רפי פרץ: מציע לשקד את המקום השני - קורא לבנט ופייגלין להצטרף

יו"ר הבית היהודי קרא בריאיון בגל"צ לאיחוד בקרב מפלגות הימין, אך אמר שיסרב לקבל את שרת המשפטים לשעבר כמקום ראשון ברשימה • ראשי ארבעת המפלגות הערביות סיכמו על החזרת הרשימה המשותפת

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, קרא היום (חמישי) לאיחוד בקרב מפלגות הימין, ואמר שהוא מוכן לקבל את איילת שקד כמקום שני, אך לא במקום הראשון. כמו כן, הציע גם לנפתלי בנט ולמשה פייגלין לחבור אליו. את הדברים אמר בריאיון לאודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה"ל. בתוך כך, ראשי ארבעת המפלגות הערביות נפגשו אתמול וסיכמו עקרונית על ריצה יחד כחלק מהרשימה המשותפת בבחירות הקרובות.

"אנחנו צריכים ללכת ביחד ולהתחבר", אמר פרץ. "אני קורא לכל מפלגות הימין לבוא ולשבת. אני מתכוון לדבר עם איילת שקד ולהקשיב לצרכים שלה, ולראות איך אנחנו יכולים ללכת יחד מתוך מחנה משותף. אני קורא לה לחשוב איתי על הדברים ולהמשיך את המשא ומתן בנינו. אני קורא גם לנפתלי בנט, עוצמה יהודית וגם לפייגלין – בואו נשב יחד, ננסה לסכם עקרונות להליכה משותפת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בן גביר דורש מפרץ וסמוטריץ' להתפטר מהכנסת - כדי שיתמנה לח"כ

פרץ מונה לשר החינוך – סמוטריץ' לשר התחבורה וחבר בקבינט

הרב פרץ: "אני בעד חיבורים – יש גישושים עם בנט ושקד"

הרב רפי פרץ, שר החינוך החדש
הרב רפי פרץ, שר החינוך החדש | צילום: חדשות 13

"הבית היהודי בבחירות האחרונות קיבל 6-5 מנדטים וקיבלנו את השרביט מהציונות הדתית להוביל את המהלך, ואחנו נוביל אותו. נמצא ביחד את המקום המכובד והראוי", הוסיף יו"ר הבית היהודי. "סמוטריץ' ואני מתואמים ועובדים יחד. אנחנו צריכים שהימין יהיה חזק ואיתן כדי שנגיע לפוטנציאל שלנו – 70 חברי כנסת".

שר התחבורה הנכנס בצלאל סמוטריץ' הצטרף לקריאה למפלגות הציונות הדתית להתאחד. "אני קורא לכל מפלגות הציונות הדתית שמימין לליכוד להתכנס עוד היום ולקבל החלטה על הליכה משותפת, כולל התחייבות לא לרוץ לבד", כתב בטוויטר. "גם אם יקח אח"כ כמה ימים לסכם את הפרטים, אמירה עקרונית חייבת להיאמר. אפשר וצריך לסיים את זה תוך ימים, להביא בשורה לציבור, ולממש את אחריותנו לניצחון הימין בבחירות".

בעוצמה יהודית דרשו אתמול מהשרים הטריים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' להתפטר מיד מהכנסת, זאת על מנת להכניס לכנסת את איתמר בן גביר, תלמידו של כהנא הנמצא במקום השביעי במפלגה. על פי ההסכם הפנימי בין המפלגות, בן גביר אכן היה אמור להיכנס לכנסת במידה ואיחוד מפלגות הימין לא תקבל שבעה מנדטים, כפי שקרה. לטענת פרץ, ההסכם היה רלוונטי לכנסת ה-21 וכעת כבר לא תקף. סמוטריץ' לעומתו דווקא מכיר בהסכם ובוחן משפטית את האפשרות להתפטר מהכנסת כדי לאפשר את כניסתו של בן גביר. מלשכתו של פרץ נמסר כי "לא התקבלה אצלנו שום פנייה רשמית".

לפני שבוע סמוטריץ' הצהיר כי "אהיה הראשון לוותר על המקום או התפקיד ברשימה למען אחדות הימין. הציונות הדתית, וכל מי שנמצא מימין לליכוד, צריך ללכת ביחד - בפתק אחד". את הדברים אמר סמוטריץ' בוועידה השנייה של נוער הריבונות, שהתקיימה באוניברסיטת בר אילן.

רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'
רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

"יש לנו מטרה משותפת אדירה - שמירה על שלטון הימין", הצהיר סמוטריץ'. "במסגרת המשא ומתן שניהלנו מול הליכוד ראינו כמה חשוב שמימין לליכוד תהיה מפלגה גדולה וחזקה, שתוודא שההשתלטות הערבית על שטחי C תיפסק, שהבנייה בירושלים וביהודה ושומרון תתחדש, שתישמר הזהות היהודית של המדינה ושהריבונות הישראלית תוחל ביהודה ושומרון. לכל אלה הליכוד סירב להתחייב בהסכם הקואליציוני".

יום לפני כן, יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין כתב כי "זהות עושה מאמץ כן כדי לחבור לבלוק טכני עם בנט ו/או שקד, אבל אינה מעוניינת בחיבור עם הרב פרץ וח"כ סמוטריץ'".

בפוסט ארוך שכתב בפייסבוק, פירט פייגלין את הסיבות לכך שהוא מעוניין לחבור לימין החדש, אך לא יסכים לרוץ יחד עם איחוד מפלגות הימין, שמייצגת את הזרם הדתי-חרדי בציונות. "יש לציונות הדתית זכויות רבות, קשה לדמיין את מדינת ישראל בלעדיה, אולם ברור שגם התצורה החרד"לית של הציונות הדתית, וגם התצורה הלייטית שלה, נכשלו בהבנת האתגר ולכן מחטיאות את הפתרון", כתב יו"ר זהות.

<script>(function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0];if(d.getElementById(id))return;js=d.createElement(s);js.id=id;js.src='https://embed.playbuzz.com/sdk.js';fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}(document,'script','playbuzz-sdk'));</script>

<div class="playbuzz" data-id="6d4c312f-329d-4eb3-a7e4-1951b0d5ee5d" data-show-share="false" data-show-info="false"></div>