הליכוד בעקבות חשיפת חדשות 13: "דבריו של ליברמן הם מסך עשן"

במפלגה הטיחו ביקורת בליברמן לאחר דבריו לפיהם "יתרכז רק בהישגי המפלגה ובעתידה", שנאמרו בתגובה לפרסום ב"שישי" לפיו יפסיק לתקוף את נתניהו: "המטרה - להסיט את דעת הקהל"

זמן צפייה: 03:42

בחירות 2019 - הסיבוב השני: במפלגת הליכוד הגיבו לחשיפת חדשות 13 אמש (שישי) לפיהם בכוונת יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להפסיק לתקוף את נתניהו מעתה ואילך בקמפיין הבחירות שלו, ואמרו כי "זה מסך עשן". זאת, לאחר שהיום הגיב ליברמן לשאלה בנושא באירוע "שבתרבות" במודיעין מכבים-רעות, ואמר כי "אנו רוצים להתרכז בהישגינו ובמה שאנו מתכוונים לעשות בעתיד".

"הדברים של ליברמן הם מסך עשן כדי להסיט את דעת הקהל מכך שנתפס לפני לפני שבוע מנחה פעילים 'ללכת על הראש של נתניהו', ומכוונתו להמליץ על לפיד וגנץ לראשות הממשלה", נמסר מהליכוד, "רק לפני כמה ימים פרסם גרש פישמן, ראש סיעת ישראל ביתנו בנתניה, הנחייה שנתן ליברמן במפגש ראשי סניפים וסגני ראשי ערים, לפיה ״אין להתעסק בשום דבר אחר מלבד לתקוף את נתניהו. זה אומר הכל על כוונותיו של ליברמן".

ליברמן בכנס הצגת רשימת המועמדים לכנסת של ישראל ביתנו
''דבריו - מסך עשן''. יו''ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

אמש פורסם כי ליברמן החליט לשנות אסטרטגיה, ולא לתקוף עוד את ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך קמפיין הבחירות זאת, בעקבות מחקר בקרב עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר שהוצג במטה ישראל ביתנו באור יהודה ביום רביעי.

ממצאי המחקר, שבמסגרתו רואיינו כאלף עולים, מחציתם פנים אל פנים ומחציתם בטלפון, עולה כי נתניהו וליברמן הם הדמויות האהודות ביותר בקרב העולים, כי המצביעים יענישו את מי שייתפס כ"אשם" בסכסוך ביניהם, כי רוב העולים סבורים שנתניהו אשם יותר מליברמן וכי מאמצי נתניהו לגייס עריקים מישראל ביתנו פגעו בו.

בנוסף נשאל ליברמן בכנס על תרחיש של רוטציה בינו לבין נתניהו אם יקבל מספיק מנדטים, ואמר כי "הוא אינו שולל זאת". לאחר מכן הבהירו במפלגה: "לא קיימת שום אופציה לרוטציה עם נתניהו, כל המאמץ הוא להקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה. הרבה פחות מעניין מי יהיה ראש הממשלה".

שלשון טען ליברמן בפוסט בפייסבוק כי "ברור לי מעל ומעבר לכל ספק שיש עסקה סגורה בין נתניהו לעמיר פרץ על הצטרפות מפלגת העבודה לקואליציית הלכה של מיד לאחר הבחירות". עוד כתב ליברמן: "התמורה להצטרפות היא תמיכתו של נתניהו בפרץ בהתמודדות לנשיאות. שני הצדדים יכולים להכחיש את דבר העסקה מהיום עד ה- 17 בספטמבר, אבל כל בר דעת שרואה את ההתנהלות של הצדדים ומקשיב למוזיקה של הדברים, מבין שבמקרה הזה מדובר בריקוד טנגו לוהט של השניים. ההכרעה בבחירות הקרובות היא לא בין נתניהו לגנץ, אלא בין ישראל ביתנו לבין ישראל של סמוטריץ', בן גביר, דרעי וליצמן".

ממפלגת העבודה-גשר נמסר בתגובה לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו כי "ליברמן הוא המומחה מספר אחת לעסקאות אפלות. לא נשב עם נתניהו ולא ננהל מו״מ עם נתניהו, נקודה. ברור לחלוטין שגם ליברמן וגם נתניהו רואים את מגמת הזרימה של אנשי ימין לעבודה-גשר".

"היה ראוי למלבין של נתניהו לאורך כל השנים שיצטנע קצת, אבל הוא המומחה לקומבינות ולעסקאות מפוקפקות ולכן הוא ממציא מעשיות שלא היו ולא נבראו. אם נחליט על עסקאות כאלה נדע לפנות למומחה מספר אחת לעסקאות אפלות. הציבור יודע למי להאמין והוא מאמין לנו ולא לשקרים של ליברמן, מציעים לו להסתכל על הדבשת של עצמו".