סקר אחרון לפני הבחירות: נתניהו וגנץ בשוויון; 58 לגוש הימין

הליכוד וכחול לבן גורפות 32 מנדטים, העבודה נחלשה ל-4 מנדטים, ועוצמה היהודית עוברת את אחוז החסימה. 46% סבורים שנתניהו מתאים יותר לכהן כרה"מ, לעומת 31% שענו גנץ

זמן צפייה: 04:29

סקר אחרון לפני הבחירות: מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (שישי) עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן והליכוד היו מקבלות מספר זהה של מנדטים - 32 כל אחת. המפלגת השלישית בגודלה הייתה הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים שהתחזקה במנדט אחד מהסקר הקודם, ואחריה ימינה וישראל ביתנו עם תשעה מנדטים לכל אחת. ממפת הגושים עלה שגוש הימין ללא ישראל ביתנו גדל במנדט אחד ועומד כעת על 58 מנדטים, לעומת 53 מנדטים לגוש השמאל-מרכז.

עוד עולה מהסקר כי מבין מהנשאלים, 46% חושבים שנתניהו מתאים יותר לכהן כראש ממשלה לעומת 31% שחושבים שבני גנץ הוא המתאים ביותר. 14% סבורים שאף אחד מהם לא מתאים. גם הפעם עוצמה יהודית הייתה עוברת את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים. ליהדות התורה נרשמו שבעה מנדטים, לש"ס שישה, למחנה הדמוקרטי חמישה ולמפלגת העבודה-גשר ארבעה מנדטים בלבד, יריד של מנדט אחד מהסקר הקודם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בן גביר: "אין סקר שמראה שנתניהו ראש ממשלה – אני ההצלה שלו"

נתניהו החליט: קורא לימין שלא להצביע לעוצמה יהודית

בימין ובשמאל מפקפקים בהצהרת רה"מ: "מילים בלבד; תעלול בחירות"

סקר מנדטים - 13.9.19
סקר מנדטים - 13.9.19 | צילום: חדשות 13
סקר מנדטים - 13.9.19
סקר מנדטים - 13.9.19 | צילום: חדשות 13

מתוך הנשאלים שהעידו שהם מצביעים למפלגת ישראל ביתנו, 24% סבורים שנתניהו הוא המועמד המתאים יותר לראשות הממשלה מול 37% שסבורים שגנץ הוא המתאים. 30% חושבים שאף אחד מהם. מתוך מצביעי העבודה-גשר, 27% חושבים שגנץ מתאים יותר נתניהו לעומת 18% שסבורים שנתניהו – ו-39% חושבים שאף אחד מהם. ממצביעי המחנה הדמוקרטי אף אחד לא חושב שנתניהו מתאים יותר לתפקיד ו-67% סבורים שגנץ מתאים יותר.

מתוך מצביעי הליכוד, 97% סבורים שנתניהו מתאים יותר לתפקיד רה"מ מול אחוז אחד שהשיבו שגנץ. אצל מצביעי כחול לבן, 81% חושבים שגנץ הוא המתאים ביותר מול 6% שחושבים שנתניהו מתאים יותר לתפקיד. במפלגת ימינה, 81 מהמצביעים למפלגה חושבים שנתניהו הוא המתאים יותר מהשניים מול 3% לגנץ. ממצביעי ש"ב, 94% סבורים שנתניהו מתאים יותר מבין השניים ואף אחד לא חשב שנתניהו מתאים יותר. ממצביעי יהדות התורה 91% בחרו בנתניהו מול 3% גנץ, ובעוצמה יהודית 92% בחרו בנתניהו מול 3% בגנץ.

גנץ ונתניהו

70% מהנשאלים העידו שהם בטוח יגיעו להצביע ביום הבחירות הקרוב, 17% ככל הנראה יגיעו, 5% ציינו שכנראה לא יגיעו ו-5% נוספים אמרו שבטוח לא יגיעו. 3% לא יודעים. מתוך הנשאלים הלא יהודים, 80% אמרו שבטוח יגיעו להצביע לעומת 68% מתוך הנשאלים היהודים. 9% מהמצביעים הלא יהודים השיבו שככל הנראה יגיעו להצביע מול 18% מהנשאלים היהודים.

עוד נשאלו המשיבים לסקר איך תושפע ההצבעה שלהם במידה ותבוטל הרוטציה בין בני גנץ ללפיד בכחול לבן. מכלל המצביעים, 30% העידו שביטול הרוטציה יגדיל את הסיכוי שיצביעו למפלגה לעומת 9% שציינו שהסיכוי וקטן במקרה כזה. 61% ציינו שזה לא ישפיע או שבכל מקרה לא התכוונו להצביע למפלגה.

מהנשאלים שציינו שבכוונתם להצביע למפלגת כחול לבן, 77% טענו שביטול הרוטציה יגדיל את הסיכוי שיצביעו לכחול לבן לעומת 20% שציינו שהוא יקטן. 32% ממצביעי המחנה הדמוקרטי אמרו שמהלך כזה יגדיל את הסיכוי שיצביעו למפלגה מול 8% שאמרו שיקטין. ממצביעי ישראל ביתנו, 30% אמרו שביטול הרוטציה יגדיל את הסיכוי שיצביעו למפלגת כחול לבן מול 10% שטענו שיקטין.

גנץ ולפיד
גנץ ולפיד | צילום: רויטרס, shutterstock

במפלגת העבודה-גשר 25% אמרו שביטול הרוטציה יגדיל את הסיכוי מול 9% שאמרו שיקטין. 14% ממצביעי הליכוד השיבו שהדבר יגדיל את הסיכוי מול 6% שטענו שיקטין אותו. ממצביעי ש"ס, 13% ציינו שביטול הרוטציה יגדיל את הסיכוי שיצביעו לכחול לבן, ואף אחד לא השיב שיקטין. 17% ממצביעי יהדות התורה העידו שביטל רוטציה יגדיל את הסיכוי מול 9% שאמרו שיקטין, וממצביעי עוצמה יהודית 8% אמרו שביטול הרוטציה בין בני גנץ ללפיד יגדיל את הסיכוי שיצביעו למפלגת כחול לבן. היתר ציינו שהמהלך לא ישפיע או שלא התכוונו להצביע למפלגה.

הסקר כלל 943 נשאלים , מהם 815 מהאוכלוסייה היהודית ו 128 מהמגזר הלא יהודי. הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.2% הנתונים שוקללו הן לפי הצבעה קודמת והן לפי רמת הדתיות.