סמוטריץ': "מוכן לוותר על מקומי ברשימה לטובת אחדות בימין"

יו"ר האיחוד הלאומי הצהיר כי "ראינו כמה חשוב שמימין לליכוד תהיה מפלגה גדולה וחזקה - אהיה הראשון שיוותר על התפקיד כדי שההליכה המשותפת תצליח"

זמן צפייה: 01:49

יו"ר סיעת האיחוד הלאומי באיחוד מפלגות הימין, בצלאל סמוטריץ', הצהיר היום (חמישי) כי "אהיה הראשון לוותר על המקום או התפקיד ברשימה למען אחדות הימין. הציונות הדתית, וכל מי שנמצא מימין לליכוד, צריך ללכת ביחד - בפתק אחד". את הדברים אמר סמוטריץ' בוועידה השנייה של נוער הריבונות, שהתקיימה באוניברסיטת בר אילן.

"יש לנו מטרה משותפת אדירה - שמירה על שלטון הימין", הצהיר סמוטריץ'. "במסגרת המשא ומתן שניהלנו מול הליכוד ראינו כמה חשוב שמימין לליכוד תהיה מפלגה גדולה וחזקה, שתוודא שההשתלטות הערבית על שטחי C תיפסק, שהבנייה בירושלים וביהודה ושומרון תתחדש, שתישמר הזהות היהודית של המדינה ושהריבונות הישראלית תוחל ביהודה ושומרון. לכל אלה הליכוד סירב להתחייב בהסכם הקואליציוני".

היות שכך, לדבריו, יש לשמור על אחדות במפלגות הציונות הדתית. "מול המטרות האלה, המחלוקות בתוך הציונות הדתית הן שוליות. המכנה המשותף מחייב אותנו להתרכז במשותף ולהתאחד. אני הראשון לוותר על המקום או התפקיד כדי שההליכה המשותפת הזו תצליח". עוד הוסיף כי "עשיתי את זה כשוויתרתי לידידי ושותפי הרב רפי פרץ על המקום הראשון בבחירות האחרונות, עשיתי את זה שוב כשוויתרתי על תיק החינוך כדי לשמור על האחדות בינינו, ואעשה זאת שוב ושוב בשמחה רבה".

עוד בחדשות 13:

פייגלין: "רוצים לחבור לבנט או שקד – אך לא לפרץ וסמוטריץ'"

בנט תקף את מוטי יוגב: "חרטתם על דגלכם לתקוף כל מי ששונה מכם"

בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

אתמול תקף יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, את ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), ואת המפלגה שבראשה עמד בעבר. "אתה ואחרים בסיעה ומחוצה לה חטפתם את מפלגת הבית היהודי לדרך שרחוקה מכל מה שאני ורבים אחרים מאמינים בו", כתב בנט בחשבון הפייסבוק שלו. "לא אשכח כמה חוסר גיבוי קיבלתי מכם כאשר דרשתי את תיק המשפטים מנתניהו ב-2015, עבור איילת שקד", כתב יו"ר הימין החדש. "השגנו את זה למרות ההתנהלות הגמדית הזו שלכם. גישה חלושה זו איפשרה גם את הגירוש מגוש קטיף. כאשר לא סופרים אותך, לא סופרים אותך".

עוד הוסיף בנט כי "אתה ואחרים משום מה חרטתם על דגלכם לתקוף יומם ולילה את כל מי ששונה מכם - כאילו שתפארתה וליבתה של הציונות הדתית היא במלחמה נגד קהילת הלהט"ב. זה לב הזהות של הציונות הדתית? מתקפה אישית ומעליבה על מי ששונה?". בהתייחס לראש הממשלה, כתב בנט ליוגב: "אני מאמין בשיפוט ענייני של נתניהו, ולא בציות אוטומטי לנתניהו כשביטחון אזרחינו מופקר או כשהוא סוטה מן הדרך שבה אנו מאמינים. אגב, אתה תלמד על בשרך שרק תפסיד מהתפיסה החלושה".

בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ
בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ | צילום: חדשות 13

לאחר המתקפה, ניסה יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, להרגיע את הרוחות. "אני קורא לכל השותפים הפוטנציאלים של מחנה הימין והציונות הדתית - מבית ומחוץ - תנמיכו את הלהבות", אמר פרץ. "אנחנו לפני בחירות גורליות למדינת ישראל בכלל ולמחנה הימין בפרט, לכן אחדות המחנה כרגע היא המשימה העליונה המוטלת על כולנו - זה מה שצריך להנחות אותנו בכל צעד".

גם יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי, מספר 2 באיחוד מפלגות הימין, התייחס בחשבון הטוויטר לחילופי הדברים בין בנט ליוגב: "המטרה של כולנו היא להקים ממשלת ימין, והדרך היחידה היא מפלגה אחת גדולה מימין לליכוד". לדבריו, "זלזול, הכפשות ועלבונות לא יביאו אותנו לשום מקום".