"אישה פורצת דרך": עמיר פרץ מצרף את אורלי לוי-אבקסיס לעבודה

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, יו"ר העבודה הודיע על חבירה עם מפלגת גשר, ואמר: "לא פעם נפעמתי כשחזיתי באורלי מפילה חומות של התנגדות בכנסת" • לוי-אבקסיס: "הרגיש לי טבעי לחפש את המאחד"

זמן צפייה: 06:41

ישראל בוחרת: יו"ר העבודה עמיר פרץ הודיע הערב (חמישי) כי חברת הכנסת לשעבר אורלי לוי-אבקסיס, תרוץ לצידו בבחירות הקרובות - כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. פרץ החליט כי מפלגתו לא תתאחד עם מפלגות נוספות, אלא רק עם אישים, שיצורפו בהמשך.

במסיבת עיתונאים שכינס פרץ בבית סוקולוב אמר: "אני עומד לפניכם נרגש וחש את עוצמת השעה, עצומת הרגע. אני חש כי ברגע זה נוצרת ברית של התחדשות ותקווה למדינת ישראל. כל מסע חיי הציבוריים מלויים בהתלבטויות ובסימני שאלה. כאן אני חש כי מצאתי את התשובות הנדרשות לטיפול באותם שסעים מדממים בתוך החברה הישראלית".

לעוד כתבות בנושא:

ברק הסכים לוותר על ראשות המפלגה למען איחוד – פרץ עדיין מהסס

שבר את הרשת: אהוד ברק משתתף באתגר הפקק • צפו

עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס
עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס | צילום: רויטרס

"אני עומד בהתרגשות ובגאווה גדולה כשלצידי עומדת הגברת אורלי לוי אבקסיס", הציג פרץ את חברת המפלגה החדשה. "אורלי היא אשה פורצת דרך, עם תפיסת עולם רחבה של צדק חברתי ולא של צדקה. אישה שיודעת בדיוק מה צריכה להיות אחריות המדינה לגורלם של הקשישים, של הנכים, של הזוגות הצעירים, בני העיר ובני הכפר, תושבי הפריפריות וההתיישבות העובדת, אזרחי אצבע הגליל, קריית שמונה, ועד תושבי עוטף עזה ושדרות. לא פעם עמדתי נפעם כשחזיתי באורלי בכנסת איך היא מפילה חומות של התנגדות, מעבירה חוקים חברתיים חשובים ומונעת גזירות כלכליות".

"הסתכלתי על אורלי וידעתי שמדובר במנהיגה מעוררת השראה" המשיך פרץ, "מנהיגה שילדים רבים וצעירים מביטים אליה ואומרים 'גם אנחנו יכולים לשבור את תקרת הזכוכית'".

אורלי לוי אבקסיס ב''המטה המכזי''
אורלי לוי אבקסיס ב''המטה המכזי'' | צילום: החדשות 13

לוי-אבקסיס התייחסה בדבריה להפסקה הקצרה שלקחה מהפוליטיקה. "אני הולכת יום יום ברחוב ואני שומעת 'אורלי תחזרי, מתגעגעים אלייך'. אז היו דיבורים שלכאורה הבחירות האחרונות שברו אותי אבל הן חישלו אותי", אמרה. "גזרתי על עצמי דבר אחד – כל עוד אני לא במערכת הפוליטית אני לא עושה לעצמי יח"צ. לא עניתי לטלפונים, אבל כאשר הגיעה השעה והבחירות הוקדמו הגיעו הצעות מימין ומשמאל".

"כשהגיעה ההצעה של עמיר, שותף לדרך בהרבה מאבקים חברתיים, הרגיש לי שזה אך טבעי להפיל את החומות האלו שעמיר דיבר עליהן, ולחפש את המאחד ומהחבר. החיבור הזה הוא בין מפלגות, גשר נשארת עצמאית, גשר מובילה את המסר החברתי שלה ביחד עם הלוחם החברתי מספר 1 בישראל".

עמיר פרץ וניצן הורוביץ
עמיר פרץ וניצן הורוביץ | צילום: חדשות 13

ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה לחבירתה של גשר למפלגת העבודה: "אנו מברכים על כל חיבור שימנע אובדן של אלפי קולות. לאחר הבחירות נקרא לליכוד לאחר עידן נתניהו ולעבודה בראשות פרץ ולוי להצטרף לממשלת האחדות שנקים".

ממפלגת הליכוד נמסר: "אנחנו ממשיכים שלא להתערב באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. כשנחרוג מכך - נודיע".

ח"כ שלי יחימוביץ' שהודיעה השבוע על פרישתה מהחיים הפוליטיים אמרה: "הצטרפותה של אורלי לוי היא בשורה מצויינת למפלגת העבודה.‫ אורלי היא לוחמת מעולה ואפקטיבית בזירה החברתית, והצטרפותה מחדדת את הקול הצלול של המאבק לצדק, לשיוויון ולגורלם של בני אדם בכל תחומי חייהם. השילוב של עמיר פרץ ושלה הוא תשובה טובה למתלבטים למי כדאי שיתנו את קולם: למי שדואגים לעצמם או למי שדואגים לעמם".

מוקדם יותר הערב, פרץ שוחח טלפונית עם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ והבהיר לו כי אין בכוונתו להתאחד עם מפלגתו, וכי פניו לקולות מצביעי ימין. ממפלגת מרצ נמסר בתגובה לפרסום כי "פרץ חוזר על הטעות של אבי גבאי ומרסק את האפשרות לאיחודים בגוש השמאל. במקום איחוד גדול הוא בחר בשיריון קטן".

יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ אמר כי "באתי לשיחות עם פרץ בלב שלם ובנפש חפצה, במטרה להביא בשורה חדשה ומלהיבה לציבור בישראל. לצערי, ברגע האמת, החליט עמיר פרץ לחזור על הטעות של קודמו בתפקיד, ובחר לסרב לחיבור בין מרצ למפלגת העבודה". "מרצ בראשותי פתוחה לחיבורים וצירופים, אך מוכנה ומאורגנת לריצה לבד, בפתק אחד שכולו מרצ", הוסיף הורוביץ.