מסתמן: אהוד ברק יצרף למפלגתו את אבי בוסקילה

יו"ר ישראל דמוקרטית מנהל מגעים מתקדמים עם מזכ"ל שלום עכשיו ואיש מפלגת מרצ לשעבר. גורמים המעורים בפרטים מסרו שהשניים יודיעו על שיתוף פעולה בימים הקרובים.

זמן צפייה: 01:02

אהוד ברק, יו"ר ישראל דמוקרטית, מנהל מגעים מתקדים עם מזכ"ל שלום עכשיו לשעבר, אבי בוסקילה, במטרה לצרפו למפלגה החדשה. גורמים המעורים בפרטים מסרו לחדשות 13 שברק ובוסקילה קרובים להודעה על שיתוף פעולה בימים הקרובים.

אתמול ברק הודיע כי "ישראל דמוקרטית" הוא שמה של מפלגתו החדשה שהקים לפני כשבועיים. "מדינת ישראל נמצאת רגע לפני פירוק מוחלט של הדמוקרטיה הישראלית. רגע לפני שאנחנו מוותרים על כל מי ומה שאנחנו. זה איום אסטרטגי לא פחות גדול מהאיום האיראני. הבחירה של כל אחת ואחד מאיתנו היא בין מדינת ישראל או מדינת נתניהו", מסר ברק.

אבי בוסקילה
אבי בוסקילה | צילום: חדשות 13

הרמטכ"ל לשעבר המשיך: "הבחירה היא בין ריסוק הדמוקרטיה הישראלית, פגיעה מכוונת בשלטון חוק, בבית המשפט ובמשטרת ישראל, בין רמיסה מוחלטת של הממלכתיות והסולידריות הישראלית – לבין המדינה היהודית והדמוקרטית שישראל צריכה, ראויה ויכולה להיות. עכשיו הזמן להחזיר את התקווה והאומץ לישראל, להתאחד ולהחזיר את ישראל לפסים". עד כה, ברק הכריז כי חברי המפלגה הם האלוף (במיל') יאיר גולן, פרופ' יפעת ביטון, נעה בן-ארצי רוטמן, יאיר (יאיא) פינק ושגית פרץ-דרעי.

כאמור, לפני כשבועיים הכריז ברק על הקמת מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות. במסיבת העיתונאים שכינס אמר: "באנו לכאן לומר את דברינו על מה שקורה מסביב. ולהודיע על הקמת מפלגה חדשה שתפעל לתיקון גדול במובנו היעודי במדינה ובחברה".

אלוף (במיל') יאיר גולן הוא הראשון שהצטרף למפלגה. בהכרזת הקמת המפלגה, אמר גולן: "משפחתי לא אוהבת את זה, אחרי 38 שנות שירות התקווה הייתה שנים של רגיעה ושקט. במקום זאת אני לוקח על עצמי מסע קשה, אך אני חש חובה עמוקה לצאת למסע לתיקון החברה והציבוריות הישראלית, ולהחזיר את השפיות".

פינק ויאיר גולן
פינק ויאיר גולן

יאיר (יאיא) פינק הודיע גם הוא על הצטרפותו למפלגה של ברק. פינק נחשב לבן טיפוחיה של שלי יחימוביץ', שימש כיועץ שלה בעבר ויש להניח שקיבל את ברכתה למהלך. פינק, חובש הכיפה היחיד בעבודה, נחשב לאחד מאנשי עתודת ההנהגה העתידית של המפלגה ואף היה להפתעת הפריימריז האחרונים כשסיים במקום השמיני.

פינק מסר: "אני מצטרף לקבוצה שאני מאוד מאמין בה, במנהיגות שלה ובהתגייסות האמיתית שהיא מייצגת. אנו זקוקים למנהיגות עם סכין בין השיניים כבר זמן רב. הגיע הזמן להפקיע את הבלעדיות שהימין הקיצוני לקח לעצמו בסוגיות לאומיות ויהודיות, היהדות לא שייכת לימין. ישראל חזקה היא מדינה שיודעת לכבד את השונות בתוכה, שמבינה שהשונות היא מקור אדיר לעוצמה חברתית".

בתחילת השבוע הודיעה נעה רוטמן, נכדתו של יצחק רבין, על הצטרפותה למפלגה החדשה. "ההחלטה להצטרף לעשייה הפוליטית לא הייתה פשוטה", מסרה רוטמן. "אבל אי אפשר עוד לשבת מנגד. אני מכירה מקרוב מאוד את מחיר השנאה וההסתה. אסור להשלים עם ההקצנה בחברה הישראלית והיא איננה גזירת גורל".

נעה רוטמן ואהוד ברק
נעה רוטמן ואהוד ברק | צילום: חדשות 13

"הגיע הזמן לקבל את ההכרעות הקשות ולהחזיר את הממלכתיות, הבושה והתקווה. אי אפשר עוד למשוך זמן ולצפות שמישהו אחר יעשה את העבודה במקומנו, זו המשמרת של בני דורי", אמרה והוסיפה: "היה לי מחלוקת עם ברק. הם גם כעסים. אבל זה הזמן לאנשים אמיצים ונחושים. בעלי ניסיון שלא מפחדים. שמוכנים לשלם את המחיר, שלא באים לחמם את הכיסא. נדה לי שאנחנו ניצבים ברגע האחרון כדי להחזיר את ישראל למסלול. אם לא הייתי עושה מעשה כעת לא הייתי שלמה עם עצמי".

<script>(function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0];if(d.getElementById(id))return;js=d.createElement(s);js.id=id;js.src='https://embed.playbuzz.com/sdk.js';fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}(document,'script','playbuzz-sdk'));</script><div class="playbuzz" data-id="6d4c312f-329d-4eb3-a7e4-1951b0d5ee5d" data-show-share="false"></div>