קושנר יגיע לישראל וייפגש עם נתניהו – ולראשונה גם עם גנץ

יועצו הבכיר של טראמפ יגיע בסוף החודש, וייפגש בפעם הראשונה עם יו"ר כחול לבן - שבעת הביקור יהיה בעיצומם של הניסיונות להרכיב ממשלה. ביקורו נועד בעיקר להתרשם מהמצב הפוליטי בישראל

זמן צפייה: 00:48

יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, יגיע לישראל בסוף החודש, והוא צפוי להיפגש עם יו"ר "כחול לבן" בני גנץ ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך נודע היום (חמישי) לחדשות 13. זו תהיה הפגישה הראשונה של קושנר עם גנץ. בבית הלבן סירבו להתייחס לפרטים.

קושנר יגיע לישראל יחד עם סגנו אבי ברקוביץ', שהחליף את השליח לתהליך השלום ג'ייסון גרינבלאט. גרינבלאט יסיים את תפקידו בסוף אוקטובר ולא יצטרף לנסיעת קושנר. השליח האמריקני לנושא איראן בריאן הוק יצטרף גם הוא לקושנר בביקורו בישראל.

עוד בחדשות 13:

כחול לבן על מתווה נתניהו: "דרכו לחסינות – ולא לאחדות"

נתניהו הציע לגנץ: סטטוס קוו בנושא דת ומדינה וקידום חוק הגיוס

הלחץ על אנקרה גובר: "האיחוד האירופי צריך להטיל עליה סנקציות"

ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא האמריקני דונדל טראמפ ויועץ בבית הלבן
ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ ויועץ בבית הלבן | צילום: רויטרס

יועצו הבכיר של הנשיא האמריקני וחברי משלחתו יגיעו לישראל לאחר המועד בו ראש הממשלה נתניהו יהיה צריך להחזיר את המנדט להרכבת הממשלה לידי נשיא המדינה ריבלין, וכאשר בני גנץ יהיה בעיצומם של הנסיונות להרכיב ממשלה בראשותו.

לפי ההערכות, ביקורו של קושנר נועד בעיקר כדי להתרשם מתמונת המצב הפוליטית בישראל ומהסיכויים להרכבת ממשלה. הבית הלבן כבר הודיע כי עד להרכבת הממשלה החדשה בישראל לא תוצג תכנית השלום של הנשיא טראמפ.

בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ
בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, הזכיר נתניהו את תוכנית השלום של טראמפ בהודעה שפרסם ובה הציג את ההצעה שהעביר לגנץ להקמת ממשלת אחדות. בהצעה היה סעיף מדיני לפיו נתניהו וגנץ "יביאו בפני הממשלה עמדה משותפת ביחס לתוכנית המאה של הנשיא טראמפ, כאשר תוצג, וביחס להחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח".