ברק: "אני לא עומד משמאלו של גנץ – אין להכפיש בתוך הגוש"

בריאיון ל-103FM אמר ראש הממשלה לשעבר ויו"ר מפלגת "ישראל דמוקרטית" כי יש להביא לאיחוד בין מפלגות המרכז. "אילו לגנץ היו 61 בגוש – הנשיא היה חייב להטיל עליו את הרכבת הממשלה"

זמן צפייה: 01:16

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר מפלגת "ישראל דמוקרטית", אהוד ברק, הגיב הבוקר (שלישי) בריאיון לאילה חסון ב-103Fm לדברי בני גנץ שאמר כי לא יתאחד עם ברק בשל היותו שמאלני. "אני לא עומד משמאלו של גנץ. כששואלים אותי אם אני שמאל אני אומר שאני דמוקרט", אמר ברק. "דמוקרטיה היא הדבר האמיתי שמאחד את המדינה".

"אם הייתי יודע בביטחון שבסוף הבחירות נתניהו וחבורת הכהניסטים יורדת מהשלטון ואנחנו חוזרים לשלטון הבריא – לא הייתי נכנס למערכת הבחירות", הוסיף. "אני מרגיש שלא קורה הדבר האמיתי, לא מתגבש גוש אמיתי. המשימה שלנו להביא לאיחוד כדי שלא תושקע אנרגיה בהכפשות בגוש השמאל. הדבר היחיד שחשוב הוא גודל הגוש ולא גודל המפלגה. אילו לגנץ היו 61 בגוש, הנשיא היה חייב להטיל עליו את הממשלה".

אתמול הצהיר ברק כי "אין לי בעיה להיות מספר 2 של עמיר פרץ. אני פועל לכך שיהיה גוש גדול עם מיקוד להפלת נתניהו, שמבין שזמנו עבר - שאם ינהג בתבונה וילך, לא ימצא עצמו בסרבל כתום". את הדברים אמר בריאיון ברדיו 90FM. דבריו של ברק הגיעו בתגובה לדבריו של פרץ, שאמר בריאיון ברדיו 101.5FM כי לברק אין לגיטימציה לדרוש את המקום הראשון.

עוד בחדשות 13:

ברק: "אין לי בעיה להיות מספר 2 של פרץ – כדי להפיל את נתניהו"

מסתמן: אהוד ברק יצרף למפלגתו את אבי בוסקילה

נתניהו השיב לברק: "לא יהיה שום שינוי בחוקי החסינות"

עמיר פרץ וניצן הורוביץ
עמיר פרץ וניצן הורוביץ | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע נודע כי ברק מנהל מגעים מתקדים עם מנכ"ל שלום עכשיו לשעבר, אבי בוסקילה, במטרה לצרפו למפלגה החדשה. גורמים המעורים בפרטים מסרו לחדשות 13 שברק ובוסקילה קרובים להודעה על שיתוף פעולה בימים הקרובים.

בשבת ברק הודיע כי "ישראל דמוקרטית" הוא שמה של מפלגתו החדשה שהקים לפני כשבועיים. "מדינת ישראל נמצאת רגע לפני פירוק מוחלט של הדמוקרטיה הישראלית. רגע לפני שאנחנו מוותרים על כל מי ומה שאנחנו. זה איום אסטרטגי לא פחות גדול מהאיום האיראני. הבחירה של כל אחת ואחד מאיתנו היא בין מדינת ישראל או מדינת נתניהו", מסר ברק.

יו''ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, יו''ר מפלגת הליכוד בנימין נתניהו, אהוד ברק
יו''ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, יו''ר מפלגת הליכוד בנימין נתניהו, אהוד ברק | צילום: רויטרס

הרמטכ"ל לשעבר המשיך: "הבחירה היא בין ריסוק הדמוקרטיה הישראלית, פגיעה מכוונת בשלטון חוק, בבית המשפט ובמשטרת ישראל, בין רמיסה מוחלטת של הממלכתיות והסולידריות הישראלית – לבין המדינה היהודית והדמוקרטית שישראל צריכה, ראויה ויכולה להיות. עכשיו הזמן להחזיר את התקווה והאומץ לישראל, להתאחד ולהחזיר את ישראל לפסים". עד כה, ברק הכריז כי חברי המפלגה הם האלוף (במיל') יאיר גולן, פרופ' יפעת ביטון, נעה בן-ארצי רוטמן, יאיר (יאיא) פינק ושגית פרץ-דרעי.

בתוך כך התייחס ראש הממשלה נתניהו לדברי ברק, והצהיר: "לא יהיה שום שינוי בחוקי החסינות - זה הכול בלופים של אהוד ברק, שמקשקש על 'קץ הדמוקרטיה'. זה קשקוש ואוויר חם". את הדברים אמר בסרטון שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו.

נתניהו בישיבת הממשלה
נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

נתניהו הדגיש: "לא כללנו שום שינוי בחוקי החסינות עם המפלגות שאיתן חתמנו הסכמים קואליציוניים. הלכנו להקים איתן ממשלה, אף אחד לא ידע שלא נקים ממשלה, והעובדה היא שלא כללנו את זה. אין צורך בזה, לא צריך את זה, קודם כל כי לא היה כלום ולכן גם לא יהיה כלום אבל מעבר לכל דבר אחר - יש חוק קיים ולא צריך חוקים חדשים".

ברק בתגובה השיב לראש הממשלה: "לא יהיה כלום כי אין כלום? ביבי, אני מכיר אותך היטב. לפי קצב פליטת השקרים, מחוג הלחץ שלך מתקרב ל-100. ביבי, תשתה קצת מים. רק התחלנו".