בן גביר דורש מפרץ וסמוטריץ' להתפטר מהכנסת - כדי שיתמנה לח"כ

נציג עוצמה יהודית מתעקש שהשניים יעמדו בהסכם עמו. יו"ר האיחוד הלאומי שוקל בחיוב לעשות זאת, אך יו"ר הבית היהודי טוען שהסיכום כבר לא תקף. "פרץ מאכזב - שכבנו עבורו על הגדר"

זמן צפייה: 00:57

לקראת בחירות: בעוצמה יהודית דורשים הערב (רביעי) מהשרים הטריים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' להתפטר מיד מהכנסת, זאת על מנת להכניס לכנסת את איתמר בן גביר, תלמידו של כהנא הנמצא במקום השביעי במפלגה.

על פי ההסכם הפנימי בין המפלגות, בן גביר אכן היה אמור להיכנס לכנסת במידה ואיחוד מפלגות הימין לא תקבל שבעה מנדטים, כפי שקרה. לטענת פרץ, ההסכם היה רלוונטי לכנסת ה-21 וכעת כבר לא תקף. סמוטריץ' לעומתו דווקא מכיר בהסכם ובוחן משפטית את האפשרות להתפטר מהכנסת כדי לאפשר את כניסתו של בן גביר. מלשכתו של פרץ נמסר כי "לא התקבלה אצלנו שום פנייה רשמית".

עוד כתבות בנושא >>

פרץ מונה לשר החינוך – סמוטריץ' לשר התחבורה וחבר בקבינט

סמוטריץ': "לא להוט להתמנות לשר בממשלת מעבר"

ליברמן: "נכפה ממשלת חירום עם הליכוד וכחול לבן – ללא החרדים"

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר

בעוצמה יהודית רוצים שיהיה נציג מטעמם בכנסת - גם אם זה רק לשלושה חודשים הקרובים. גורמים בסיעה הביעו כעס על פרץ העומד בראש המפלגה וטוענים כי "זו אינה מנהיגו, אנו מצפים ממנו ליותר".

גורמים בעוצמה יהודית מתחו ביקורת על יו"ר הבית היהודי וטענו: "פרץ אינו מקיים את חלקו בהסכם עמנו, במקום לנסות ליישם את ההסכם - הוא מתעלם ממנו. הרב רפי פרץ מתחיל לאכזב אותנו. שכבנו בשבילו על הגדר, בזכותנו הוא נכנס לכנסת כפי שהוא העיד בעצמו, ובנסיבות אלו מצופה ממנו להסתפק בתפקיד שר החינוך שהוא תפקיד חשוב ביותר, ולאפשר לאיתמר בן גביר להיות חבר כנסת".

"בזכות ההסכם הרב רפי הפך להיות שר, חבר בקבינט, הבית היהודי עם ארבעה חברי כנסת, נתון שהוא מעבר לכל פרופורציה ביחס לכמות המצביעים שהבית היהודי הביאה, ולמרות זאת הוא מתעלם מהפניות", ציין גורם מהמפלגה והוסיף: "זו לא דרך ארץ וזו אינה דרכה של הציונות הדתית". ממפלגת הבית היהודי נמסר בתגובה כי "איתמר בן גביר בלחץ כי הביא תוצאות נמוכות בבחירות ולא סיפק את הסחורה מבחינת קולות".

הרב רפי פרץ, שר החינוך החדש
הרב רפי פרץ, שר החינוך החדש | צילום: חדשות 13

בתוך כך, פרץ נאם הערב בוועידת המפלגה ואמר: "אני מקבל בענווה גדולה את התפקיד שהוטל עליי להיות שר חינוך של כל ילדי ישראל. נעשה כל מאמץ כדי שהציונות הדתית לא תהיה מחולקת שוב. הצבענו ביחד על איחוד מפלגות הימין בניגוד לקולות הרבים שאמרו לי שאני עושה טעות פוליטית - היום ברור שזה מה שהציל את מחנה הימין כולו. היעד שלנו הוא 12 מנדטים ואנחנו נגיע אליו".

כמו כן, במפלגה הוחלט היום רשמית שלא לשנות את הרכב הרשימה ויו"ר המפלגה, והם יישארו זהים גם בבחירות הבאות. עוד קבע מרכז המפלגה כי במידה ויוחלט על איחוד עם רשימות נוספות, הדבר יובא לאישור תוך פרק זמן של 48 שעות.

<script>(function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0];if(d.getElementById(id))return;js=d.createElement(s);js.id=id;js.src='https://embed.playbuzz.com/sdk.js';fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}(document,'script','playbuzz-sdk'));</script>

<div class="playbuzz" data-id="6d4c312f-329d-4eb3-a7e4-1951b0d5ee5d" data-show-share="false" data-show-info="false"></div>