שקד: "לסביבת נתניהו יש איבה אישית כלפיי - מעולם לא רצו בנו"

בכינוס חירום של "ימינה" הצהירה יו"ר המפלגה כי ספגה עלבונות וטינה מצד ראש הממשלה ומקורביו, והוסיפה: "מבחינתו אנו יכולים להיות קטנים ועלובים. לא עוד - לא נידרס תחת גלגלי המשאית שלו"

זמן צפייה: 01:53

יו"ר ימינה, איילת שקד, הצהירה היום (ראשון) בכינוס חירום של המפלגה כי "נתניהו וסביבתו הקרובה מעולם לא באמת רצו אותנו בממשלתם - זו האמת.  שוב ושוב מקבל נתניהו, בעצת אותה סביבה קרובה, החלטות שנוגדות את רצון בוחרי המחנה הלאומי. יש להם איבה לא רציונלית כלפיי באופן אישי. תמיד ספגתי ותמיד הייתי מהנעלבים - ואני מודה שזה פוגע בי".

"עד כה נמנעתי מלומר זאת, אך למרות ההיגיון הפוליטי הברור וחרף הזהות האידיאולוגית ונגד רצון בוחרי המחנה הלאומי - נתניהו מעולם לא באמת רצה אותנו בממשלתו", המשיכה שקד. "חבריי ואני כפינו עצמנו עליו תמיד בתמרונים פוליטיים. נתניהו ניסה לסגור עם לפיד בלעדינו בשביל שאנחנו נשב באופוזיציה. אם זה היה תלוי בו אפילו הרשימה המשותפת הייתה מקבלת הזדמנות להצטרף לממשלה לפנינו. מבחינת נתניהו אנחנו יכולים להיות קטנים ועלובים, ואני אומרת כאן - לא עוד".

עוד בחדשות 13:

סמוטריץ' לנתניהו בישיבת הממשלה: "אתה מסוגל לעמוד מול טראמפ?"

נתניהו לחדשות 13: "לא נגיע לחוק החסינות – לא אזדקק לו"

שקד על עדותה של מרים אדלסון: "יכולה להבין על מה היא מדברת"

איילת שקד, יו''ר ימינה, בהצהרה
איילת שקד, יו''ר ימינה, בהצהרה | צילום: גיא ברקאי

עוד אמרה יו"ר ימינה: "לא אכנס למחוזות צהובים. תמיד עשיתי הכול כדי להיות במקום של המבוגרת האחראית בקשר הזה. תמיד ספגתי, תמיד הייתי מהנעלבים ואינם עולבים. זה כואב לי משום שהגעתי לחיים הציבוריים מתוך כוונה לעסוק בליבת החיים שלנו פה, והבנתי שהרבה דברים נמנעים ממני מסיבות לא נכונות. הבנתי שהמדינה חשובה לנתניהו וסביבתו הקרובה אבל כנראה שיש משהו שגובר על זה – אני. אני מודיעה כאן היום - אנחנו לא מתכוונים להידרס תחת גלגלי המשאית של נתניהו. אני לא אתן לטינה שנתניהו וסביבתו שומרים כלפי לפגוע בהצבעה שלכם".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190915-1743' autoplay='0' credit='' desc='נאום איילת שקד' kid='1_5bt8xitx' duration='235'']

מהליכוד נמסר בתגובה לדברים: "למרבה הבושה, הספין של סמוטריץ׳-שקד ובנט כבר הוכחש על ידי ממשל טראמפ. גם שקד, שרק לפני חודשיים עוד ניסתה להצטרף לליכוד, יודעת שזה לא משנה אם המפלגה שלה תקבל מנדט יותר או פחות, אבל אם הליכוד לא תהיה המפלגה הכי גדולה - נקבל ממשלת שמאל של לפיד-גנץ והמפלגות הערביות".

איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, התייחס לדבריה של שקד: "שקד, שבעצמה רצתה להיכנס לליכוד, שוכחת שבמו ידיה היא הורסת את הסיכוי לצאת נגד התוכנית הזאת. היא לא מפסיקה לירות בנגמ"ש".

איילת שקד, יו''ר ימינה, בהצהרה
איילת שקד, יו''ר ימינה, בהצהרה | צילום: גיא ברקאי

מוקדם יותר היום פנה שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לראש הממשלה בנימין נתניהו בתום ישיבת הממשלה, ופקפק ביכולתו להתנגד לנשיא ארצות הברית דונולד טראמפ בקשר לתוכנית השלום וסיפוח הבקעה: "האם אתה מסוגל לעמוד מול טראמפ ולהגיד לו 'לא'?". עוד אמר סמוטריץ' לנתניהו כי "השאלה היא מה יקרה מחוץ לגבולות היישובים. האם הם יהפכו לאזרחיים? זאת שאלה מאוד עדינה".

נוסף לכך, נפתלי בנט פרסם הבוקר את מה שתכלול, לטענתו, תוכנית השלום של טראמפ ולפיה תוחל ריבונות ישראלית על היישובים היהודיים אך כל סביבתם תימסר לפלסטינים. "'איים' מבודדים בתוך אוקיינוס של פלסטין. מוקפים 360 מעלות בחמאס, תנזים, אש"ף. גהינום לכל תושב אריאל, עפרה וקריית ארבע. סוף להתיישבות", כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

"נתניהו דיבר על ריבונות 'ביישובים' אך בכוונה נמנע לומר 'ריבונות על שטחי סי'. הוא הבטיח שלא מפנים ישוב. זה נכון 'רשמית', אך מעשית תוכנית זו גוזרת כלייה על ארץ ישראל. כי אף ישראלי לא יסכים לחיות במובלעת מוקפת אויב. זה בדיוק כמו היישוב נצרים בגוש קטיף – כביש דק שמוביל ליישוב מוקף חומה. נתניהו רק הציג את הסוכריה בתוכנית המאה – ריבונות בבקעת הירדן", כתב.