רה"מ לחברי הליכוד: להתרחק משיח על "מדינת הלכה" ומעמד ביהמ"ש

בתדרוך לשרים ולח"כים, ציין נתניהו את נקודות החוזק והחולשה במסע הבחירות הנוכחי - והפציר בהם להימנע מעיסוק בסוגיות דת ומדינה ומשפט. עוד טען, כי עדיף שירוצו שתי מפלגות מימין למפלגתו

זמן צפייה: 01:31

במהלך תדרוך שהעביר הערב (שלישי) לשרים ולחברי כנסת בליכוד, ציין ראש הממשלה בנימין נתניהו את נקודות החוזק והחולשה במסע הבחירות הנוכחי.

הנקודה הראשונה שבה עסק הייתה נושא "מדינת ההלכה" - נקודת מפתח במערכת הבחירות הנוכחית. נתניהו הפציר בחברי מפלגתו להתרחק משיח על כך, ולהימנע מנושאי דת ומדינה ככל הניתן.

נוסף לכך, נתניהו הצהיר בתדרוך כי הנכס הדיוני היחיד שנותר לשמאל הוא, לדבריו, "דיבורים ריקים מתוכן" על קץ הדמוקרטיה. לכן, הצהיר, יש להרחיק את השיח הציבורי ממעמד בית המשפט העליון. באשר לשאלה כמה מפלגות צריכות לרוץ מימין לליכוד - רה"מ טען כי עדיף שירוצו שתי מפלגות, ולא רק מפלגה אחת.

עוד בחדשות 13:

המאבק על הקול הרוסי: נתניהו נפגש עם פעילי ישראל ביתנו לשעבר

נתניהו נזף בשר פרץ: "דבריו על טיפולי ההמרה אינם מקובלים"

ברק הסכים לוותר על ראשות המפלגה למען איחוד – פרץ עדיין מהסס

נתניהו בישיבת הממשלה, היום
נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום נפגש נתניהו עם 25 פעילי ישראל ביתנו לשעבר, כחלק מהמאבק נגד המפלגה על הקול הרוסי. בפגישה נכחו גם השר זאב אלקין, ואריאל בולשטיין, יועץ רה״מ למגזר הרוסי.

"אי אפשר להבין את ההצלחה של ישראל בלי הקליטה של למעלה ממיליון דוברי רוסית", אמר נתניהו במהלך הפגישה. "העלייה הרוסית לא הייתה נקלטת בשום אופן בלי פתיחת השוק. הרעיון לשלב את עולי בריה"מ לשעבר בתוך הפוליטיקה, הכלכלה, האקדמיה, היזמות - זה רעיון שבוער בי וזה חלק מהחזון שלי מאז ומתמיד".

"ליברמן רימה את בוחריו. הוא הבטיח להם ממשלה בראשות נתניהו, ולא עשה את זה", הוסיף ראש הממשלה. "ליברמן אמר שיתמוך במפלגה שתקבל הכי הרבה מנדטים. אם גנץ יקבל יותר, ליברמן ילך לממשלה עם גנץ לפיד וברק".

השר אלקין אמר בפגישה: "יש פה אפשרות לבנות קבוצה גדולה וחזקה שתתמוך בנו בבחירות ותשפיע בתוך הליכוד. אנחנו בעידן חדש. אין יותר מפלגות מגזריות. הדרך לשנות את ישראל היא לפעול בתוך מפלגת השלטון כחלק אינטגרלי, כפי שהציבור דובר הרוסית השתלב בכל מגזר ומשפיע בכל דרך. הדרך להשפיע היא בשותפות אמיתית עם הליכוד - והשותפות הזאת מתחילה היום".

ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו יחד עם מטה השטח הרוסי של קמפיין הליכוד, עם 25 נציגים של המגזר הרוסי
ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו יחד עם מטה השטח הרוסי של קמפיין הליכוד, עם 25 נציגים של המגזר הרוסי | צילום: חדשות 13

מישראל ביתנו נמסר בתגובה לפגישה: "אנו מקווים שנתניהו, שהוא ראש הממשלה, שר הביטחון ושר הבריאות, ימלא קודם כול את תפקידיו הרבים וישקיע בביטחון המדינה, בתושבי הדרום ובצמצום הגרעון, את הזמן והמאמצים שהוא משקיע במתקפות והשמצות כנגד 'ישראל ביתנו'. טוב שנתניהו נזכר בקיומם של העולים מחבר העמים שלושה חודשים לפני הבחירות ומציף את פליטי 'ישראל ביתנו' בהצעות תעסוקה מגוונות. נתניהו משדר פאניקה כי הוא מבין שהגורם היחידי שימנע ממנו להקים ממשלת הלכה זאת רק 'ישראל ביתנו'.