שקד על רעיית רה"מ: "לא התחנפתי אליה - לכן היא לא אוהבת אותי"

בחוג בית שנערך בי-ם וידאה יו"ר ימינה שהנוכחים לא מקליטים, וכשנשאלה למה שרה נתניהו לא מחבבת אותה - השיבה: "אני היחידה שלא הסכימה להתחנף אליה" • נתניהו: "אפנה לשקד וסמוטריץ' ראשונים"

זמן צפייה: 07:49

בחוג בית שנערך בירושלים באחד מלילות שבת האחרונים, וידאה יו"ר ימינה איילת שקד שאף אחד לא מקליט, וכשנשאלה מדוע שרה נתניהו לא אוהבת אותה אמרה: "הסיפור הוא שאני היחידה שלא הסכמתי להתחנף אליה - ולכן היא לא אוהבת אותי". חלק מהאנשים שנכחו במקום אף העידו כי שקד אמרה "שונאת", אך כאמור אף אחד לא הקליט.

בריאיון לחדשות 13 הערב (ראשון) יו"ר ימינה נשאלה על הדברים שנחשפו ואמרה: "אני לא מתכוונת להתייחס, אני לא זוכרת את זה". שקד גם חזרה על הדברים שאמרה מוקדם יותר היום וציינה כי "מה שאמרתי היום זה ברור - רה"מ תוקף רק את ימינה ומנסה לקחת רק את המצביעים שלנו. הוא לא עושה את זה לש"ס או ליהודת התורה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

שקד: "לסביבת נתניהו יש איבה אישית כלפיי – מעולם לא רצו בנו"

שקד על עדותה של מרים אדלסון: "יכולה להבין על מה היא מדברת"

נתניהו: "קשה להוציא מבנט ושקד התחייבות שימליצו עלי"

[brightcove_iframe video_id='programs-before-the-news-20190915-2029' autoplay='0' credit='' desc='רה"מ בריאיון ב"לפני החדשות"' kid='1_eb93dgsy' duration='1028'']

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדבריה של יו"ר מפלגת ימינה איילת שקד מוקדם יותר היום לפיהם "לסביבת נתניהו יש איבה אישית כלפיי - מעולם לא רצו בנו", ואמר כי "זה קשקוש. אני אפנה לשקד וסמוטריץ' ראשונים. הם בכל מקרה יעברו את אחוז החסימה ואנחנו נכניס אותם לקואליציה". את הדברים אמר בריאיון ב"לפני החדשות" עם אודי סגל.

"אומרים הרבה דברים והרבה דברים הם גם שטויות", המשיך נתניהו, "יש לי דברים יותר פשוטים נגדה, לדוגמה זה שיש לה יועץ בחירות משותף עם יאיר לפיד - לא יכול להבין את זה. אני רואה גם שהם יורקים דם עד שהם אומרים שהם ימליצו עלי, אבל אני אקח אותם אלי בכל מקרה. אין לי משהו אישי נגד איילת שקד. יש לי הרבה אהבה לאשתי, אני מאוד אוהב אותה, אבל זה לא מכתיב שום דבר פוליטי".

שלדון ומרים אדלסון
שלדון ומרים אדלסון | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשבוע פורסמו חלקים מעדותם שלדון אדלסון ורעייתו מרים בתיקי רה"מ. המוציא לאור של עיתון "ישראל היום", שלדון אדלסון, ורעייתו מרים, נחשבו בעבר למקורבים ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו. המיליארדר היהודי-אמריקני לא חסך במאמצים כדי להביע את תמיכתו בנתניהו, גם בעיתון שבבעלותו וגם בהתבטאויות ציבוריות נוספות, אולם תיק 2000, שבמרכזו השיחות בין נתניהו לנוני מוזס, גרם לקרע עמוק בין הצדדים.

במקביל לשלדון העידה במשטרה גם מרים אשתו, שנחשבה מקורבת מאוד לרעיית ראש הממשלה. בעדותה היא סיפרה על השפעת שרה נתניהו על יחסו של בעלה לדמויות בולטות במערכת הפוליטית: "מפריע לי שיש ראש ממשלה כזה שיש לו אישה שקובעת הכול. היא אומרת לו את מי להעלות למטוס ואת מי לא להעלות למטוס", סיפרה. "היא שונאת את נפתלי בנט ואיילת שקד. רתחתי אחרי הבחירות הקודמות כשהוא (בנימין נתניהו) לא עשה קואליציה עם בנט בגלל שהיא (שרה נתניהו) שונאת אותו. זאת אומרת, גורל העם היהודי נחרץ בגלל שהגברת שונאת את בנט ואת שקד, אז הוא לא עושה קואליציה עם הבנאדם הימני שמתאים".

"משמועות אני יודעת שהיא בוחרת עובדים", הוסיפה. "עובדים מסביבו. לשכה, מזכירה ואז היא יודעת הכול מה קורה. גם מינויים לדעתי".