דיווח בארה"ב: טראמפ ידע שנדבק בקורונה - והסתיר את המידע

ה"וול סטריט ג'ורנל" פרסם שנשיא ארה"ב ערך שתי בדיקות לנגיף, וכבר בראשונה קיבל תוצאה חיובית, אך עדיין הופיע לריאיון בטלוויזיה • הלילה: טראמפ יצא לתומכיו ונופף להם לשלום כשהיה במכונית

זמן צפייה: 05:48

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ידע שנדבק בקורונה, אך הסתיר את המידע ואף בחר להשתתף בריאיון טלוויזיוני - כך פרסם הלילה (שני) עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, הנשיא האמריקני ערך שתי בדיקות לנגיף, כאשר כבר בראשונה הוא אובחן חיובי, אך כאמור - לא חשף את המידע עד לתוצאות הבדיקה השנייה.

כמו כן, הלילה טראמפ יצא במכוניתו מבית החולים בוושינגטון שבו הוא מאושפז, כדי לנופף לשלום לתומכיו. הצוות הרפואי זעם על החלטה, ואחד הרופאים אף צייץ בטוויטר כי הנשיא סיכן את כל המעורבים בנסיעה בשביל "מופע פוליטי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד: לא צריך בחירות – קורא לכחול לבן להצביע אי אמון בממשלה

"המודל הפולני": כך שינתה הקורונה את הרגלי החיבוק של הישראלים

בכירים במשטרה נגד אוחנה: "מתערב בעבודה למרות שזה לא תפקידו"

טראמפ בעת פינויו לבית החולים
טראמפ בעת פינויו לבית החולים | צילום: רויטרס

אמש מסר הצוות הרפואי שמטפל בנשיא כי מצבו הבריאותי ממשיך להתשפר - ואם המגמה תימשך הם "מקווים לשחררו כבר היום". הרופאים הסבירו כי לטראמפ היו שתי אפיזודות של ירידת חמצן בדם, וכי בין חמישי לשישי הוא סבל מסימפטומים קלים. אחר כך, בבוקר שישי, הייתה לו נפילת חמצן וחום גבוה, והרופאים המליצו על תוספת חמצן. מאז, לדבריהם, לטראמפ אין חום והסימנים החיוניים שלו טובים. הוא לא סובל מקשיי נשימה והולך ללא מגבלה. כמו כן, הכליות, הלב והכבד מתפקדים באופן תקין.

בתוך כך, כתב CNN דיווח מפי מקורות כי טראמפ "רותח מזעם" על ראש הסגל בבית הלבן מארק מידוז, שסתר אתמול את ההצהרה הרשמית שאמר הרופא שלו - ואמר שטראמפ הפגין "סימנים חיוניים מדאיגים".

דונלד טראמפ בסרטון מבית החולים
דונלד טראמפ בסרטון מבית החולים | צילום: רויטרס

אתמול פרסם הנשיא סרטון מבית החולים בוושינגטון שבו הוא מאושפז. לדברי הנשיא האמריקני, הוא "מרגיש יותר טוב, אך קשה לדעת מה יקרה בימים הבאים". נוסף על כך, הבית הלבן הפיץ תמונות של טראמפ עובד מהמוסד הרפואי.

בתדרוך שהעבירו שלשום רופאיו של טראמפ נמסר כי "מצבו טוב מאוד - הוא לא מקבל טיפול בחמצן ומסתובב לבדו". זאת לאחר שבלילה פונה טראמפ לבית החולים הצבאי "וולטר ריד"' כיממה לאחר שחשף כי הוא ואשתו מלניה טראמפ נדבקו בקורונה. בסוכנות הידיעות AP דווח מפי מקור כי טראמפ נזקק לטיפול בחמצן לפני צאתו לקבל טיפול רפואי בבית החולים.