פייגלין: "רוצים לחבור לבנט או שקד – אך לא לפרץ וסמוטריץ'"

יו"ר מפלגת זהות כתב כי מפלגתו עושה מאמץ כדי להקים בלוק טכני עם ראשי הימין החדש, אך אינה מעוניינת לרוץ יחד עם איחוד מפלגות הימין. "יש לי הערכה לרבנים – אך חיבור איתם יגרום לנו נזק"

זמן צפייה: 01:49

ישראל בוחרת: יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין כתב הערב (רביעי) כי "זהות עושה מאמץ כן כדי לחבור לבלוק טכני עם בנט ו/או שקד, אבל אינה מעוניינת בחיבור עם הרב פרץ וח"כ סמוטריץ'".

בפוסט ארוך שכתב בפייסבוק, פירט פייגלין את הסיבות לכך שהוא מעוניין לחבור לימין החדש, אך לא יסכים לרוץ יחד עם איחוד מפלגות הימין, שמייצגת את הזרם הדתי-חרדי בציונות. "יש לציונות הדתית זכויות רבות, קשה לדמיין את מדינת ישראל בלעדיה, אולם ברור שגם התצורה החרד"לית של הציונות הדתית, וגם התצורה הלייטית שלה, נכשלו בהבנת האתגר ולכן מחטיאות את הפתרון", כתב יו"ר זהות.

לעוד כתבות בנושא:

בנט תקף את מוטי יוגב: "חרטתם על דגלכם לתקוף כל מי ששונה מכם"

איילת שקד: "מתכוונת לחזור לכנסת בבחירות הקרובות"

"חיבור בין זהות לבין החרד"ליות מאיין את בשורתה של זהות ויבריח בצדק את מצביעיה", הוסיף פייגלין. החרד"ליות מטבעה רוצה הרבה מדינה שתאכוף את חלומה. היא אינה מסוגלת לקבל שחלק מן התמונה העתידית – חלק מן התורה – נמצאת בכיסם של החילוניים דווקא. יש לי הערכה רבה לחרד"לים ולרבניהם, אך חיבור בין זהות לבינם הוא חיבור של דבר והיפוכו שנזקו רב יהיה מתועלתו".

לאחרונה, כידוע, ישנה מתיחות רבה בתוך הימין, ולמרות הדיבורים על חיבורים אפשריים בין גורמי ימין, קשה לראות כיצד חלק מהם יכולים לצאת לפועל. מוקדם יותר היום, תקף בנט את ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), ואת המפלגה, שבראשה עמד בעבר. "אתה ואחרים בסיעה ומחוצה לה חטפתם את מפלגת הבית היהודי לדרך שרחוקה מכל מה שאני ורבים אחרים מאמינים בו", כתב בנט בחשבון הפייסבוק שלו.

"לא אשכח כמה חוסר גיבוי קיבלתי מכם כאשר דרשתי את תיק המשפטים מנתניהו ב-2015, עבור איילת שקד", כתב יו"ר הימין החדש. "השגנו את זה למרות ההתנהלות הגמדית הזו שלכם. גישה חלושה זו איפשרה גם את הגירוש מגוש קטיף. כאשר לא סופרים אותך, לא סופרים אותך".
בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ
בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ | צילום: חדשות 13

עוד הוסיף בנט כי "אתה ואחרים משום מה חרטתם על דגלכם לתקוף יומם ולילה את כל מי ששונה מכם - כאילו שתפארתה וליבתה של הציונות הדתית היא במלחמה נגד קהילת הלהט"ב. זה לב הזהות של הציונות הדתית? מתקפה אישית ומעליבה על מי ששונה?". בהתייחס לראש הממשלה, כתב בנט ליוגב: "אני מאמין בשיפוט ענייני של נתניהו, ולא בציות אוטומטי לנתניהו כשביטחון אזרחינו מופקר או כשהוא סוטה מן הדרך שבה אנו מאמינים. אגב, אתה תלמד על בשרך שרק תפסיד מהתפיסה החלושה".

לאחר המתקפה, ניסה יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, להרגיע את הרוחות. "אני קורא לכל השותפים הפוטנציאלים של מחנה הימין והציונות הדתית - מבית ומחוץ - תנמיכו את הלהבות", אמר פרץ. "אנחנו לפני בחירות גורליות למדינת ישראל בכלל ולמחנה הימין בפרט, לכן אחדות המחנה כרגע היא המשימה העליונה המוטלת על כולנו - זה מה שצריך להנחות אותנו בכל צעד".

גם יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי, מספר 2 באיחוד מפלגות הימין, התייחס בחשבון הטוויטר לחילופי הדברים בין בנט ליוגב: "המטרה של כולנו היא להקים ממשלת ימין, והדרך היחידה היא מפלגה אחת גדולה מימין לליכוד". לדבריו, "זלזול, הכפשות ועלבונות לא יביאו אותנו לשום מקום".