זוהר: אם לא נצליח להרכיב ממשלה פעם נוספת – נאפשר לגנץ לנסות

חבר הכנסת דחה באירוע "שישיתרבות" בכפר סבא את האפשרות להקמת ממשלה בתמיכת הסיעות הערביות והבהיר כי מפלגתו לא תאפשר לפזר את הכנסת שוב • גולן: "רוצים חיבורים - נעשה הכול כדי שזה יקרה"

זמן צפייה: 07:21

ישראל בוחרת: חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) אמר היום (שישי) כי מפלגתו לא תאפשר בחירות נוספות. "לא יהיה חוק פיזור כנסת נוסף", אמר זוהר. "בפעם הבאה נעשה הכול כדי להרכיב את הממשלה, ואם לא נצליח גנץ ינסה להרכיב את הממשלה".

זוהר התייחס גם לאפשרות שמפלגתו תקים ממשלה בעזרת המפלגות הערביות ואמר כי הדבר לא אפשרי. "לא שקלנו אפילו לשנייה אחת הקמת ממשלה בתמיכת מפלגות ערביות", טען חבר הכנסת. "הם רמזו לי שהם מוכנים לאפשר לנו להקים ממשלה, העברתי את המידע לנתניהו והתשובה הייתה חד משמעית - שאין שום סיכוי".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

איילת שקד עונה לרב אבינר: "אישה יכולה לעמוד בראש מפלגה"

"אי אפשר לשבת מנגד": נכדתו של יצחק רבין מצטרפת למפלגה של ברק

לפיד: "לא נתחבר עם אהוד ברק – הוא שייך לשמאל"

מיקי זוהר
מיקי זוהר | צילום: החדשות 13

נוסף על כך, תקף זוהר את ליברמן, בשל סירובו להצטרף לממשלת ימין יחד עם המפלגות החרדיות. "ליברמן זיהה שהוא לשון מאזניים, והתבצר בעמדה שבעינינו נשמעה מפורכת", אמר. "חוק הגיוס לא עושה כלום, הוא לא פקטור רציני לגיוס. ליברמן התעקש בצורה לא ברורה, ורימה את בוחריו".

בד בבד, אמר באירוע האלוף (במיל') יאיר גולן, שהצטרף למפלגתו של אהוד ברק כי "אנחנו רוצים חיבורים ואני מקווה מאוד שהם יקרו. לא התנינו שום תנאי, אנחנו באים לכל הרעיון עם אפס תנאים. נעשה הכול כדי שזה יקרה".

יאיר גולן במסע''ת
יאיר גולן במסע''ת | צילום: חדשות 13

"גנץ יכול להיות ראש ממשלה אבל אני חושב שברק מתאים ממנו מבחינת הבנת המערכת הלאומית והבין-לאומית, בעל משקל סגולי גדול יותר", הוסיף גולן. "לגנץ יהיה את זה בעתיד אבל במצב הנוכחי ברק מתאים יותר.  התחושה שלי שמפלגת כחול לבן מעבר לשיא, אנחנו צריכים משהו יותר קוהרנטי, נחוש ומלוכד".

מוקדם יותר השבוע, גם יו"ר מפלגתו של גולן, אהוד ברק, אמר כי בכוונתו להתחבר למפלגות נוספות. "מטרתנו היא להחזיר את ישראל לפסים ולהפיל את משטר נתניהו", אמר ברק, "לא נשב איתו בממשלה בשום מצב ובשום דרך. נשלב ידיים כדי להפילו ולא כדי להצילו. לאחר לכתו, נשב עם כל מי שיסכימו עם עיקרי תפיסתנו". ברק קרא גם לאחדות בגוש השמאל מרכז ואמר: "אנחנו קוראים לכל המפלגות בגוש המרכז שמאל להתלכד לאגרוף ולנצח – לנו אין שום תנאים מוקדמים".

אהוד ברק במסע''ת של מפלגתו
אהוד ברק במסע''ת של מפלגתו | צילום: חדשות 13

ברק הוסיף לתקוף את נתניהו ואמר כי "מתקיימת פה ברית בין אדם שעומד בראש הרשות המבצעת ומנסה לכופף את יסודות החוק המשפט והסדר כדי להציל את עצמו לבין חבורת קיצוניים, גזעניים ומשיחיים שחותרים לא רק לכיפוף מערכות המשפט אלא לכיפוף החברה החופשית, להשתלטות על התקשורת, לפגיעה עמוקה בערכי צה"ל מכוח חזון קיצוני ומסוכן למדינת ישראל. חזונם מאיים על עתיד המדינה יותר מהאיומים החיצוניים".