סער: "כאשר יתקיימו בחירות לראשות הליכוד - אתמודד בהן"

בכיר מפלגת השלטון טען כי "כל חברי הליכוד מעניקים לנתניהו גיבוי מלא - גם אם המנדט יעבור לכחול לבן או לכנסת". עוד הדגיש: "יש הבדל בין גיבוי רה"מ לדה-לגיטימציה להתמודדות בתוך התנועה"

זמן צפייה: 01:18

ח"כ גדעון סער הצהיר היום (חמישי) כי "כאשר יתקיימו בחירות לראשות הליכוד - אתמודד בהן". את הדברים אמר באירוע מרכזי של חול המועד, בביתו של עו״ד סיני קהת.

"כל חברי הליכוד, כפי שאמרנו לאורך כל הדרך, מעניקים לרה"מ כיו"ר התנועה את הגיבוי המלא - גם אם המנדט יעבור לכחול לבן, וגם אם יעבור לכנסת", הצהיר סער.  "אני רוצה לומר באופן ברור - יש הבדל גדול בין גיבוי רה"מ, לבין לעשות דה-לגיטימציה להתמודדות דמוקרטית בתוך התנועה".

עוד הדגיש סער: "כולנו מגבים את רה"מ נתניהו במאמציו להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. ממשלת אחדות כזאת היא מתחייבת לתוצאות הבחירות ונדרשת מבחינת היכולת של עם ישראל לעמוד מול האתגרים הביטחוניים".

עוד בחדשות 13:

קושנר יגיע לישראל וייפגש עם נתניהו – ולראשונה גם עם גנץ

נתניהו הציע לגנץ: סטטוס קוו בנושא דת ומדינה וקידום חוק הגיוס

כחול לבן על מתווה נתניהו: "דרכו לחסינות – ולא לאחדות"

גדעון סער באירוע של הליכוד
גדעון סער באירוע של הליכוד | צילום: חדשות 13

כבר לפני כשבועיים התייחס סער לתוכניותיו בדבר ההתמודדות לראשות המפלגה, ברקע כינוס מרכז הליכוד."כינוס המרכז אינו נחוץ", טען סער. "איש אינו כופר בתפקידו של ראש הממשלה כיו"ר הליכוד. כשתהיה התמודדות על הנהגת התנועה - כפי שיזם לפני ימים ספורים ראש הממשלה עצמו - אני אתמודד". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו. מסביבת ראש הממשלה נמסר אז בתגובה: "הפוטש בליכוד - מת".

מוקדם יותר באותו יום הודיעו בסביבתו של נתניהו: "ראש הממשלה העלה את רעיון הפריימריז ובכך חשף את גדעון סער והביא לפתרון בהצבעה במרכז הליכוד שמשיג את אותה תוצאה - רק בזמן קצר הרבה יותר ובאופן שלא מעכב את המו"מ הקואליציוני".

גדעון סער ונתניהו
גדעון סער ונתניהו | צילום: רויטרס

יומיים קודם לכן הודיעה הליכוד כי נתניהו שוקל לקיים פריימריז בזק לראשות המפלגה. בהודעה נרמז כי המטרה היא לגרום לכחול לבן להבין שלא יקום מחליף לנתניהו בליכוד, ולהביא אותם לשבת עמו בממשלת אחדות. "מטרת המהלך היא ניפוץ אשליית 'המרד בליכוד' שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות", נמסר. זמן קצר לאחר הודעת הליכוד, כתב בטוויטר ח"כ גדעון סער, הנחשב למועמד הבולט ביותר להחלפת נתניהו: "אני מוכן".