איימן עודה נגד נתניהו: "אבו יאיר - להסתה יש מחיר"

יו"ר הרשימה המשותפת התייחס בפתח ביתו לתוצאות המסתמנות המצביעות על הצלחה של מפלגתו, תקף את ראש הממשלה והוסיף כי "אנחנו רוצים להחליף את נתניהו, יחד עם זאת - אנחנו לא בכיס של אף אחד"

זמן צפייה: 03:28

בעיצומה של ספירת הקולות יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה התייחס הבוקר (רביעי) לתוצאות שצופות הצלחה למפלגתו ואמר כי "אנחנו, האזרחים הערבים, בקולות שלנו מנענו הקמת ממשלת ימין קיצונית בראשות נתניהו. אבו יאיר - להסתה יש מחיר".

עודה התייחס גם לשיחתו עם יו"ר כחול לבן בני גנץ ואמר כי "קיבלתי טלפון מגנץ אתמול בלילה, לא דיברנו על הפרטים. אנחנו נשב במוסדות שלנו היום בצהריים ונחליט על הכיוון שלנו. הכיוון מאוד ברור. אנחנו רוצים להחליף את ממשלת נתניהו, יחד עם זאת - אנחנו לא בכיס של אף אחד. עברנו עשור של הסתה והרחקת המושג של שלום. אחרי עשור של דה לגיטימציה נגדנו, כולם מושפעים ממנה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

לאחר פרסום המדגמים: גנץ התקשר לעודה; השניים סיכמו להיפגש

עודה: "לא קיבלתי טלפון מגנץ – חושב שינסה להרכיב ממשלת אחדות"

דיון סוער על חוק המצלמות; עודה צילם את נתניהו: "אתה שקרן"

איימן עודה הבוקר
איימן עודה הבוקר | צילום: חדשות 13

יו"ר הרשימה המשותפת התייחס גם לרצונו להיות יו"ר האופוזיציה ואמר כי "זה תפקיד מעניין. מי שמנהל אופוזיציה אמיתית זה אנחנו, ולכן אנחנו בוודאי ראויים. הכי חשוב זה שזו במה מאוד מאוד חשובה, גם לדבר עם רה"מ וגם עם נשיאי עולם. סוף סוף תהיה אופוזיציה. להיות שר זה לא עומד על הפרק. גנץ ירצה להקים ממשלת אחדות לאומית".

כזכור, גנץ שוחח הלילה עם עודה, והשניים סיכמו להיפגש בימים הקרובים. זאת לאחר פרסום תוצאות המדגמים, כאשר על פי מדגם חדשות 13 כחול לבן קיבלה 32 מנדטים והרשימה המשותפת 15 מנדטים.

מוקדם יותר, ח"כ עודה הודה בריאיון לחדשות 13 כי שוחח בתקופה האחרונה עם יו"ר כחול לבן: "האמת שהיו לנו הרבה שיחות ונפגשנו כמה פעמים. כבר אחרי הבחירות האחרונות פניתי אליו ואמרתי לו שהקמפיין שלו גזעני וביקשתי שישנה כיוון, והוא באמת עשה את זה". עוד ציין כי "אין ספק שגנץ יתקשר, אנחנו רוצים להחליף את השלטון. אבל כל הציבור הענק שנתן את התוצאה המדהימה הזאת לא יכול להיכנס לכיס של גנץ".