתייעצות ברקע העובדה שי-ם מספקת אמל"ח לשכנתה, בצל הסכסוך ביניהן. משרד החוץ: "מצרים על ההחלטה, מייחסים חשיבות ליחסים עם ארמניה"

לוחם אזרי על טנק נוסע ברחובות באקו, אזרבייג'ן, אחרי שפרצו הקרבות נגד ארמניה בנגורנו קרבאך | צילום: רויטרס

ארמניה הודיעה הערב (חמישי) כי היא מחזירה את השגריר שלה מישראל לצורך התייעצות, זאת בשל העובדה כי ישראל מספקת נשק לאזרבייג'ן. כזכור, זה כמה ימים מתנהל מאבק מזויין בין שתי המדינות על השטח נגורנו-קרבך השנוי במחלוקת.

בתגובה לכך, משרד החוץ הישראלי מסר: "ישראל מצרה על ההחלטה של ארמניה להחזיר את שגרירה בישראל לארמניה להתייעצויות. ישראל מייחסת חשיבות ליחסינו עם ארמניה ובמסגרת זו רואה בשגרירות ארמניה בישראל כלי חשוב לקידומם לתועלת שני העמים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נערכים לבחירות? ח"כ קרעי מהליכוד יוזם – הורדת אחוז החסימה

"מחפשים הזדמנויות בתרופות לסרטן": האם "טבע" תמציא עצמה מחדש?

נתניהו: "אם נראה שהסגר לא עובד מספיק טוב – נהדק אותו"

לוחם אזרי על טנק נוסע ברחובות באקו, אזרבייג'ן, אחרי שפרצו הקרבות נגד ארמניה בנגורנו קרבאך
לוחם אזרי על טנק נוסע ברחובות באקו, אזרבייג'ן, אחרי שפרצו הקרבות נגד ארמניה בנגורנו קרבאך | צילום: רויטרס

כאמור, אזרבייג'ן הודתה היום כי היא משתמשת בנשקים תוצרת ישראל נגד הארמנים האתניים שמאכלסים את נגורנו-קראבך. משרד החוץ הישראלי סרב להתייחס לטענה זו. בתוך כך, ארה"ב, צרפת ורוסיה גינו את התוקפנות של שני הצדדים בשטח נגורנו-קראבך שבדרום הקווקז וקראו להפסקת אש מיידית ביניהן. לעומת זאת טורקיה, שהיא בת ברית של אזרבייג'ן, דחתה את הקריאות להפסקת האש.

כידוע, כאשר נגורנו-קראבך התנתקה מאזרבייג'ן בשנות ה-90 המוקדמות, עשרות אלפי בני אדם נהרגו בקרבות ואזרחים רבים נאלצו לינטוש את בתיהם. כיום, שטח נגורנו-קראבך הוא דה-פקטו אזור עצמאי התלוי רבות בתמיכה מצד ארמניה, ושולטים בו כעת ארמנים אתניים. שטח זה לא מוכר על ידי אף חברה באו"ם, כולל ארמניה.