נתניהו על סערת גמליאל: מציע לחכות עם המסקנות עד לאחר הבדיקה

רה"מ התייחס לטענות כי השרה הפרה את ההנחיות ואמר: "כדאי לפעול לפי נתונים ולא דיווחים ראשוניים - בקרוב נקבל את התמונה המלאה". משרד הבריאות: "השרה שיתפה פעולה עם החקירה האפידמיולוגית"

זמן צפייה: 07:57

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בפתח קבינט הקורונה לפרסום לפיו השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל הפרה את הנחיות הבידוד: "כולנו מחויבים לקיום הכללים, גם לגבי התקהלויות וגם לגבי שאר הכללים הקשורים בשגרת הקורונה, זה כולל שרים ושרות חברות וחברי כנסת. בעניינה של השרה גמליאל אני מציע לחכות עם המסקנות עד שתסתיים הבדיקה שמתקיימת עכשיו במשרד הבריאות. כדאי לפעול לפי נתונים ובדיקות ולא לפי דיווחים ראשוניים, בקרוב מאוד נקבל את התמונה המלאה".

לאחר שהחקירה האפידמיולוגית של השרה גמליאל הסתיימה, משרד הבריאות מסר בתגובה: "המטרה של כל חקירה אפידמיולוגית היא לאתר מגעים פוטנציאלים העלולים להידבק ולסכן אנשים נוספים, ולבודד אותם. כל מידע שאינו קשור לאיתור מגעים אינו רלוונטי לחקירה ואינו מתועד במסגרת החקירה. השרה שיתפה פעולה עם החקירה וכל המגעים ההדוקים הונחו להיכנס לבידוד".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

קבינט הקורונה מתכנס בשעה זו: דן ביציאה מהסגר ובאכיפת ההנחיות

קודם פתיחת עסקים – ורק בסוף התיכונים: אסטרטגיית היציאה מהסגר

תקדים בישראל: חולה קורונה שהשתתף במסיבה הואשם בהפצת מחלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במוקד משרד הבריאות
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במוקד משרד הבריאות | צילום: רויטרס

בתוך כך, התנועה לאיכות השלטון פנתה ליעץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט ולמ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד השרה גמליאל. בפנייה נכתב: "ישנו חשד סביר לביצוע מעשה העלול להפיץ מחלה. על פניו, ישנן ראיות מובהקות, המקימות חשד סביר לביצוע עבירה מסוג פשע ולכן מתחייב כי רשויות החוק יפתחו בחקירה. חובה זו מתחדדת עוד יותר נוכח מעמדה הרב של השרה גמליאל, המייצר חובה על שמירת טוהר המידות ועל אמון הציבור בשלטון״.

כאמור, מוקדם יותר היום פורסם בעיתון "הארץ" כי השרה גילה גמליאל, שמתגוררת בתל אביב, נסעה ביום כיפור למשפחת בעלה בטבריה בניגוד להגבלות הסגר, ושם נדבקה בקורונה. עוד דווח כי גמליאל אף ניסתה להתחמק מהחקירה האפידימיולוגית וטענה כי נדבקה בנגיף מהנהג שלה. בהמשך נודע כי השרה עשויה לטעון כי היא ובעלה מחזיקים דירה בעיר, כך שהלכה למעשה הם לא עברו על התקנות משום שהחוק מאפשר לחרוג ממגבלת 1,000 המטרים לצורך מעבר בין מקום שהייה קבוע למשנהו.

גילה גמליאל
גילה גמליאל | צילום: רפי קוץ

בסביבתה טוענים כי היא גרה בבית בטבריה השייך לה ולבעלה, וצמוד לבית הוריו, כבר כמה חודשים. הבית, לטענת גמליאל, רשום על שם בעלה והשניים משלמים עליו חשמל, מים וארנונה. לטענתה, לא הופרו שום הנחיות בבית הכנסת, שבו התגלו 20 מ-26 הנדבקים האחרונים בעיר. "בעלה של השרה הינו תושב יליד טבריה וכתובתו בתעודת הזהות היא העיר טבריה. הם שהו בדירה השייכת לבני הזוג, וזו דירה שלהם בלבד המשמשת אותם בשבתות, חגים וחופשות".