טראמפ: "ייתכן שנציג את תוכנית השלום לפני הבחירות בישראל"

נשיא ארה"ב אמר לעיתונאים בשולי ועידת הג'י 7 כי אולי ייחשפו אל התוכנית, אך הבהיר שהדיונים על העסקה לא יחלו בקרוב. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הצהיר כי ימתין עם המהלך עד אחרי 17 בספטמבר

זמן צפייה: 00:29

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (שני) לתוכנית השלום האמריקנית עבור המזרח התיכון, ואמר לעיתונאים בשולי ועידת הג'י 7 כי "ייתכן שנציג את התוכנית לפני הבחירות בישראל". לדבריו, אולי תראו את העסקה לפני הבחירות, אך "כמובן שלא יהיה הסכם לפני סוף השנה". זאת, לאחר שבשבוע שעבר הצהיר כי ימתין עם המהלך עד אחרי 17 בספטמבר.

עוד אמר הנשיא האמריקני: "תראו מה קורה עם הישראלים והפלסטינים, המצב הסתבך מאוד בגלל הבחירות בישראל. אני חושב שהפלסטינים ירצו להגיע לעסקה, הם זקוקים למימון  שלנו. שני הצדדים רוצים להגיע לעסקה, אחרי כל כך הרבה שנים - הם עייפים מלהילחם".

לאחר דבריו של טראמפ, הנשיא האמריקני נפגש עם מקבילו המצרי, עבד אל-פתח א-סיסי. במהלך הפגישה אמר סיסי לטראמפ כי "מצרים תומכת במאמצים למציאת פתרון צודק וכולל לסוגיה הפלסטינית על בסיס החלטות האו"ם".

לכתבות נוספות בנושא: 

טראמפ: "ייתכן שנציג את תוכנית השלום לפני הבחירות בישראל"

גרינבלט על תוכנית השלום: "אי אפשר לצמצם הפתרון לשלוש מילים"

הפלסטינים תוקפים את תוכנית השלום: "לא יקנו אותנו בכסף"

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

כאמור, טראמפ התייחס לפני כשבוע למועד פרסום "עסקת המאה" ואמר כי ככל הנראה יחכה עם המהלך עד לאחר הבחירות בישראל, ב-17 בספטמבר. עם זאת, הנשיא טען כי ייתכן וחלקים ממנה יפורסמו טרם הבחירות.

נוסף לכך, הנשיא התייחס לדיווחים לפיהם חברי קונגרס בכירים מהמפלגה הדמוקרטית שוקלים לנקוט צעדים נגד ישראל ברקע הסערה סביב האיסור שהוטל על אילהאן עומאר ורשידה טליב להיכנס לישראל. "הדמוקרטים רוצים לנקוט בצעדים נגד ישראל בגלל שהיא נלחמת נגד שניים, אולי ארבעה, אנשים שאמרו דברים שלא ניתן להעלות על הדעת על ישראל והאנשים בה. לדמוקרטים יש כזה זלזול בישראל", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

כזכור, בסוף חודש יוני נערכה הוועידה הכלכלית באל-מנאמה, בירת בחריין, אותה הוביל יועצו הבכיר של טראמפ וחתנו, ג'ארד קושנר. התוכנית כוללת השקעה של 50 מיליארד דולרים על פני עשר שנים, בכלכלה הפלסטינית, בגדה המערבית ובעזה, אך גם בירדנית, במצרית ובלבנונית. 5 מיליארד דולר יושקעו במעבר בין הגדה המערבית ורצועת עזה, שיכלול כביש מהיר ומסילת רכבת.

קושנר נואם בוועידה הכלכלית בבחריין
קושנר נואם בוועידה הכלכלית בבחריין | צילום: רויטרס

לפני כחודש, ערך קושנר מסע באזור שהחל בסעודיה, שם נפגש עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן. לאחר מכן, הגיע לרבת עמון ונפגש עם עבדאללה מלך ירדן, שהאחרון הבהיר לו כי כל תוכנית שלום חייבת לכלול הקמת מדינה פלסטינית בקווי 1967, שבירתה מזרח ירושלים. לאחר מכן המשיך יועצו של טראמפ למצרים ואז למרוקו.

באותם ימים מסר בכיר בבית הלבן לחדשות 13 כי "איננו מתכננים כרגע שום פסגה מדינית בנושא תכנית השלום. קושנר וצוותו יחזרו לארה"ב וידווחו על שיחותיהם לנשיא, לסגן הנשיא, לשר החוץ וליועץ לביטחון לאומי וידונו עמם בצעדים אפשריים לגבי המשך קידום התוכנית".