נתניהו השיב לברק: "לא יהיה שום שינוי בחוקי החסינות"

רה"מ התייחס לדבריו של יו"ר ישראל דמוקרטית וטען: "ברק מקשקש על 'קץ הדמוקרטיה' - הכול בלופים. לא צריך חוקים חדשים". ברק השיב: "לפי קצב פליטת השקרים, מחוג הלחץ של נתניהו מתקרב ל-100"

זמן צפייה: 07:21

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (ראשון) לדבריו של יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, והצהיר: "לא יהיה שום שינוי בחוקי החסינות - זה הכול בלופים של אהוד ברק, שמקשקש על 'קץ הדמוקרטיה'. זה קשקוש ואוויר חם". את הדברים אמר בסרטון שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו.

נתניהו הדגיש: "לא כללנו שום שינוי בחוקי החסינות עם המפלגות שאיתן חתמנו הסכמים קואליציוניים. הלכנו להקים איתן ממשלה, אף אחד לא ידע שלא נקים ממשלה, והעובדה היא שלא כללנו את זה. אין צורך בזה, לא צריך את זה, קודם כל כי לא היה כלום ולכן גם לא יהיה כלום אבל מעבר לכל דבר אחר - יש חוק קיים ולא צריך חוקים חדשים".

ברק בתגובה השיב לראש הממשלה: "לא יהיה כלום כי אין כלום? ביבי, אני מכיר אותך היטב. לפי קצב פליטת השקרים, מחוג הלחץ שלך מתקרב ל-100. ביבי, תשתה קצת מים. רק התחלנו".

עוד בחדשות 13:

שם מפלגתו החדשה של אהוד ברק: ישראל דמוקרטית

ברק: "לא נשב עם נתניהו בשום מצב – נשלב ידיים כדי להפילו"

נתניהו וברק
נתניהו וברק | צילום: רויטרס

מ"כחול לבן" נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "זהו זיגזג נוסח נתניהו מודל 2019: אפריל: ״לא אקדם חוק חסינות״. מאי: קונה מפלגות במו״מ רק תמורת חוק החסינות. יולי: ״לא יהיה שינוי בחוקי החסינות". מישהו עוד מאמין לו?".

אמש הודיע ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, כי "ישראל דמוקרטית" היא שמה של מפלגתו החדשה שהקים לפני כשבועיים. "מדינת ישראל נמצאת רגע לפני פירוק מוחלט של הדמוקרטיה הישראלית. רגע לפני שאנחנו מוותרים על כל מי ומה שאנחנו. זה איום אסטרטגי לא פחות גדול מהאיום האיראני. הבחירה של כל אחת ואחד מאיתנו היא בין מדינת ישראל או מדינת נתניהו", מסר ברק.

הרמטכ"ל לשעבר המשיך: "הבחירה היא בין ריסוק הדמוקרטיה הישראלית, פגיעה מכוונת בשלטון חוק, בבית המשפט ובמשטרת ישראל, בין רמיסה מוחלטת של הממלכתיות והסולידריות הישראלית – לבין המדינה היהודית והדמוקרטית שישראל צריכה, ראויה ויכולה להיות. עכשיו הזמן להחזיר את התקווה והאומץ לישראל, להתאחד ולהחזיר את ישראל לפסים". עד כה, ברק הכריז כי חברי המפלגה הם האלוף (במיל') יאיר גולן, פרופ' יפעת ביטון, נעה בן-ארצי רוטמן, יאיר (יאיא) פינק ושגית פרץ-דרעי.

אהוד ברק במסע''ת של מפלגתו
אהוד ברק במסע''ת של מפלגתו | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר אמר ברק במסיבת עיתונאים כי "לא נשב עם נתניהו בשום מצב ובשום דרך - נשלב ידיים כדי להפילו".

"מטרתנו היא להחזיר את ישראל לפסים ולהפיל את משטר נתניהו", אמר ברק, "לא נשב איתו בממשלה בשום מצב ובשום דרך. נשלב ידיים כדי להפילו ולא כדי להצילו. לאחר לכתו, נשב עם כל מי שיסכימו עם עיקרי תפיסתנו". ברק קרא גם לאחדות בגוש השמאל מרכז ואמר: "אנחנו קוראים לכל המפלגות בגוש המרכז שמאל להתלכד לאגרוף ולנצח – לנו אין שום תנאים מוקדמים".

ברק הוסיף לתקוף את נתניהו ואמר כי "מתקיימת פה ברית בין אדם שעומד בראש הרשות המבצעת ומנסה לכופף את יסודות החוק המשפט והסדר כדי להציל את עצמו לבין חבורת קיצוניים, גזעניים ומשיחיים שחותרים לא רק לכיפוף מערכות המשפט אלא לכיפוף החברה החופשית, להשתלטות על התקשורת, לפגיעה עמוקה בערכי צה"ל מכוח חזון קיצוני ומסוכן למדינת ישראל. חזונם מאיים על עתיד המדינה יותר מהאיומים החיצוניים".