לפיד לא שולל רוטציה עם ליברמן: "נחכה לתוצאות הבחירות"

בריאיון למהדורת השבת אמר בכיר כחול לבן כי "חיוני ונכון שטראמפ ופוטין לא יתערבו בבחירות בישראל". עוד תקף את ברק ואמר שהוא "כועס כי אמרתי שלא יעבור את אחוז החסימה"

זמן צפייה: 07:42

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) התייחס היום (שבת) לאפשרות שליברמן ידרוש רוטציה בראשות הממשלה, ואמר כי "אני לא מנהל עכשיו שיחות על מה יהיה. יהיו בחירות, אנחנו מחכים לתוצאות". על האפשרות של התערבות אמריקנית בבחירות אמר כי "זה חיוני ונכון שהנשיא טראמפ, כמו הנשיא פוטין, לא יתערבו בבחירות בישראל. ההליך הדמוקרטי שלנו הוא קודש, אנחנו צריכים לשמור עליו מהתערבויות זרות". את הדברים אמר בריאיון עם אודי סגל במהדורת השבת.

בנוגע לטענה של יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק לפיה כחול לבן לא זכתה בבחירות האחרונות בגלל הרוטציה בין לפיד לגנץ, לפיד אמר כי "ברק עוד כועס עלי שאמרתי שהוא לא יעבור לבד את אחוז החסימה". עוד הוסיף כי "לא היינו מביאים 35 מנדטים אילו לא היה חיבור".

לכתבות נוספות בנושא >> 

גנץ: "נתניהו וברק מתקוטטים ביניהם ברמות שיח שאני לא אוהב"

לפיד: "לא נתחבר עם אהוד ברק – הוא שייך לשמאל"

הליכוד בעקבות חשיפת חדשות 13: "דבריו של ליברמן הם מסך עשן"

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

על האפשרות שליברמן יהיה שר ביטחון בממשלה בראשות כחול לבן אמר כי "יש לנו מועמדים יוצאים מן הכלל להיות שרי ביטחון. גם משה יעלון, גם גבי אשכנזי - הם אנשים שכתוב עליהם שר ביטחון והם האנשים שאני ארצה שישמרו על ביטחון ישראל. אני שומע את נתניהו מדבר על עוצמתו של צה"ל, עוצמתו של צה"ל נוצרה בידי בני גנץ, משה יעלון וגבי אשכנזי".

לפיד גם הדגיש שוב שלא ישבו תחת ממשלה בראשות נתניהו, אך לא שוללים ישיבה עם הליכוד: "הליכוד הוא מפלגת מרכז-ימין, אנחנו מפלגת מרכז-מרכז. אנחנו שואפים לממשלת אחדות לאומית עם כחול לבן, ליברמן והליכוד. המדינה מפורקת מבפנים, יש שיח של שנאה, כעס וזעם ויש רה"מ שמלבה את ההסתה".

כמו כן, לפיד תקף את בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, ואמר: "אני בעיקר מקווה שלא יצלמו את בן גביר בטלוויזיה. אני רוצה להחמיא לבנט – אם הוא באמת מנע את החיבור בין הימין המאוחד לעוצמה יהודית - הוא עשה את זה מסיבות ערכיות. אם בן גביר היה יכול, הוא היה מעלים את כל מי שחושב אחרת ממנו".