נתניהו לחדשות 13: "לא נגיע לחוק החסינות - לא אזדקק לו"

שלושה ימים לפני הבחירות רה"מ התייחס למתיחות בדרום: "לא יהיה מנוס ממערכה נגד חמאס" • על אביגדור ליברמן: "פועל עם גנץ וטיבי נגד חוק המצלמות" • על החקירות נגדו: "חוק החסינות הוא בלוף"

זמן צפייה: 21:35

שלושה ימים לפני ההליכה אל הקלפי, התראיין הערב (שבת) ראש הממשלה נתניהו, ודיבר על המתיחות מול חמאס, האיום האיראני וכתבי האישום העומדים נגדו.

נתניהו התייחס לבן בריתו לשעבר, אביגדור ליברמן, והמשיך להאשים אותו כי הוא משתף פעולה עם חברי הכנסת הערבים. "מצער לראות מה אביגדור ליברמן עשה. הוא ימליץ על גנץ, עשה איתו הסכם עודפים. הם באו לכנסת, הוא, אחמד טיבי, איימן עודה בני גנץ ויאיר לפיד ושאר מפלגות השמאל והצביעו נגד הצבת המצלמות", אמר. "הם פעלו ביחד, והקימו גוש חוסם. יותר מזה, בידיעות אחרונות הרשימה המשותפת כבר פרסמה את הדרישות שלה מגנץ, שזה ראש ועדת הכספים, ראש ועדת הפנים – יש להם דרישות".

"מכיוון שהם הפילו את חוק המצלמות, אני כינסתי היום ישיבת חירום של כמה מנציגי הליכוד ודרשתי פגישה דחופה עם השופט מלצר", המשיך נתניהו. "כי מתברר, לפי התחקיר של קלמן ליבסקינד במעריב, וזה מטלטל, שהמשטרה לא הגיעה ל-80 מתוך 82 מתוך הקלפיות בהן דווח על זיופים".

עוד בחדשות 13:

בני גנץ על סיפוח בקעת הירדן: "לא נחזור לגבולות 67'"

אהוד ברק נגד היועמ"ש: "בניגוד אליי – אין לו עמוד שדרה"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

נתניהו התייחס גם למתיחות בגבול רצועת עזה מול חמאס. כאשר נשאל כמה טילים נורו בשנה וחצי האחרונות לעבר תושבי עוטף עזה, העריך כי מדובר בכמה מאות. זאת על אף שבתקופה הזאת נורו יותר מ-1,800 טילים לכיוון ישראל. "אנחנו נאבקים בחמאס בשלוש מערכות, עופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן. יכול להיות שאין מנוס לצאת למערכה אמיתית נגד חמאס. אני דואג לחיילים ולאזרחים שלנו, הכנו מערכה שונה הפעם. ייתכן שאין ברירה. אם החמאס לא ישתלט על השטח, לא יהיה מנוס מלפעול בצורה מערכתית. אולי בצורה של מלחמה. אני מסתכל לתושבי הדרום בעיניים ומבין את המצוקה שלהם".

ראש הממשלה התייחס גם לשלושת כתבי האישום שעומדים נגדו, כפוף לשימוע. נתניהו טען כי לא יקדם את חוק החסינות וחזר על טענתו כי החקירה לא נוהלה כחוק. "חוק החסינות הוא בלוף. אמרו שאני דורש את חוק החסינות, לא דרשתי, אמרו שאני דורש את זה בהסכמים הקואליציוניים, גם זה לא קרה. אין צורך בחוק החסינות, כי אלו חקירות סרק ולא נגיע לזה בכלל. זה לא יגיע לזה בכלל, משום שהיום התברר שכל התיקים מבוססים על עדי מדינה שהוכנסו לצינוק ונתנו להם יחס בריוני וסחיטה באיומים".

שאול אלוביץ'
שאול אלוביץ' | צילום: אייל טואג

"העדויות הושגו בלחץ בלי רגיל, אלוביץ' אמר לבנו בשיחה שהוקלטה: 'אני מצטער בני, אני לא יכול לשקר. מבקשים שאני אשקר ולא אשקר'", הוסיף. "אני לא מעלה על דעתי שבמדינת חוק עדויות כאלו יובילו למשהו".

על התערבותו לכאורה בשוק התקשורת, שהובילה לתיק 2000 ותיק 4000, אמר נתניהו: "רציתי לפתוח את שוק התקשורת, בגלל זה חקרו אותי. אני רציתי תחרות, הדבר החשוב ביותר זה גיוון בדעות. רוב הציבור מסכים איתי שהתקשורת מוטה בצורה לא רגילה. מה שקורה בתקשורת זה שערורייה. רוב רובה של התקשורת מגויסת לטובת השמאל, הם מנסים לדכא את ההצבעה של הליכודניקים ואומרים שנתניהו עומד לנצח. זה לא נכון, לפי כל הסקרים אם כמה אלפי ליכודניקים לא יתנו לנו את הקול העודף – אנחנו מפסידים".

שלדון ומרים אדלסון
שלדון ומרים אדלסון | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר נחשפו בחדשות 13 עדויותיהם של מרים ושלדון אדלסון, המוציאים לאור של ישראל היום, שמסרו עדות בתיק 2000. בעדותה של מרים אדלסון טענה כי שרה נתניהו משפיעה על מינויו של ראש הממשלה ואף כי היא מחליטה מי יהיה רשאי לעלות למטוס ראש הממשלה. "ממש, היא קובעת אם היועץ לביטחון לאומי יעלה או לא יעלה למטוס", ביטל נתניהו את טענת אדלסון. "היא יכולה להביע את דעתה, זה לא מעניין. לא מאמין שמישהו מהאזרחים והצופים חושב שמישהו אחר ממני קובע את המדיניות נגד איראן, ברית ההגנה עם ארצות הברית, בקעת הירדן... נו באמת. היא יכולה להביע את דעתה על מזכירות במשרד שמשרתות גם אותנו, זה קשקוש. נעשה לה רצח אופי שיטתי במטרה לפגוע בימין".

השבוע אישר היועץ המשפטי לממשלה את מימון הגנתו המשפטית של נתניהו על ידי הלוואה מהמיליארדר ספנסר פרטרידג'.  "הלוואה מפרטרידג' והלוואה מהבנק זה הינו הך, גם מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה אישרו את זה", אמר. "למה המדינה בכלל עושה בעיות כאלו כשהיא נתנה הזדמנויות אחרות לאנשי ציבור. המדינה הוציאה רבע מיליארד שקל על חקירות סרק שאין בהן כלום".

ממפלגת ימינה נמסר בתגובה לגברי ראש הממשלה: "נתניהו במסע לחיסול ימינה והציונות הדתית. לא שמענו ממנו מילה למצביעי ש"ס. בלוף המפלגה הגדולה נחשף בבחירות האחרונות, רק כמות הממליצים קובעת. אם ימינה תהיה קטנה הליכוד יקים ממשלה עם השמאל. רק ימינה גדולה תמשוך את הממשלה לימין".