ברק: "לא נשב עם נתניהו בשום מצב - נשלב ידיים כדי להפילו"

ראש הממשלה לשעבר כינס מסיבת עיתונאים והכריז כי במידה וישב בממשלה, יוביל לביטול חוק הגיוס תוך שנה. "קורא לכל המפלגות בגוש השמאל-מרכז לשלב ידיים ולהתלכד לאגרוף מנצח"

זמן צפייה: 07:21

ישראל בוחרת: ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר היום (שלישי) כי "לא נשב עם נתניהו בשום מצב ובשום דרך - נשלב ידיים כדי להפילו" – הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים שהתקיימה במלון דן בתל אביב.

"מטרתנו היא להחזיר את ישראל לפסים ולהפיל את משטר נתניהו", אמר ברק, "לא נשב איתו בממשלה בשום מצב ובשום דרך. נשלב ידיים כדי להפילו ולא כדי להצילו. לאחר לכתו, נשב עם כל מי שיסכימו עם עיקרי תפיסתנו". ברק קרא גם לאחדות בגוש השמאל מרכז ואמר: "אנחנו קוראים לכל המפלגות בגוש המרכז שמאל להתלכד לאגרוף ולנצח – לנו אין שום תנאים מוקדמים".

ברק הוסיף לתקוף את נתניהו ואמר כי "מתקיימת פה ברית בין אדם שעומד בראש הרשות המבצעת ומנסה לכופף את יסודות החוק המשפט והסדר כדי להציל את עצמו לבין חבורת קיצוניים, גזעניים ומשיחיים שחותרים לא רק לכיפוף מערכות המשפט אלא לכיפוף החברה החופשית, להשתלטות על התקשורת, לפגיעה עמוקה בערכי צה"ל מכוח חזון קיצוני ומסוכן למדינת ישראל. חזונם מאיים על עתיד המדינה יותר מהאיומים החיצוניים".

לכתבות נוספות בנושא >>

"אי אפשר לשבת מנגד": נכדתו של יצחק רבין מצטרפת למפלגה של ברק

כיצד ישפיע ברק על מע' הבחירות? זה מה שחושבים כתבינו הפוליטים

לפיד: "לא נתחבר עם אהוד ברק – הוא שייך לשמאל"

אהוד ברק במסע''ת של מפלגתו
אהוד ברק במסע''ת של מפלגתו | צילום: חדשות 13

באירוע הציגו ברק וחברי מפלגתו החדשה את "תוכנית השילוב" שהגו ומטרתה להחליף את חוק הגיוס הנוכחי, בטענה ש"היישום של חוק טל נכשל וזה היה גורלם של כל הניסיונות מאז. זה לא עבד וזה לא יעבוד".

"הגיע הזמן שישראל תפרח למען כל הישראלים ולכן אנחנו רוצים לומר לציבור שממשלה שנהיה שותפים להקמתה תוביל תוך 12 חודשים לביטול חוק הגיוס", ציין ברק. "ניישם תוכנית שילוב - מגיוס למראית עין, להשתלבות. אם תתנו לנו את אמונכם נחתור מכפייה שנכשלה לשילוב מצליח".

"תוכנית השילוב שאנחנו מתחייבים אליה תכלול ארבעה יסודות: צה"ל יגייס לפי צרכיו ואת כל מי שמבקשים לשרת בו והוא ימשיך להיות צבא העם, כל יתר הצעירות והצעירים בחברה כולל ערבים ישרתו שירות אזרחי לאומי, מקסימום אזרחים חרדיים נשים וגברים ישתתפו בשוק התעסוקה ותהיה הסדרה מכבדת לקבוצת לומדי תורה מצטיינים".

יאיר גולן במסע''ת
יאיר גולן במסע''ת | צילום: חדשות 13

ברק פירט גם את עמדתו בנוגע ליחסי דת ומדינה ואמר כי "אנחנו נגד הדתה, אנחנו נגד פלישה אל רשות הפרט, אנחנו נגד ההכתבה מה מותר ומה אסור לפרט לעשות בשבת, נגד דחיקת נשים לאחור, נגד הפרדה במרחב הציבורי, נגד היבדלות והתנשאות מכל סוג שהוא. אנחנו בעד שוויון זכויות גמור ללא הבדל דת, גזע, מגדר או העדפה מינית. אנחנו נגד כל מה שתקוע פה בגלל משטר קיצוני, חלש ומושחת".

בפתח דבריו התייחס ברק גם לירי בסלמון טקה ואמר: "אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב בשמי ובשם חברי וחברותי לבני משפחת סלמון על האובדן הכואב של בנם. ישראלים בני ובנות קהילת יוצאי אתיופה חוו לא פעם אפליה ואכיפת יתר. נדרשת כאן חקירה מהירה ללא מורא וללא משוא פנים. מותו של סלמון קשה מקומם ומיותר. עלינו לעשות הכל כחברה על מנת שמקרים כאלה לא יישנו".

סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן התייחס לחוק הנוכחי ואמר: "עלינו להודות שהגיוס בכפייה אינו עובד, ולמעשה לא יכול לעבוד. הצוות שלנו יעסוק בהרחבה במודל השירות, באופן שבו למשרתים בצה"ל יינתן הגמול המשמעותי ביותר כביטוי להערכתם. מי שלומד בישיבה ילמד באמת, ויהיה ראוי למאמץ שהמדינה עושה על מנת לקיים את עולם התורה".

</div