איילת שקד עונה לרב אבינר: "אישה יכולה לעמוד בראש מפלגה"

שרת המשפטים לשעבר הגיבה לדברי הרב, מבכירי הציונות הדתית, שיצא נגד הצבתה בראש רשימת ימין מאוחדת - גם במחיר של אובדן מנדטים. "רק מזכירה שאישה יכולה לעשות הכול - גם לעמוד בראש מדינה"

זמן צפייה: 00:30

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד הגיבה הבוקר (שישי) לדברי הרב אבינר, מבכירי רבני הציונות הדתית, שיצא אתמול נגד הצבתה בראש רשימת ימין מאוחדת - גם במחיר של אובדן מנדטים. בתמונה שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה כתבה שקד: "שבת שלום מהרוקיז הקנדיים. רק מזכירה שאישה יכולה לעשות הכול, גם לטייל, גם להיות אמא, גם לעמוד בראש מפלגה, גם בראשות עיר, גם למנכל חברה וגם לעמוד בראש מדינה".

כזכור, הרב אבינר אמר אתמול בריאיון לברוכי וירון דקל ברשת ב' כי בראש מפלגה דתית צריך לעמוד גבר, בהמשך למכתב של עשרות רבנים נגד הצבתה של שקד בראש מפלגת ימין מאוחדת. בתשובה לשאלה "האם עדיף לאבד מנדטים גם אם שקד תביא יותר" - השיב אבינר: "אתה צודק". הוא הוסיף והבהיר כי גם אם היה מדובר באישה דתייה הרי "המערבולת המסובכת של הפוליטיקה היא לא זירה בשביל התפקיד הנשי. נשים לא לפוליטיקה".

שבת שלום מהרוקיז הקנדיים.

ראש מפלגת הימין החדש, נפתלי בנט, שרץ לצד שקד בבחירות האחרונות לאחר פרישתם מהבית היהודי, יצא אף הוא להגנתה של שרת המשפטים לשעבר. בחשבון הטוויטר שלו כתב בנט: "האמירות הללו מייצגות אחוז זעום בציונות הדתית וגורמות לחילול השם. כל מיזם שעשיתי בחיי, עשיתי לצד נשים מנהיגות ומוכשרות. בהייטק, בעשייה ציבורית ובפוליטיקה. מקומן של הנשים בפוליטיקה ובכל תחומי החברה אינו מוטל בספק".

עוד כתבות בנושא >>

רפי פרץ: מציע לשקד את המקום השני – קורא לבנט ופייגלין להצטרף

פייגלין: "רוצים לחבור לבנט או שקד – אך לא לפרץ וסמוטריץ'"

איילת שקד: "מתכוונת לחזור לכנסת בבחירות הקרובות"

נפתלי בנט בנאום הפרידה ממשרד החינוך
נפתלי בנט בנאום הפרידה ממשרד החינוך | צילום: יוסי איפרגאן

כזכור, אתמול פורסם מסמך גילוי דעת עליו חתמו עשרות רבנים מהציבור הדתי לאומי, שיצאו בקריאה כי בראש המפלגה הדתית לאומית, איחוד מפלגות הימין, חייב לעמוד יהודי שומר תורה ומצוות. "אנו מחזקים את ידיו של הרב רפי פרץ בעמדתו שבראש המפלגה הדתית לאומית חייב לעמוד יהודי ירא שמים ששומר תורה ומצוות. אין זו סוגיה פרסונלית אלא סוגיה ערכית ציבורית של שימת נושא יהדותה של מדינת ישראל כנושא המרכזי של המפלגה הדתית לאומית", נכתב במכתב. בין הרבנים החתומים נמצאים הרב שלמה אבינר רב היישוב בית אל וראש ישיבת עטרת כהנים, הרב שמואל אליהו רב העיר צפת.

במערכת הפוליטית מצפים לחזרתה לפוליטיקה של שקד, שמפלגתה "הימין החדש" לא עברה את אחוז החסימה בבחירות שהתקיימו באפריל. שקד נחשבת לפוליטיקאית שביכולתה להביא אלקטורט גדול, אך אף שבחודש שעבר אמרה שרת המשפטים לשעבר כי בכוונתה להתמודד בבחירות הקרובות, טרם פורסם באיזו מפלגה ובאיזה מקום היא תבחר לרוץ.

בחודש שעבר קרא שר החינוך הרב רפי פרץ, העומד בראש מפלגת הבית היהודי, לאיחוד בקרב מפלגות הימין, ואמר כי הוא מוכן לקבל את איילת שקד כמקום השני - אך לא כמקום הראשון. עוד הציע פרץ לנפתלי בנט ולמשה פייגלין לחבור אליו. את הדברים אמר בריאיון לאודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה"ל. בתוך כך, ראשי ארבעת המפלגות הערביות נפגשו אתמול וסיכמו עקרונית על ריצה יחד כחלק מהרשימה המשותפת בבחירות הקרובות.

רפי פרץ בטקס במשרד החינוך
רפי פרץ בטקס במשרד החינוך | צילום: וסי איפרגאן

"אנחנו צריכים ללכת ביחד ולהתחבר", אמר פרץ. "אני קורא לכל מפלגות הימין לבוא ולשבת. אני מתכוון לדבר עם איילת שקד ולהקשיב לצרכים שלה, ולראות איך אנחנו יכולים ללכת יחד מתוך מחנה משותף. אני קורא לה לחשוב איתי על הדברים ולהמשיך את המשא ומתן בנינו. אני קורא גם לנפתלי בנט, עוצמה יהודית וגם לפייגלין – בואו נשב יחד, ננסה לסכם עקרונות להליכה משותפת".

לפני חודש, נחשף בחדשות 13 כי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו היא החסם העומד בפני חזרתה של שקד למפלגת השלטון, הליכוד. על פי גורמים בכירים במפלגה, במהלך דיונים שהתקיימו בבית ראש הממשלה בדבר הרכבת הממשלה שמעה נתניהו, את שמה של איילת שקד. לאחר מכן, לדבריהם, תקפה שרה נתניהו את ראש הממשלה בחריפות והצהירה בפני הנוכחים כי "איילת שקד לא תהיה בליכוד - נקודה". לדברי גורמים המעורים בפרטים, הווטו הזה הוא החסם העיקרי בפני צירוף שקד למפלגת השלטון, והוא נמשך כבר שנים. חרף דיווחיהם של הבכירים, בליכוד טענו כי לא היו דברים מעולם.