גמליאל מגיבה לסערה: "טעיתי בשיקול דעתי - אשלם את הקנס"

השרה להגנת הסביבה, שנדבקה בקורונה לאחר ששהתה בבית כנסת בטבריה ביום כיפור, טענה כי פעלה בהתאם לתקנות, אך התנצלה על המקרה. "בתקופה זו קיימת חשיבות לשמירה על אמון הציבור בהנחיות"

זמן צפייה: 07:57

שעות אחרי שפורסם כי השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל נדבקה בקורונה לאחר שהפרה את ההנחיות ביום כיפור וביקרה בבית כנסת בטבריה, גמליאל הגיבה (שני) לסערה שנוצרה סביבה, ובהודעה רשמית שהוציאה לתקשורת אמרה: "אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת". השרה ביקשה להתנצל, והודיעה: "אשלם את הקנס הנדרש".

גמליאל, שמחזיקה דירה בעיר - כך שלמעשה לא עברה על התקנות, הוסיפה כי היא ובעלה החליטו להעביר את החג דווקא שם, וטענה כי "השהייה בדירה היתה בהתאם להנחיות". השרה הדפה את הטענות לפיהן ניסתה להתחמק מהחקירה האפידימיולוגית של משרד הבריאות, ומטעמה נמסר כי היא "שיתפה פעולה באופן מלא בחקירה". עם זאת, לחדשות 13 נודע כי המשטרה ביקשה ממשרד הבריאות נתונים בנוגע לחקירה האפידמיולוגית של השרה.

לכתבות נוספות בנושא >>

גרסת גילה גמליאל: עשויה לטעון כי יש לה ולבעלה דירה בטבריה

"השרה גמליאל נדבקה בקורונה כשהפרה את ההנחיות ביום כיפור"

גילה גמליאל
גילה גמליאל | צילום: יחצ

כאמור, מוקדם יותר היום פורסם בעיתון "הארץ" כי השרה גילה גמליאל, שמתגוררת בתל אביב, נסעה ביום כיפור למשפחת בעלה בטבריה בניגוד להגבלות הסגר, ושם נדבקה בקורונה. עוד דווח כי גמליאל אף ניסתה להתחמק מהחקירה האפידימיולוגית וטענה כי נדבקה בנגיף מהנהג שלה. בהמשך נודע כי השרה עשויה לטעון כי היא ובעלה מחזיקים דירה בעיר, כך שהלכה למעשה הם לא עברו על התקנות משום שהחוק מאפשר לחרוג ממגבלת 1,000 המטרים לצורך מעבר בין מקום שהייה קבוע למשנהו.

בסביבתה טוענים כי היא גרה בבית בטבריה השייך לה ולבעלה, וצמוד לבית הוריו, כבר כמה חודשים. הבית, לטענת גמליאל, רשום על שם בעלה והשניים משלמים עליו חשמל, מים וארנונה. לטענתה, לא הופרו שום הנחיות בבית הכנסת, שבו התגלו 20 מ-26 הנדבקים האחרונים בעיר. "בעלה של השרה הינו תושב יליד טבריה וכתובתו בתעודת הזהות היא העיר טבריה. הם שהו בדירה השייכת לבני הזוג, וזו דירה שלהם בלבד המשמשת אותם בשבתות, חגים וחופשות".