גדעון סער: "איש אינו כופר בתפקידו של נתניהו כיו"ר הליכוד"

בכיר המפלגה התייחס להחלטה לכנס את מרכז הליכוד, והצהיר כי הצעד אינו נחוץ: "כשתהיה התמודדות על הנהגת התנועה - כפי שיזם לפני ימים ספורים רה"מ - אתמודד". סביבת רה"מ: הפוטש בליכוד - מת

זמן צפייה: 01:17

בכיר הליכוד, ח"כ גדעון סער, התייחס היום (שבת) להחלטה לכנס את מרכז הליכוד, והצהיר: "כינוס המרכז אינו נחוץ. איש אינו כופר בתפקידו של ראש הממשלה כיו"ר הליכוד. כשתהיה התמודדות על הנהגת התנועה - כפי שיזם לפני ימים ספורים ראש הממשלה עצמו - אני אתמודד". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו. מסביבת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הפוטש בליכוד - מת".

מוקדם יותר היום הודיעו בסביבתו של נתניהו: "ראש הממשלה העלה את רעיון הפריימריז ובכך חשף את גדעון סער והביא לפתרון בהצבעה במרכז הליכוד שמשיג את אותה תוצאה - רק בזמן קצר הרבה יותר ובאופן שלא מעכב את המו"מ הקואליציוני".

בנימין נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רויטרס

אתמול נמסר מהליכוד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את הצעת יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ לכנס את מרכז הליכוד ביום חמישי, ולאשרר שנתניהו הוא מועמד הליכוד לכל כהונת הכנסת ה-22. עוד נמסר כי ההחלטה קובעת שהליכוד יהיה שותף אך ורק לממשלה שנתניהו יעמוד בראשה, בין אם לכל תקופת כהונתה או לחלק מכהונתה במסגרת רוטציה.

משמעות הצעת ההחלטה היא שאף מועמד אחר מתוך הליכוד לא יהיה מועמד לראשות הממשלה בכנסת ה-22, במקרה שנתניהו ייכשל במאמצי הרכבת הממשלה. לא צפויים פריימריז בהמשך, כפי שהציע כץ.

כאמור, חיים כץ הציע לנתניהו לכנס את מרכז הליכוד בשבוע הבא - ולהכריז על פריימריז בעוד כשנה. נתניהו שוקל, אך עדיין לא התקבלה החלטה.

הצהרת ראש הממשלה נתניהו
הצהרת ראש הממשלה נתניהו | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הודיעה הליכוד כי נתניהו שוקל לקיים פריימריז בזק לראשות המפלגה. בהודעה נרמז כי המטרה היא לגרום לכחול לבן להבין שלא יקום מחליף לנתניהו בליכוד, ולהביא אותם לשבת עמו בממשלת אחדות. "מטרת המהלך היא ניפוץ אשליית 'המרד בליכוד' שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות", נמסר.

זמן קצר לאחר הודעת הליכוד, כתב בטוויטר ח"כ גדעון סער, הנחשב למועמד הבולט ביותר להחלפת נתניהו: "אני מוכן". בהמשך, לשאלת חדשות 13, אמר במליאת הכנסת: "כשנרצה להתייחס מעבר למילים הפשוטות והברורות, נעשה זאת בצורה מסודרת. הדברים הם ברורים, ואם יהיה צורך להוסיף מעבר לכך נוסיף בזמן אמת".