מסתמן: הפרקליטות תמליץ להעמיד לדין את ליצמן במרמה והצעת שוחד

בהמשך להמלצת המשטרה להעמיד לדין את סגן שר הבריאות, פרקליטות מחוז ירושלים תעביר בשבועות הקרובים לשי ניצן את חוות דעתה בנוגע לפרשה שבה חשוד ליצמן כי הציע שוחד לעובדי משרד הבריאות

זמן צפייה: 00:54

בהמשך להמלצת המשטרה להעמיד לדין את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, מסתמן היום (ראשון) כי גם הפרקליטות תמליץ להעמיד את ליצמן לדין בעבירות מרמה, הפרת אמונים והצעת שוחד. בשבועות האחרונים פרקליטות מחוז ירושלים שוקדת על חוות דעת שהם צפויים להעביר בקרוב לפרקליט המדינה שי ניצן.

הפרשה העיקרית סביבה יומלץ להעמיד לדין את סגן שר הבריאות היא לא פרשת הפדופילית מלכה לייפר, אלא הפרשה בה חשוד ליצמן שהציע שוחד לעובדי משרד הבריאות על מנת שלא יסגרו מעדניה בבעלות חברו. בפרקליטות רואים בזה ניסיון חמור של ניצול מעמדו, מרמה והפרת אמונים והצעת שוחד.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ליצמן על החשדות נגדו: "מצפוני נקי ולא פעלתי ממניעים פסולים"

חרף המלצות המשטרה: היועמ"ש יאפשר לליצמן להישאר בתפקידו

תיק ליצמן: היועמ"ש יבחן את המשך כהונת סגן שר הבריאות בתפקידו

Israel's Health Minister, Yaakov Litzman From United Torah Judaism Party Attends A Meeting At The Knesset, Israel's Parliament, In Jerusalem
יעקב ליצמן | צילום: רויטרס

כזכור, בחודש שעבר המשטרה הודיעה שהיא ממליצה להעמיד לדין את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בגין עבירות מרמה והפרת אמונים והדחה בעדות בפרשת הפדופילית מלכה לייפר ועבירות מרמה והפרת אמונים והצעת שוחד בפרשת בית העסק לממכר מזון - שנחשפה לראשונה בתוכנית "המקור" בחדשות 13.

החקירה נגד השר נקראה "תיק 1452", במסגרתה נחקרו מספר אירועים בהם עלה החשד שליצמן ניצל לכאורה את מעמדו ומרותו במשרד הבריאות במטרה להשפיע על שיקול דעתם של מגוון גורמי מקצוע הכפופים לו במשרד.

ליצמן ומלכה לייפר
ליצמן ומלכה לייפר | צילום: רויטרס

בעקבות המלצת המשטרה, היועמ"ש אביחי מנדלבליט צפוי לאשר הסדר לפיו סמכויותיו של הראשון יוגבלו - והוא יפסיק להיות אחראי על יחידות במשרדו שעליהן השפיע לכאורה במסגרת תיקיו.

מדובר ביחידות בהן יש עדים שרלוונטיים למשפטו של ליצמן, כמו האגף לבריאות הציבור, פסיכיאטרים ממחוז ירושלים ששמם נקשר בפרשת מלכה לייפר ועוד. ההסדר עדיין טעון אישור של מנדלבליט לפני שייכנס לתוקפו.