העבודה מגרדת את אחוז החסימה: מה קרה למפלגה שהקימה את המדינה?

אם הסקרים יתממשו, המפלגה שבעבר הייתה מהגדולות בכנסת תתקשה הפעם להיכנס אליה. האם ההתרסקות החלה כאשר רה"מ האחרון מטעמה הוביל את המדינה לאינתיפאדה, או שמא לאחר שהפסיקה לדבר על ביטחון?

זמן צפייה: 02:10

על פי הסקר האחרון של חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס, מפלגת העבודה-גשר לא תצליח לקבל יותר מארבעה מנדטים. אם אכן התחזית תתממש - זו תהיה מכה קשה עבור המפלגה שהקימה את המדינה, ו-71 שנים מאוחר יותר בקושי מצליחה לעבור את אחוז החסימה.

מתי ולמה התחילה הצלילה הגדולה של המפלגה הוותיקה? יכול להיות שהכל התחיל כאשר ראש הממשלה האחרון מטעמה, אהוד ברק, הוביל את המדינה לאינתיפאדה מדממת, או שמא ההתפרקות הגיעה לאחר שהמפלגה הפסיקה לדבר על ביטחון ומדיניות, שנתפסים בעיני רוב הציבור כנושאים חשובים, ועברה לדבר על כלכלה ושכר מינימום?

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שקד על רעיית רה"מ: "לא התחנפתי אליה – לכן היא לא אוהבת אותי"

מסתמן: הפרקליטות תמליץ להעמיד לדין את ליצמן במרמה והצעת שוחד

כדור הפלא למבוגרים: התחליף החוקי לקוקאין שמבטיח ערנות מוגברת

עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס
עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס | צילום: חדשות 13

כך או כך, זו אינה הפעם הראשונה שהמפלגה תיאלץ להתמודד, ככל הנראה, עם מספר מנדטים מצומצם. כזכור, כבר בשנת 2011 העבודה עמדה על סף היעלמות מוחלטת כשיו"ר המפלגה ברק פרש למפלגה מתחרה. עם זאת, בשנת 2015, עת נוצר המחנה הציוני בשיתוף ציפי לבני, זכתה המפלגה לעדנה מחודשת והשיגה 24 מנדטים.

ולמרות זאת, בבחירות הנוכחות עדיין נותרו מספר בעיות. נראה כי העבודה התנתקה ממחצית מהציבור הישראלי - והרי אין לה חיבור לערבים או לחרדים, וגם לא לעולים או לדתיים. המועמד הערבי האחרון מטעמה כמעט וגורש, ואת השם של נציג העולים - היו"ר הנוכחי עמיר פרץ בקושי זוכר. אם ביום שלישי העבודה לא תעבור את אחוז החסימה, היא עלולה לכבות את האור על האפשרות של מחנה המרכז-שמאל לנצח בבחירות.