גנץ: "נתניהו וברק מתקוטטים ביניהם ברמות שיח שאני לא אוהב"

יו"ר כחול לבן הדגיש שמטרתו היא לשמור על תקשורת מכבדת בין כל הצדדים במפה הפוליטית. כמו כן התייחס למגעים עם מפלגות חרדיות: "עמלים לייצר קשרים פוליטיים עם שחקנים שונים במגרש"

זמן צפייה: 12:25

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הערב (שבת) למערכת הבחירות לכנסת ה-22 ואמר: "יש לנו מצד אחד ראש ממשלת מעבר, מצד שני ראש ממשלה מהעבר, והם מתקוטטים ביניהם ברמות שיח שאני לא מתלהב מהן". את הדברים אמר בריאיון לאילה חסון ב"המטה המרכזי".

"אני חושב שצריך להישאר בשיח מכבד, ענייני, לגופו של עניין ולא לגופו של אדם", אמר גנץ. "כשאני מדבר על נתניהו אני לא מדבר עליו כאיש או כבעל משפחה, אלא כראש ממשלה. אני לא לוקח את זה למקומות אישיים ונמוכים. אנחנו מנהיגים, אנחנו לא יכולים להתנהג כמו סוחרי שוק שמנסים לצעוק יותר חזק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"אישה פורצת דרך": עמיר פרץ מצרף את אורלי לוי-אבקסיס לעבודה

ברק: "אני לא עומד משמאלו של גנץ – אין להכפיש בתוך הגוש"

רה"מ לחברי הליכוד: להתרחק משיח על "מדינת הלכה" ומעמד ביהמ"ש

Gantzr
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

יו"ר כחול לבן המשיך ותקף את נתניהו: "מגיע לעם ישראל ראש ממשלה בתפקוד מלא. נתניהו בעצמו הטיף לעניין הזה וקבע במילותיו שלו, שראש ממשלה תחת חקירה ראוי לחשוב שהוא לא יצליח לעשות שיקולים ענייניים".

גנץ התייחס לטענות העולות לאחרונה כלפי תפקודו כיו"ר האופוזיציה. "יש משהו שאנשים לא מתרגלים אליו – זה הסגנון. אני מופיע הרבה. אבל במקום להיות בוטה, מלכלך, משתולל וכל הפעולות שלצערי שומעים אותם בשיח הציבורי, אני מתנהל טיפה שונה. אני משתדל לספק את הדבר האמיתי והממלכתי".

נוסף לכך, יו"ר כחול לבן הגיב לטענות כי שותפו יאיר לפיד אינו כשיר להיות ראש ממשלה. "יאיר הוא אדם עם ניסיון תקשורתי, פוליטי, ניהולי, מיניסטריאלי והוא ישב במשרד האוצר. יש לו הרבה מאוד ניסיון והוא שותף נאמן. הוא איש ראוי והוא יהיה ראש ממשלה מצוין".

גנץ ולפיד
גנץ ולפיד | צילום: חדשות 13

ביום חמישי הודיע יו"ר העבודה עמיר פרץ על צירופה של אורלי לוי אבקסיס, שהייתה במשא ומתן לשיתוף פעולה עם מפלגת כחול לבן. "אורלי היא מנהיגה ראויה. היא בחרה את הבחירות שלה ואני אכבד אותה ואאחל לה בהצלחה", אמר גנץ. "האג'נדה החברתית שלה מאוד ראויה ביעניי ואנחנו נפעל למען עם ישראל ונשתף פעולה בהמשך".

גנץ התייחס גם לפרסומים בדבר מגעים עם מפלגות חרדיות: "אנחנו עמלים לייצר שיח וקשרים פוליטיים עם שחקנים שונים במגרש. כשאני מדבר עם חרדים, עם ציונות דתית או עם הליכוד, כל זה נועד לייצר גמישות פוליטית ולהקיש מה יש לשני לומר. בדיוק כמו שהחרדים אינם פסולים בעיניי, השמאל לא פסול בעיניי, החילונים בטח, וערביי ישראל חשובים בעיניי כמו כל אחד אחר".

לבסוף אמר יו"ר כחול לבן כי ישראל צריכה להיות ערוכה להתמודדות מול איראן. "אמרתי עשרות פעמים שאיראן היא בעיה עולמית, אזורית וגם אתגר לישראל". "בראייה ארוכת טווח, איראן תרצה שיהיה לה גרעין צבאי כדי לחסן את עצמה מפני פעולות שמשפיעות עליה מבחוץ. אסור לתת להם להגיע לגרעין צבאי. אני מוטרד שנושאים אסטרטגיים מהסוג הזה יפגשו אותנו במציאות פוליטית ישראלית לא בריאה, וכדאי שנהיה מרוכזים במטרות האסטרטגיות שלנו".