לפיד: "לא נתחבר עם אהוד ברק – הוא שייך לשמאל"

בכיר כחול לבן התייחס בריאיון ב"לפני החדשות" לחזרתו לפולטיקה של רה"מ לשעבר והבהיר כי אופציה של חיבור אינה רלוונטית. על הרוטציה עם גנץ: "זה הביא לנו 35 מנדטים – לא מחליפים מה שמצליח"

זמן צפייה: 07:07

ישראל בוחרת: חבר הכנסת ובכיר כחול לבן יאיר לפיד התייחס היום (ראשון) בריאיון ל"לפני החדשות" לחזרתו לחיים הפוליטיים של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ואמר כי "לא נתחבר עם אהוד ברק – אוהד ברק שייך לשמאל, וזה בסדר".

מטעמה של מפלגתו של ברק נמסר בתגובה לדברי לפיד כי "הדבר היחידי שחשוב הוא גודל הגוש שינצח את נתניהו ויחליף את השלטון. רצוי שאנשים מרכזיים בגוש יימנעו מלהדהד את דברי הפירוד של נתניהו ויתמקדו במאמץ להחלפתו".

לעוד כתבות בנושא:

עריק ראשון מהעבודה: יאיא פינק הצטרף למפלגה של ברק

שמולי: "יש להתאחד עם ברק ולבני – חיבור למרצ ייבחן בהמשך"

ח"כ סתיו שפיר: "אהוד ברק הציע לי להצטרף אליו – וסירבתי"

יאיר לפיד בריאיון ב''לפני החדשות'' עם אודי סגל
יאיר לפיד בריאיון ב''לפני החדשות'' עם אודי סגל | צילום: חדשות 13

לפיד התייחס בדבריו גם לביקורת שנשמעה על כך שאינו מוותר על הרוטציה עם בני גנץ, ואמר: "בפוליטיקה לא מחליפים מה שמצליח, הרוטציה הזו הביאה 35 מנדטים". "מי שדחף את הדיון הזה הם נתניהו וגבאי", הוסיף לפיד, ודחה את הדיווחים על כך שמשה יעלון ביקש ממנו לוותר על הרוטציה.

בכיר כחול לבן תקף, ביו היתר, את ראש הממשלה ואמר כי "נתניהו יעלה מיסים - אי אפשר גם לטפל בגירעון וגם לשלם עשרות מיליארדים לליצמן וסוטריץ' עבור מדינת הלכה".

מוקדם יותר היום הודיע יאיר (יאיא) פינק הודיע על הצטרפותו למפלגה החדשה בראשות ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. פינק נחשב לבן טיפוחיה של שלי יחימוביץ', שימש כיועץ שלה בעבר ויש להניח שקיבל את ברכתה למהלך. פינק, חובש הכיפה היחיד בעבודה, נחשב לאחד מאנשי עתודת ההנהגה העתידית של המפלגה ואף היה להפתעת הפריימריז האחרונים כשסיים במקום השמיני.

פינק מסר: "אני מצטרף לקבוצה שאני מאוד מאמין בה, במנהיגות שלה ובהתגייסות האמיתית שהיא מייצגת. אנו זקוקים למנהיגות עם סכין בין השיניים כבר זמן רב. הגיע הזמן להפקיע את הבלעדיות שהימין הקיצוני לקח לעצמו בסוגיות לאומיות ויהודיות, היהדות לא שייכת לימין. ישראל חזקה היא מדינה שיודעת לכבד את השונות בתוכה, שמבינה שהשונות היא מקור אדיר לעוצמה חברתית".

יאיא פינק ואהוד ברק
יאיא פינק ואהוד ברק

יו"ר המפלגה אהוד ברק מסר: "אני שמח מאוד על הצטרפותו של יאיא, הוא משקף תנועה רחבה של אזרחיות ואזרחים שהחליטו לקחת את גורלם בידיהם, להתלכד, להתאחד ולצאת לדרך שתחזיר את ישראל למסלול הנכון".

יאיר גולן, סגן הרמטכ״ל לשעבר וחבר המפלגה: "יאיא הוא איש ציבור צעיר, אמיץ ויוצא דופן. הוא חלק ממנהיגות חברתית שלא מוכנה להנמיך את דגלי הזהות והתרבות שלה. הנחישות, המחויבות הערכית שלו ומעשיו הם מה שהפוליטיקה הישראלית צריכה".

אהוד ברק
אהוד ברק | צילום: רויטרס

ביום רביעי כזכור, שעות לאחר שהודיע על שובו לחיים הפוליטיים, קרא ברק בריאיון לחדשות 13 לאיחוד בגוש השמאל-מרכז. "בבחירות האחרונות היה הישג יוצא דופן, גם לגנץ וגם לאיחוד שיצר – אבל המטרה החשובה לא הושגה. לא הושג גוש שמכריח את הנשיא להטיל עלינו את הרכבת הממשלה", אמר.

אהוד ברק
אהוד ברק | צילום: חדשות 13

"כחול לבן לא הצליחו גם כי לא שידרו את האנרגיה, המיקוד והרעב שהיה לביבי", המשיך. "דרוש פה סוג אחר של היאבקות. זה כמו איגרוף. אין מאבק על השאלה מי יקבל ציון על התנהגות יותר טובה וממלכתית. השאלה היא איך מנצחים".

במהלך הריאיון התייחס ברק לכך שישב בעבר בממשלת נתניהו וכיהן כשר הביטחון שלו. "חשבתי אז שנוכחותי בממשלה מבטיחה טיפול נכון יותר באתגר האיראני. לא מצטער שישבתי איתו אז, העניין האיראני היה חשוב", אמר והסביר: "זה היה ביבי אחר, הוא ישב אז בממשלה עם בני בגין, בוגי יעלון, דן מרידור ואיתי. גם אז היו לפעמים רעיונות הזויים, אבל היינו מסתכלים אחד על השני והוא היה מבין שלרעיון שלו אין שום תמיכה".

"הצטרפתי כדי להעלות את ישראל מחדש על המסלול", המשיך. "זהות ראש הממשלה תיקבע על ידי הנסיבות. מבחינה אובייקטיבית אני יותר מתאים וכשיר לקחת את הממשלה, אבל החיים לא מתנהלים בצורה הזאת ולכן זה לא עומד כרגע לדיון", סיכם.