ליברמן לנתניהו וגנץ: אל תבזבזו את זמנכם – נשב רק בממשלה רחבה

יו"ר ישראל ביתנו פנה בחשבון הפייסבוק שלו לראשי שתי המפלגות הגדולות וכתב: "אם לא תכריזו על כוונתכם לממשלה לאומית ליברלית - אל תתאמצו להתקשר אליי"

זמן צפייה: 08:09

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן פנה היום (רביעי) לראשי שתי המפלגות הגדולות, בנימין נתניהו ובני גנץ, ואמר שיסכים רק לממשלה לאומית ליברלית רחבה: "אם גנץ ונתניהו לא יצאו בהכרזה שזו כוונתם – שלא יתאמצו להתקשר אליי בכלל. מבחינתנו לא קיימת שום אופציה אחרת. אני אומר להם בצורה חדה וברורה: אל תבזבזו את זמנכם לריק, לנסות להתדיין או להפעיל חצים".

"מאתמול בערב אני שומע כל מיני פרשנים שמציגים כל מיני תרחישים ומנסים להרכיב קואליציות מדומיינות", אמר ליברמן. "על מנת לא לבזבז לכם את הזמן אני רוצה להבהיר: נשב אך ורק בממשלה לאומית ליברלית רחבה שתהיה מורכבת מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. על מנת להוריד מסדר היום תרחיש נוסף, אני מדגיש: לא נשב בשום ממשלה עם הרשימה המשותפת או עם המפלגות הערביות, ביחד ולחוד, לא ביקום הזה ולא ביקום מקביל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

איימן עודה נגד נתניהו: "אבו יאיר – להסתה יש מחיר"

האם גנץ ונתניהו יכולים להסכים על רוטציה? • כל התרחישים

"עתידו של נתניהו לא ידוע": הדיווחים בעולם על הבחירות בישראל

ליברמן התייחס לישיבה עם המפלגות החרדיות: "לאורך מערכת הבחירות שמענו שיח של שנאה מכיוונם. אנחנו יריבים פוליטיים, אבל לא אויבים. אנחנו רוצים מדינה נורמלית, שבה האזרחים יחיו על פי העיקרון של חיה ותן לחיות".

"המפתח כרגע נמצא בידי הנשיא", הוסיף ליברמן. "הוא חייב לקחת חלק הרבה יותר פעיל בהרכבת הקואליציה. אני סבור שהוא צריך לקרוא עוד השבוע לנתניהו ולגנץ אליו לפגישה, שממנה יצא מסר של אחדות". לבסוף כתב: "אנחנו לא דואגים שתקום ממשלת אחדות בלעדינו. אנחנו דואגים למדינת ישראל. כמובן היינו רוצים להיות חלק מהקואליציה, אבל נסתדר גם באופוזיציה אם זה ישרת את טובת המדינה".

יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לאחר תוצאות המדגם
יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לאחר תוצאות המדגם | צילום: חדשות 13

הבוקר, בעיצומה של ספירת הקולות, ליברמן התייחס לתוצאות המסתמנות: "האופציה היחידה היא ממשלת אחדות לאומית ליברלית רחבה. לא נצטרף לשום אופציה אחרת". על האפשרות של בחירות נוספות אמר ליברמן כי "לא קיימת אפשרות לסיבוב שלישי. צריך 61 תומכים בפיזור הכנסת – זה לא קיים".

ליברמן התייחס גם לתנאי הסף שלו לכניסה לקואליציה ואמר כי "אנחנו לא נדון על שום אפשרות להקים ממשלה בלי התחייבות ברורה מראש לחוק גיוס בני ישיבות עם כל נקודה וכל פסיק, בדיוק כמו שזה עבר ביולי 18 בקריאה הראשונה. תנאי סף לכניסה לממשלה זה לימודי ליבה במסגרת חינוך חרדי. אנחנו נתנה כל תמיכה ממשלתית במסגרת חינוך חרדי אך ורק עם כניסת לימודי ליבה. אנחנו לא נוותר לא על ביטול חוק המרכולים, תחבורה ציבורית בשבת ונישואים אזרחיים. עד שלא נשמע דברים ברוח הזו אין לי מה לדבר לא עם גנץ ולא עם נתניהו. לא שוחחתי וגם לא מתכוון לשוחח".

ליברמן, ליצמן ודרעי
ליברמן, ליצמן ודרעי | צילום: רויטרס, חיים צח

כאמור, לאחר ספירת 90.8% מהקולות על ידי ועדת הבחירות, ישנו קרב צמוד בין שתי המפלגות הגדולות עם יתרון קל לכחול לבן שקיבלה 32 מנדטים לעומת 31 לליכוד. גוש המרכז-שמאל מוביל עם 56 מנדטים לעומת 55 מנדטים לגוש הימין - ללא ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן.

לרשימה המשותפת יש 13 מנדטים, ולש"ס וישראל ביתנו תשעה כל אחת. יהדות התורה עם שמונה, ימינה עומדת על שבעה, העבודה-גשר עם שישה ולמחנה הדמוקרטי חמישה מנדטים.

מנתוני התוצאות הארציות נכון לעכשיו כחול לבן עם 25.6% מהקולות, והליכוד מעט אחריה עם 25%. לרשימה המשותפת 10.7%, ש"ס וישראל ביתנו עם כ-7% כל אחת, יהדות התורה וימינה עם כ-6% כל אחת, העבודה עם 5% והמחנה הדמוקרטי עם כ-4%.