"אי אפשר לשבת מנגד": נכדתו של יצחק רבין מצטרפת למפלגה של ברק

נעה רוטמן הודיעה על הצטרפותה למפלגה החדשה בראשות רה"מ לשעבר שתתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ה-22: "זה הזמן לאנשים שמוכנים לשלם את המחיר". ברק: "חובתנו להעביר את השרביט לדור הבא"

זמן צפייה: 02:16

נעה רוטמן, נכדתו של יצחק רבין, הודיעה הבוקר (שני) על הצטרפותה למפלגה החדשה שהקים ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, ותתמודד עמו בבחירות לכנסת ה-22.

"ההחלטה להצטרף לעשייה הפוליטית לא הייתה פשוטה", מסרה רוטמן. "אבל אי אפשר עוד לשבת מנגד. אני מכירה מקרוב מאוד את מחיר השנאה וההסתה. אסור להשלים עם ההקצנה בחברה הישראלית והיא איננה גזירת גורל".

לכתבות נוספות בנושא >> 

כיצד ישפיע ברק על מערכת הבחירות? זה מה שחושבים כתבינו הפוליטים

לפיד: "לא נתחבר עם אהוד ברק – הוא שייך לשמאל"

שמולי: "יש להתאחד עם ברק ולבני - חיבור למרצ ייבחן בהמשך"

נעה רוטמן ואהוד ברק
נעה רוטמן ואהוד ברק | צילום: חדשות 13

"הגיע הזמן לקבל את ההכרעות הקשות ולהחזיר את הממלכתיות, הבושה והתקווה. אי אפשר עוד למשוך זמן ולצפות שמישהו אחר יעשה את העבודה במקומנו, זו המשמרת של בני דורי", אמרה והוסיפה: "היה לי מחלוקת עם ברק. הם גם כעסים. אבל זה הזמן לאנשים אמיצים ונחושים. בעלי ניסיון שלא מפחדים. שמוכנים לשלם את המחיר, שלא באים לחמם את הכיסא. נדה לי שאנחנו ניצבים ברגע האחרון כדי להחזיר את ישראל למסלול. אם לא הייתי עושה מעשה כעת לא הייתי שלמה עם עצמי".

רוטמן בת ה-42 נשואה לאלדד, יזם הייטק, ואמא לעומר, אלונה ועמליה. היא שירתה כקצינה בחיל האוויר, בעלת תואר ראשון במשפטים וממשל, עורכת דין ותסריטאית.

ברק מסר כי "אני שמח מאוד על הצטרפותה של נעה. חובתנו להעביר את השרביט לדור הבא ולא להוריש להם את אותן הבעיות והאתגרים עמם המנהיגות הוותיקה הייתה צריכה להתמודד. אני מתכוון לעשות את הכל על מנת לאתחל את המדינה מחדש כדי שילדנו ונכדינו יזכו למציאות טובה יותר מההווה שלנו".


אתמול הודיע יאיר (יאיא) פינק הודיע על הצטרפותו למפלגה של ברק. פינק נחשב לבן טיפוחיה של שלי יחימוביץ', שימש כיועץ שלה בעבר ויש להניח שקיבל את ברכתה למהלך. פינק, חובש הכיפה היחיד בעבודה, נחשב לאחד מאנשי עתודת ההנהגה העתידית של המפלגה ואף היה להפתעת הפריימריז האחרונים כשסיים במקום השמיני.

יאיא פינק ואהוד ברק
יאיא פינק ואהוד ברק

פינק מסר: "אני מצטרף לקבוצה שאני מאוד מאמין בה, במנהיגות שלה ובהתגייסות האמיתית שהיא מייצגת. אנו זקוקים למנהיגות עם סכין בין השיניים כבר זמן רב. הגיע הזמן להפקיע את הבלעדיות שהימין הקיצוני לקח לעצמו בסוגיות לאומיות ויהודיות, היהדות לא שייכת לימין. ישראל חזקה היא מדינה שיודעת לכבד את השונות בתוכה, שמבינה שהשונות היא מקור אדיר לעוצמה חברתית".

יו"ר המפלגה אהוד ברק מסר: "אני שמח מאוד על הצטרפותו של יאיא, הוא משקף תנועה רחבה של אזרחיות ואזרחים שהחליטו לקחת את גורלם בידיהם, להתלכד, להתאחד ולצאת לדרך שתחזיר את ישראל למסלול הנכון".

יאיר גולן, סגן הרמטכ״ל לשעבר וחבר המפלגה: "יאיא הוא איש ציבור צעיר, אמיץ ויוצא דופן. הוא חלק ממנהיגות חברתית שלא מוכנה להנמיך את דגלי הזהות והתרבות שלה. הנחישות, המחויבות הערכית שלו ומעשיו הם מה שהפוליטיקה הישראלית צריכה".

יאיר גולן
יאיר גולן | צילום: חדשות עשר

כמו כן, אלדד יניב הודיע היום על תמיכה באהוד ברק. הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי לאחר מעל לעשור שבו לא דיבר עם ברק, נפגשו היום השניים ושוחחו. "אחרי 12 שנה שבהם לא החלפנו אפילו מילה אחת וריב גדול כמו שרק אנחנו יודעים לעשות, החלטנו לעשות תיקון גדול. זו רק ההתחלה #אניעםברק", כתב יניב.

ביום רביעי כזכור, שעות לאחר שהודיע על שובו לחיים הפוליטיים, קרא ברק בריאיון לחדשות 13 לאיחוד בגוש השמאל-מרכז. "בבחירות האחרונות היה הישג יוצא דופן, גם לגנץ וגם לאיחוד שיצר – אבל המטרה החשובה לא הושגה. לא הושג גוש שמכריח את הנשיא להטיל עלינו את הרכבת הממשלה", אמר.