91% מהקולות נספרו: 32 לכחול לבן, 31 לליכוד; יתרון לגוש השמאל

מתוצאות האמת החלקיות עולה כי גוש השמאל-מרכז עומד כעת על 56 מנדטים מול 55 לגוש הימין. הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים. ש"ס וישראל ביתנו עם 9 מנדטים כל אחת

זמן צפייה: 01:34

לאחר ספירת 90.8% מהקולות על ידי ועדת הבחירות, ישנו קרב צמוד הבוקר (רביעי) בין שתי המפלגות הגדולות עם יתרון קל לכחול לבן שקיבלה 32 מנדטים לעומת 31 לליכוד. גוש המרכז-שמאל מוביל עם 56 מנדטים לעומת 55 מנדטים לגוש הימין - ללא ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן.

01gnxg

לרשימה המשותפת יש 13 מנדטים, ולש"ס וישראל ביתנו תשעה כל אחת. יהדות התורה עם שמונה, ימינה עומדת על שבעה, העבודה-גשר עם שישה ולמחנה הדמוקרטי חמישה מנדטים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

גנץ: "מחכים לתוצאות האמת – נאחל לעם ישראל ממשלת אחדות טובה"

אכזבה בעוצמה יהודית: "נתניהו הוא לא גאון – ולא פוליטי"

נתניהו: "בחירות צמודות". גנץ: "הצבעה – חובה אזרחית"

תמונת מנדטים של תוצאות האמת החלקיות
תמונת מנדטים של תוצאות האמת החלקיות | צילום: חדשות 13
מפת הגושים לאחר ספירת כ-90% מהקולות
מפת הגושים לאחר ספירת כ-90% מהקולות | צילום: חדשות 13

מנתוני התוצאות הארציות נכון לעכשיו כחול לבן עם 25.6% מהקולות, והליכוד מעט אחריה עם 25%. לרשימה המשותפת 10.7%, ש"ס וישראל ביתנו עם כ-7% כל אחת, יהדות התורה וימינה עם כ-6% כל אחת, העבודה עם 5% והמחנה הדמוקרטי עם כ-4%.

תמונת מנדטים של תוצאות האמת החלקיות
תמונת מנדטים של תוצאות האמת החלקיות | צילום: חדשות 13
04icmd

בעיצומה של ספירת הקולות, יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הבוקר לתוצאות הנוכחיות בפתח ביתו ואמר כי "אנחנו מחכים לתוצאות האמת - נאחל לעם ישראל ממשלת אחדות טובה ורצויה. הרבה זמן היינו עסוקים בקמפיין, עכשיו הגיע הזמן לרוץ באמת. כשהמערכת תירגע - נצא לדרך".

גם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה התייחס הבוקר לתוצאות שצופות הצלחה למפלגתו ואמר כי "אנחנו, האזרחים הערבים, בקולות שלנו מנענו הקמת ממשלת ימין קיצונית בראשות נתניהו. אבו יאיר - להסתה יש מחיר".

איימן עודה הבוקר
איימן עודה הבוקר | צילום: חדשות 13

עודה התייחס גם לשיחתו עם יו"ר כחול לבן בני גנץ ואמר כי "קיבלתי טלפון מגנץ אתמול בלילה, לא דיברנו על הפרטים. אנחנו נשב במוסדות שלנו היום בצהריים ונחליט על הכיוון שלנו. הכיוון מאוד ברור. אנחנו רוצים להחליף את ממשלת נתניהו, יחד עם זאת - אנחנו לא בכיס של אף אחד. עברנו עשור של הסתה והרחקת המושג של שלום. אחרי עשור של דה לגיטימציה נגדנו, כולם מושפעים ממנה".

גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לתוצאות המסתמנות ואמר כי "האופציה היחידה היא ממשלת אחדות לאומית ליברלית רחבה. לא נצטרף לשום אופציה אחרת". על האפשרות של בחירות נוספות אמר ליברמן כי "לא קיימת אפשרות לסיבוב שלישי. צריך 61 תומכים בפיזור הכנסת – זה לא קיים".