ראשי מפלגות הימין נפגשו עם נתניהו: נקים צוות מו"מ משותף

יממה לאחר הבחירות ובטרם התפרסמו תוצאות האמת הסופיות נפגשו ראשי יהדות התורה, ש"ס וימינה עם רה"מ. בפגישה התחייבו על הקמת בלוק ימין אחד בהובלת נתניהו, שיפעל יחד לכינונה של הממשלה

זמן צפייה: 02:11

ראשי מפלגות הימין והחרדים נפגשו הערב (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במשרדו והתחייבו על הקמת בלוק ימין אחד בהובלת ראש הממשלה נתניהו, שיפעל יחד לכינונה של הממשלה הבאה. נוסף על כך, התחייבו המפלגות להקים צוות מו״מ משותף לכל סיעות בלוק הימין. בתוך כך, נתניהו יכנס בשעה 18:00 את סיעת הליכוד בצל תוצאות האמת החלקיות, וצפוי למסור הצהרה לתקשורת.

במהלך המפגש הציע נתניהו שכל המפלגות ילכו יחד לנשיא כבלוק וינהלו משא ומתן קואליציוני משותף. מנגד, ראשי המפלגות דרשו שנתניהו יתחייב פומבית ללכת איתם לקואליציה, ולא ישתמש בהמלצתם רק כדי לצלוח את הנשיא ואז ילך למשא ומתן עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ליברמן לנתניהו וגנץ: אל תבזבזו את זמנכם – נשב רק בממשלה רחבה

איימן עודה נגד נתניהו: "אבו יאיר – להסתה יש מחיר"

סמוטריץ' נגד בן גביר: "שרף עשרות אלפי קולות ומתהלך כמו טווס"

ראשי סיעות הימין התכנסו במשרד ראש הממשלה בירושלים
ראשי סיעות הימין התכנסו במשרד ראש הממשלה בירושלים | צילום: חדשות 13

בפגישה השתתף שר התיירות יריב לוין (הליכוד), ששימש כראש צוות המו"מ של מפלגתו בתום מערכת הבחירות הקודמת. נוסף על כך, נכחו בפגישה ראשי יהדות התורה יעקב ליצמן משה גפני, ראשי ימינה נפתלי בנט, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ׳. יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי נפגש עם רה"מ נתניהו מוקדם יותר הבוקר, מאחר ולא יכול היה להשתתף בפגישה בשל אזכרת השר לשעבר דוד אזולאי.

השרה לשיוויון חברתי, גילה גמליאל (הליכוד), אמרה בריאיון ל"החדשות" עם יעקב אילון כי  "אין פה הפסד, ההפך הוא הנכון. יש רוב גושי מוחלט לנתניהו, הרבה יותר גדול משל גנץ". כמו כן הוסיפה: "מספיק עם הפרסונליות, טובת הציבור היא ממשלה כמה שיותר רחבה. סיעות הימין ילכו כגוש ומה שחסר כדי להשלים את הפאזל זה ליברמן או כחול לבן. מי שיישאו באחריות לבחירות חדשות זה מטילי הווטו - ליצמן, ליברמן ולפיד".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20190918-1724' autoplay='0' credit='' desc='השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל ' kid='1_ysqzml1j' duration='93'']

מוקדם יותר היום, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן פנה לראשי שתי המפלגות הגדולות, נתניהו וגנץ, ואמר שיסכים רק לממשלה לאומית ליברלית רחבה: "אם גנץ ונתניהו לא יצאו בהכרזה שזו כוונתם – שלא יתאמצו להתקשר אליי בכלל. מבחינתנו לא קיימת שום אופציה אחרת. אני אומר להם בצורה חדה וברורה: אל תבזבזו את זמנכם לריק, לנסות להתדיין או להפעיל חצים".

"מאתמול בערב אני שומע כל מיני פרשנים שמציגים כל מיני תרחישים ומנסים להרכיב קואליציות מדומיינות", אמר ליברמן. "על מנת לא לבזבז לכם את הזמן אני רוצה להבהיר: נשב אך ורק בממשלה לאומית ליברלית רחבה שתהיה מורכבת מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. על מנת להוריד מסדר היום תרחיש נוסף, אני מדגיש: לא נשב בשום ממשלה עם הרשימה המשותפת או עם המפלגות הערביות, ביחד ולחוד, לא ביקום הזה ולא ביקום מקביל".

שר הביטחון אביגדור ליברמן בכנס הרצליה
שר הביטחון אביגדור ליברמן בכנס הרצליה | צילום: חגי פריד

כאמור, לאחר ספירת 90.8% מהקולות על ידי ועדת הבחירות, ישנו קרב צמוד בין שתי המפלגות הגדולות עם יתרון קל לכחול לבן שקיבלה 32 מנדטים לעומת 31 לליכוד. גוש המרכז-שמאל מוביל עם 56 מנדטים לעומת 55 מנדטים לגוש הימין - ללא ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן.

לרשימה המשותפת יש 13 מנדטים, ולש"ס וישראל ביתנו תשעה כל אחת. יהדות התורה עם שמונה, ימינה עומדת על שבעה, העבודה-גשר עם שישה ולמחנה הדמוקרטי חמישה מנדטים.

מנתוני התוצאות הארציות נכון לעכשיו כחול לבן עם 25.6% מהקולות, והליכוד מעט אחריה עם 25%. לרשימה המשותפת 10.7%, ש"ס וישראל ביתנו עם כ-7% כל אחת, יהדות התורה וימינה עם כ-6% כל אחת, העבודה עם 5% והמחנה הדמוקרטי עם כ-4%.