ליברמן משנה כיוון - יפסיק לתקוף את נתניהו בקמפיין הבחירות

ממחקר מקיף שהוצג ליו"ר ישראל ביתנו בקרב עולים ממדינות בריה"מ, עלה כי רובם סבורים שנתניהו "אשם" יותר ממנו. ליברמן יתמקד מעתה בנושאי דת ומדינה וימשיך לתקוף את החרדים • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:14

פרסום ראשון: יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, החליט לשנות אסטרטגיה, ולא לתקוף עוד את ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך קמפיין הבחירות - כך פורסם היום (שישי) בחדשות 13. זאת, בעקבות מחקר בקרב עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר שהוצג במטה ישראל ביתנו באור יהודה ביום רביעי.

ממצאי המחקר, שבמסגרתו רואיינו כאלף עולים, מחציתם פנים אל פנים ומחציתם בטלפון, עולה כי נתניהו וליברמן הם הדמויות האהודות ביותר בקרב העולים, כי המצביעים יענישו את מי שייתפס כ"אשם" בסכסוך ביניהם, כי רוב העולים סבורים שנתניהו אשם יותר מליברמן וכי מאמצי נתניהו לגייס עריקים מישראל ביתנו פגעו בו.

ממצאי מחקר בקרב עולי בריה''מ שהוצג לליברמן | צילום: חדשות 13

אתמול הסתיימה הרשמת המפלגות לכנסת ה-22

אתמול טען ליברמן בפוסט בפייסבוק כי "ברור לי מעל ומעבר לכל ספק שיש עסקה סגורה בין נתניהו לעמיר פרץ על הצטרפות מפלגת העבודה לקואליציית הלכה של מיד לאחר הבחירות". עוד כתב ליברמן: "התמורה להצטרפות היא תמיכתו של נתניהו בפרץ בהתמודדות לנשיאות. שני הצדדים יכולים להכחיש את דבר העסקה מהיום עד ה- 17 בספטמבר, אבל כל בר דעת שרואה את ההתנהלות של הצדדים ומקשיב למוזיקה של הדברים, מבין שבמקרה הזה מדובר בריקוד טנגו לוהט של השניים. ההכרעה בבחירות הקרובות היא לא בין נתניהו לגנץ, אלא בין ישראל ביתנו לבין ישראל של סמוטריץ', בן גביר, דרעי וליצמן".

Israel's Pm Netanyahu And Lieberman Attend A Likud Beitenu Faction Meeting At The Knesset In Jerusalem
ראש הממשלה בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

ממפלגת העבודה-גשר נמסר בתגובה לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו כי "ליברמן הוא המומחה מספר אחת לעסקאות אפלות. לא נשב עם נתניהו ולא ננהל מו״מ עם נתניהו, נקודה. ברור לחלוטין שגם ליברמן וגם נתניהו רואים את מגמת הזרימה של אנשי ימין לעבודה-גשר".

"היה ראוי למלבין של נתניהו לאורך כל השנים שיצטנע קצת, אבל הוא המומחה לקומבינות ולעסקאות מפוקפקות ולכן הוא ממציא מעשיות שלא היו ולא נבראו. אם נחליט על עסקאות כאלה נדע לפנות למומחה מספר אחת לעסקאות אפלות. הציבור יודע למי להאמין והוא מאמין לנו ולא לשקרים של ליברמן, מציעים לו להסתכל על הדבשת של עצמו".

מאוחר יותר בערב באופן סופי ההרשמה לכנסת ה-22, עם 32 מפלגות שהגישו את רשימותיהן לוועדת הבחירות המרכזית. זמן קצר לפני נעילת השערים, הסתיימו בכשלון סופי המגעים בימין, לאחר שהימין המאוחד בראשות איילת שקד לא הצליחו להגיע לסיכום עם איתמר בן גביר, בכיר מפלגת עוצמה יהודית - שירוצו לבחירות בספטמבר ברשימה עצמאית.

מוקדם יותר הגיע בן גביר להגיש את רשימת המפלגה לוועדת הבחירות. בעוד נציגי שלוש המפלגות של הימין המאוחד יצאו אף הם לעבר המשכן במטרה להגיש רשימה - בניסיון להפעיל לחץ אחרון ולהביא לאיחוד, שכאמור כשל. בהודעה מהמשכן תקף בן גביר את בכיר הימין המאוחד, נפתלי בנט, והאשים אותו בפיצוץ המשא ומתן. במקום השלישי ברשימת המפלגה שובצה אדווה ביטון, אמה של אדל ביטון, שהלכה לעולמה כתוצאה מפיגוע.

מהליכוד נמסר כי: "הפיצולים בימין יביאו אותנו לאובדן קולות רבים ובכך לממשלת שמאל של לפיד וגנץ. חייבים להצביע רק לליכוד, כי רק הצבעה לליכוד תבטיח ממשלת ימין בראשות נתניהו ותמנע ממשלת שמאל שבה יאיר לפיד ראש הממשלה".